En av lederne her i norge fortalte jo hva det gikk ut på....i all fall noe ...opplæring i bruk av ...google, facebook, yahoo osv..."dette produktet selger du videre"....slikt kan jeg selvfølgelig finne på nettet så hvorfor skulle jeg betale for det ?? ...men det er klart om noen vil Betale flere tusner for å lære seg yahoo, bruke google, sette seg inn i bruken av facebook, fra e-books og cd, gjerne for meg Er det ulovelig å selge denne kunnskap for 3-4 tusen kroner eller mer, kunnskap som gratis ligger åpent for alle på internet...tja..ulovelig er det muligens ikke, men jævla dumt å betale for å få vite hvordan du skal bruke eks. google for å finne ut om et firma i Oslo...når du egentlig bruker google hver dag gratis....så hvorfor få det gratis når man kan betale for det, løp og kjøp....jajja...sånn er det bare
Jeg ser absolutt ingenting galt i å betale penger for å lære seg å markedsføre bedre ved hjelp av Google og Facebook. Er man sånn cirka på mitt nivå kan et slikt kurs være gull verdt. SEO og sosiale medier er utrolig viktig, og får man en god innføring i dette kan det sannsynligvis være verdt noen lapper og vel så det. Dette krever selvsagt at den som tar på seg jobben med å fungere som kursleder vet hva han snakker om.
Men det er ikke det CCP tilbyr. Jeg leste gjennom
kommentarene på Glabladet (takk for linken, Morten), og der fant blant annet denne dialogen sted:
@stig: «Spørsmål:
Hvis jeg kjøper en startpakke fra Carbon Copy Pro, vil jeg da bli opplært i hvordan jeg skal markedsføre min egen bedrift (f.eks. Adidasss) og mine egne produkter (f.eks. joggesko)?
Eller er det kun relatert til å markedsføre og videreselge APP og BiB?»
@Hasse Andre Johnsgård: «Ja i utgangspunktet så kan du bruke den lærdommen som CCP har til å markedsføre dine produkter. Nå skal det sies at CCP er bygget som et system som tar for seg CCP, men lærdommen i markedsføring ligger der. CCP systemet er jo bygget på det grunlaget at det skal hjelpe folk til å bli medlemmer i WMI, så derfor ville det vært mye du ikke har brukfor i CCP ved å markedsføre din produkter. Men ja, vi har opplæringsvideoer, skript, calls osv på opplæring innenfor markedsføring, dette gjelder alt fra blogg til betalte markedføringer.
Jeg anbefaller deg ikke å kjøpe CCP for å markedsføre andre produkter, dette fordi mye av det vi har er automatisert og vil forvirre dine kunder.»
... akkurat. Her er det snakk om å markedsføre et produkt som egentlig bare kan brukes til å markedsføre nøyaktig samme produkt. Hadde jeg ikke allerede vært uinteressert, hadde jeg blitt det nå.
Og hvorfor må man grave i bloggkommentarfelt for å finne denne informasjonen? Hvorfor ligger den ikke lett tilgjengelig på carboncopypro.no?