olafmoriarty
Medlem
Jeg kan svare bare for meg selv, men det jeg var negativ til her var nettopp det at jeg ikke hadde mer informasjon om selskapet og produktene. Føles som om jeg har sett utrolig mange kampanjesider for CCP nå (jeg bruker de fæle oransje knappene for å gjenkjenne dette som CCP), og ingen av dem har inneholdt noen informasjon om hva CCP egentlig er eller hva slags produkter det er snakk om.Men det ser ut som dere vet for lite til å uttale dere så sikkert. Jeg synes det er bra dere spør, men hvorfor så negative når dere ikke har mer informasjon om selskapet og produktene?
For å bruke carboncopypro.no som eksempel:
- Øverst er det en slags videopresentasjon. Den hopper jeg glatt over fordi den nekter å presentere ting i et greit tempo. Kan hende at det er noe interessant på slutten av den videoen, men så lenge hele poenget med videoen er å holde meg på pinebenken helt til slutten av filmen og ikke gi meg noe nyttig informasjon før det (nei, jeg opplever ikke den informasjonen der som nyttig), egner den seg ikke for et Internett der de fleste ser på nettsiden i et par sekunder før de går igjen. Jeg er en av disse fleste.
- Heisann, her ser det jo faktisk ut som om det står litt informasjon: «Vil du at vi skal vise deg hvordan du kan: [fire tilsynelatende nyttige punkter] Vi i Team Norway gir deg full opplæring, også på Norsk!» Ok, så dette handler om opplæring? Dette er en businesskole? Eller?
- «Dette er suksessfaktoren til at vi faktisk er ledende innen dette business konseptet!» [sic] Uh, hvilket businesskonsept? Opplæring? Er dette Team Norway som jeg aldri har hørt om Norges ledende businesskole, eller er det et annet konsept det er snakk om? Jeg gikk ut fra at en del universiteter og høgskoler logisk sett burde være større, og de har også opplæringen på norsk, så om DET er suksessfaktoren kan jeg vel like godt velge BI i stedet for CCP? Eller?
- «Vi hjelper hverandre til å lykkes, her er det ingen "Ego" reise. Vi står sammen og lykkes sammen!» Hva betyr det? Skal jeg ta næringslivsutdanning bare for å kunne hjelpe mine medstudenter å lykkes? Nå høres det mindre ut som et utdanningsprogram og mer ut som en sekt.
- «Her som alle andre seriøse selskaper, så kommer ingenting av seg selv! Og du må jobbe for din "Lønn", men er du villig til å lære og følge de instruksene som blir gitt på NORSK, så vil du lykkes!» Uh... Nå ble jeg usikker. Dersom dette var næringslivsutdanning, hadde det ikke gitt mening at dette skulle gi lønn. Der pleier pengene å gå den andre veien. Er det snakk om næringslivsutdanning med en betalt praksisplass et sted? Eller er dette bare en dårlig formulert stillingsutlysningstekst? Ok... Isåfall er det første gang jeg ser en bedrift som bruker hele forsiden til en stor «Stilling ledig»-tekst mens de ikke skriver et ord om hva de faktisk driver med. Og hvorfor står "Lønn" i anførselstegn?
- «Selv om du ikke har noen forkunnskaper innen Online Marketing, så vil du bli lært opp step by step.» Ok... så dere vil at jeg skal jobbe for dere med online markedsføring? Og dere gir opplæring i det? Så bra. Går ut fra at vilkårene er de samme som i alle andre jobber jeg har hatt, da, at jeg får lønn under opplæring og at jobben dekker alle utgifter til å lære meg opp?
- «Så er det ikke spennende å kunne se hva vi har å tilby?» Jo. Fortell meg hva dere har å tilby. Scrolle, scrolle... Huh, ja men så si hva dere har å tilby, da.
- Tror jeg er litt trøtt, jeg kunne sverge på at det fotografiet forestilte en kritthvit skalla albino som gav cunnulingus. Det var visst en hatt.
- «Vi tilbyr deg: - Ingen personlige salg! - Fullautomatisert system! - Systemet arbeider for deg 24/7! - Ingen forkunnskaper trengs!» Uh, jeg skjønner ingenting. Betyr dette at det er et system som skal gjøre all jobben? Så hvorfor trenger dere meg, kan dere ikke bare sette opp systemet til å tjene masse penger for dere? Og hvorfor understreke så ofte at ingen forkunnskaper trengs? De fleste stillingsannonser pleier vel å ha med «Ønskede kvalifikasjoner», her får man nesten inntrykk av at de ønsker at jeg skal være lavt utdannet og ha lite arbeidserfaring ...
- «Du har ingenting å tape, bare alt å vinne!» Det sier meg ingenting om hva dette egentlig handler om, men det forteller meg i det minste at dersom jeg var i tvil, slipper jeg å betale noe som helst for dette. Godt å vite.
- «Fyll ut formen under her, og se om dette er noe for deg? Alle er hjertelig velkommne til å ta del i Team Norway» Nei takk, jeg vil gjerne lese litt mer om dette først. Eh... hvor står det hva jobben går ut på? Hvor står det hvem dette Team Norway som jeg skal jobbe for egentlig er? Hvem er det egentlig jeg skal jobbe for -- «Team Norway» finnes ikke i Brønnøysundregistrene, så de er åpenbart bare en underavdeling av det faktiske selskapet, hva heter det? Går ut fra at det er Carboncopypro, som heller ikke står i Brønnøysundregistrene, så da er det vel snakk om et utenlandsk foretak, men hvilket land? Hva går egentlig jobben ut på? Online markedsføring, men hva slags arbeidsoppgaver innebærer dette? Og hva er det jeg skal markedsføre? Hvorfor står ikke denne informasjonen noe sted?
- Oi, her nede var det disclaimere og sånt. De svarer på noen av spørsmålene, blant annet får jeg vite at selskapet holder til i Brooklyn. Men dette må da være feil... Dette er åpenbart rettet mot kunder som ønsker å kjøpe noe av selskapet og ikke mot folk som ønsker å søke jobb der? Og når det til og med står at «Du har ingenting å tape» må jo det bety at dette ikke koster noe?
... og dette er den BESTE CCP-nettsiden jeg har vært borti. De fleste andre CCP-nettsider jeg har sett har ingen informasjon i det hele tatt. Jeg har også vært borti sider hvor det står «Jeg gidder ikke å svare på henvendelser om dette dersom du ikke er seriøs, så du må betale 300 kroner først». Hva? Hvorfor skal jeg betale for noe så elementært som å få vite hva dette egentlig går ut på?
Jeg hadde vært mye mer positiv til dette dersom jeg hadde kommet over en CCP-nettside hvor man hadde hatt en stor side med «Om CCP» og en stor side med «Om våre produkter», og ikke bare «OIOIOIOIOIOIBLIRIKBLIRIKBLIRIK». Hadde Bodils presentasjon av konseptet stått på landingssiden, hadde jeg umiddelbart vært langt mer positiv til dette. Ikke at det hadde gjort så stor forskjell, da jeg allerede har en jobb jeg trives godt i og ikke er på jakt etter en ny for tiden, men jeg kan ikke skjønne at man skal kunne trekke særlig mange på å være så hemmelighetsfull rundt hva dette egentlig går ut på.
Har lest mange tekster om carbon copy pro nå....
KAN NOEN I HELVETTE FORTELLE MEG HVA DET ER MAN FAKTISK SELGER?
Såvidt jeg har skjønt selger man opplæring i online markedsføring. Eller, for å si det på en annen måte: Man selger Carbon Copy Pro.