TorsteinO
Art Director & grunder
joa, i tilfeller som youtube, der man i veldig stor grad regner med at ting er lovlig, så ser jeg at det kan bli litt snodig, og for all del - det har sine problemer dette også: Hvor går f.ex. grensen? hvis jeg linker til en artikkel i aftenposten, og aftenposten enten i denne, eller for den saks skyld i en annen artikkel linker til the pirate bay, osv... har jeg da gjort noe ulovlig? Jeg tror faktisk man vil slippe unna med det både i tilfeller som det du beskriver, og i tilfeller som det jeg beskriver. For den saks skyld slipper man vel også fint unna med å linke til TPB og liknende sider, begynner man derimot å linke direkte til en bestemt side på TPB der en torrent kan lastes ned - DA tror jeg man er litt mer i faresonen.
Men jeg regner med at du ser problematikken rent prinsipielt? Hvis man ikke har en slik lov, så må man enten bli kvitt alt av muligheter for å legge ut filer anonymt, eller så er alt av materiale som i det hele tatt KAN digitaliseres og lastes ned, fritt vilt.
Men jeg regner med at du ser problematikken rent prinsipielt? Hvis man ikke har en slik lov, så må man enten bli kvitt alt av muligheter for å legge ut filer anonymt, eller så er alt av materiale som i det hele tatt KAN digitaliseres og lastes ned, fritt vilt.