Årsaker til brudd mellom CCPro og WMI?
De 2 trådene jeg har vært aktiv i om CarbonCopyPro - denne tråden og glabladet.no - er mest sannsynlig en medvirkende årsak til bruddet mellom WMI og CCPro i desember 2010.
Denne tråden hadde 40-50 leseree daglig på høsten 2009, hovedsakelig folk som søkte på internett på "CarbonCopyPro". I januar/februar 2010 valgte de fleste norske distributørene å fjerne ordet "CarbonCopyPro" fra annonser og hjemmesider, og markedsføre WMI direkte. De opplevde da en fremgang i rekrutteringen, dvs. at CarbonCopyPro ga inntrykk av å være en belastning for salget. Folk som søkte på internett fant altfor mye informasjon som selgerne ikke var glad for at de fant.
Norge var det største markedet til WMI i første halvdel av 2010, så beslutningen om å droppe CCPro ble temmelig sikkert støttet av lederne i USA.
Bieffekten av dette var at tilstrømmingen av medlemmer til CCPro ble redusert dramatisk, det vil si at også inntektene for deltakerne ble redusert. Dette førte til en medlemsflukt i liten skala fra CCPro (noen få hundre den siste måneden). CCPro valgte da å se seg om etter nye inntektskilder eller tiltak for å gjenopprette inntektsgrunnlaget. Valget falt på David Bach's "Automatic Millionaire Academy" - et konsept som er i direkte konkurranse med WMI-konseptet.
Bruddet oppsto da WMI oppdaget forsøk på å "ta med seg" folk i downlines over til "PRO University"/"Automatic Millionaire Academy".
Noen få negative tråder om markedsføringssystemet på høsten 2009 kan altså indirekte føre til et alvorlig brudd mellom samarbeidspartnere et år senere. Jeg er selvfølgelig ikke sikker på at de er en medvirkende årsak, men høyst sannsynlig har disse trådene medvirket sterkt til dette bruddet.
Eneste motiv for å droppe et markedsføringssystem er vel at det virker mot sin hensikt, at det skader salget fremfor å gi øket salg. Man ser seg heller ikke om etter nye samarbeidspartnere hvis samarbeidet fungerer godt.
Morten
De 2 trådene jeg har vært aktiv i om CarbonCopyPro - denne tråden og glabladet.no - er mest sannsynlig en medvirkende årsak til bruddet mellom WMI og CCPro i desember 2010.
Denne tråden hadde 40-50 leseree daglig på høsten 2009, hovedsakelig folk som søkte på internett på "CarbonCopyPro". I januar/februar 2010 valgte de fleste norske distributørene å fjerne ordet "CarbonCopyPro" fra annonser og hjemmesider, og markedsføre WMI direkte. De opplevde da en fremgang i rekrutteringen, dvs. at CarbonCopyPro ga inntrykk av å være en belastning for salget. Folk som søkte på internett fant altfor mye informasjon som selgerne ikke var glad for at de fant.
Norge var det største markedet til WMI i første halvdel av 2010, så beslutningen om å droppe CCPro ble temmelig sikkert støttet av lederne i USA.
Bieffekten av dette var at tilstrømmingen av medlemmer til CCPro ble redusert dramatisk, det vil si at også inntektene for deltakerne ble redusert. Dette førte til en medlemsflukt i liten skala fra CCPro (noen få hundre den siste måneden). CCPro valgte da å se seg om etter nye inntektskilder eller tiltak for å gjenopprette inntektsgrunnlaget. Valget falt på David Bach's "Automatic Millionaire Academy" - et konsept som er i direkte konkurranse med WMI-konseptet.
Bruddet oppsto da WMI oppdaget forsøk på å "ta med seg" folk i downlines over til "PRO University"/"Automatic Millionaire Academy".
Noen få negative tråder om markedsføringssystemet på høsten 2009 kan altså indirekte føre til et alvorlig brudd mellom samarbeidspartnere et år senere. Jeg er selvfølgelig ikke sikker på at de er en medvirkende årsak, men høyst sannsynlig har disse trådene medvirket sterkt til dette bruddet.
Eneste motiv for å droppe et markedsføringssystem er vel at det virker mot sin hensikt, at det skader salget fremfor å gi øket salg. Man ser seg heller ikke om etter nye samarbeidspartnere hvis samarbeidet fungerer godt.
Morten