Excel
Om det ikke er snakk om store mengder, og det er snakk om brev i oppkrav (frimerker), så kan et Excel-ark som automatisk kopierer informasjonen du likevel må skrive inn en gang være enkelt og greit. Så er det bare å skrive ut arket. Men regn med at du bruker litt tid første gang på å justere alle cellene så det kommer riktig ut på utskriften.
Du kan som det nevnes her gå for EDI også. Nå kjenner jeg ikke til systemet til ProTeria, men det nye systemet til Edi-soft, Consignor, er skikkelig pain å sette opp med installasjon av .net og database på datamaskinen. Men Edi gir deg litt flere muligheter en nevnte excel-ark. Minuset er knotete oppsett og at det faktisk koster litt for oppstart, bruk og printer. Du må likevel skrive inn all info én gang i utgangspunktet, om du ikke setter opp software som sender info fra bestillingssystemet til Edi-systemet .
PS! Når det gjelder Edi-soft så hadde de så sent som i forrige uke en liten bug eller to når det gjelder Postens brev i oppkrav, kontonummeret ditt fylles ikke inn, og utskriften på Postens blanketter treffer ikke helt feltene om du ikke gjør noen pusssige justeringer på innstillingene (Edi-soft er informert om dette, og kommer sikkert til å løse dette asap..).