Problemet er at det er ikke lovlig. Markedsføring i Norge må være etterrettelig og basert på fakta. Det er faktisk ulovlig å markedsføre noe på en måte som kan bidra til å forvirre kunden. Slikt kan faktisk straffes med bøter og fengsel i særlig grove tilfeller.
Ok, var ikke klar over at dette tilfellet var ulovlig. Hvis man ser på kremer og all annen drit som selges, så er det mye som ikke er fakta der også, type "Det er matrologisktestet", hehe.
Tror man kan komme ganske langt med å bryte markedsføringsloven. Du sier selv man straffes med bøter og fengsel i særlig grove tilfeller, men før det skjer har man fått tusen klask på lanken og kjeft i bøtter & spann uten å gjøre noen endringer.
Jeg er enig i at ccp markedsfører seg under et hav av dårlig etikk, derfor liker jeg det ikke. Synes likevel det er tett at det er ulovlig. Åpner man for laissez-faire i markedsføring, så vil folk etter x smeller stille større krav til dokumentasjon på påstander som fremsettes i kampanjene.
Jeg synes ærlig talt det bare er bra at alle disse tullingene som tror at det går an å bli millionær fra sofaen får seg en realitycheck som svir. De irriterer vettet av meg. Man skulle jo tro toskene hadde lært etter WGI og T5pc, men neida. Here we again.
Veit. Det eneste som er synd er at jeg i mine business ventures ikke takler å gå på bekostning av integriteten min. Da hadde jeg høyst sannsynlig tjent mye mer enn jeg gjør i dag.
Man kan jo spørre seg om det er vi som markedsfører som er dumme, fordi vi ikke utnytter disse slabbedaskene grovt? Man får ikke lojale kunder og bygger ikke business på den måten, men kortsiktig gevinst kan være stor. Hva sier du?
Tror mye av grunnen til at staten slo så hard ned på WGI og T5PC var:
1. Mange høytstående statlig ansatte ble rævkjørt herfra til nordkapp av systemene.
2. Det var mye skattesnusk med kommisjoner fra systemene.
Er det noe staten er opptatt av, så er det i alle fall å krafse til seg mer enn det som smart er. Se bare på strafferammene på økonomisk kriminalitet kontra voldtekt.
Jeg tror dette handler om grådighet. "Folk flest" er i bunn og grunn altfor grådige. De er dritlette å lure. Heng en gulrot foran nesen, så kommer de settende. Folk har ingen hemninger og alt som heter fornuft forsvinner ut vinduet hvis de får snusen i litt easy money.
Men egentlig er det bra slike tullinger finnes. Sånn at vi andre har noen å le av.
Jepp, det har du helt rett i, for ikke lenge siden verserte det biltilbud på finn som var for gode til å være sanne. Folk beit på vett, og de ble snodd så det knittra i sedler.
En enkel måte å sno folk på er å legge ut en annonse på noe dyrt til underpris, si at man selger den pga seriøse pengeproblemer. Da vil folk prøve å utnytte situasjonen og prute ytterligere. Man lar dem gjøre det, og krever som motytelse at vedkommende betaler 50% eller mer på forskudd (pga forfallende gjeld osv). Deretter blir man stille.
Nei, har ikke prøvd det, men det er en simpel double screw metode. Man kan også prøve å få kjøperen til å fremstå aggressiv og utnyttende, slik at de i ettertid ikke engang vil anmelde forholdet, fordi deres egen opptreden da vil komme til uttrykk i loggene.
...
Ble lang og noe offtopic post detta, men liker temaet