Du er helt håpløs på det der for tida picxx. Kan du se noe sted hvor loven sier at det ikke er lov til å legge ut en link til en side før du har forvisset deg om at eieren av siden sitter på alle rettigheter på alt av innhold som vises på siden? Nei, for det er ikke sånn loven er, så det er ren idioti å oppkonstruere den slags stråmenn og feilaktige påstander.
Må bare bøye knærne og tilstå at jeg ikke hadde lest saken ang. napster før nå, så jeg har nok basert meg på litt feilaktige opplysninger, bl.a. at jeg trodde det fantes en egen lov for dette.
Har lest gjennom saken og kommet frem til at det ikke finnes noen spesifikk lov ang. dette, foruten åndsverksloven.
Napsterdommen er heller ikke en dom som på noen måte setter presedens i slike saker, da Bruvik først ble dømt skyldig for brudd av åndsverksloven i tingretten, deretter frikjent i lagmannsretten for så å ende opp med en dom for medvirkningsansvar for å tilgjengeliggjøre ulovlig materiale i høyesterett.
Sitat: "Høyesterett kom derfor til at Bruvik var erstatningsansvarlig, men på et annet grunnlag enn tingretten."
Finnes det andre lover eller rettspresedens på området er jeg lutter øre, men inntil videre forholder jeg meg til dette og linker lystig ivei, all den tid jeg ikke driver en side oppsatt for kun å spre ulovlig materiale.