Kjapp og trygg hosting for Wordpress

postoppkrav

Baku

Medlem
Jeg sender en del pakker med postoppkrav og er lei av å skrive disse manuelt.

Er det noen som har ett program hvor man kan skrive disse på pc og kjøre de igjennom printeren?
 

Robert

Mr. 66
Mange muligheter, før jeg byttet til postens EDI løsning brukte jeg et program som jeg hadde laget selv som var integrert i nettbutikken.

Enkel løsning, bytt til postens EDI løsning.
Vanskelig løsning, skriv ditt eget program.
 

Marius

Medlem
Excel

Om det ikke er snakk om store mengder, og det er snakk om brev i oppkrav (frimerker), så kan et Excel-ark som automatisk kopierer informasjonen du likevel må skrive inn en gang være enkelt og greit. Så er det bare å skrive ut arket. Men regn med at du bruker litt tid første gang på å justere alle cellene så det kommer riktig ut på utskriften.

Du kan som det nevnes her gå for EDI også. Nå kjenner jeg ikke til systemet til ProTeria, men det nye systemet til Edi-soft, Consignor, er skikkelig pain å sette opp med installasjon av .net og database på datamaskinen. Men Edi gir deg litt flere muligheter en nevnte excel-ark. Minuset er knotete oppsett og at det faktisk koster litt for oppstart, bruk og printer. Du må likevel skrive inn all info én gang i utgangspunktet, om du ikke setter opp software som sender info fra bestillingssystemet til Edi-systemet .

PS! Når det gjelder Edi-soft så hadde de så sent som i forrige uke en liten bug eller to når det gjelder Postens brev i oppkrav, kontonummeret ditt fylles ikke inn, og utskriften på Postens blanketter treffer ikke helt feltene om du ikke gjør noen pusssige justeringer på innstillingene (Edi-soft er informert om dette, og kommer sikkert til å løse dette asap..).
 

Baku

Medlem
Takk for svar...

Men jeg sender vel ikke mer enn 10 i mnd. så det enkleste hadde vært ett excell ark.

Noen som har en mal?
 

Robert

Mr. 66
Jeg har en meget gammel HTML mal som hentet ut data fra nettbutikken med php. Denne passer postens postoppkravsark A4 størrelse som du må brette og klippe (snakk om juleverksted.. aldri mer..) Bare å si ifra om du er int. Excel mal lager du jo selv på en halvtime ink. prøving og feiling.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
<snip>
Du kan som det nevnes her gå for EDI også. Nå kjenner jeg ikke til systemet til ProTeria, men det nye systemet til Edi-soft, Consignor, er skikkelig pain å sette opp med installasjon av .net og database på datamaskinen. Men Edi gir deg litt flere muligheter en nevnte excel-ark. Minuset er knotete oppsett og at det faktisk koster litt for oppstart, bruk og printer. Du må likevel skrive inn all info én gang i utgangspunktet, om du ikke setter opp software som sender info fra bestillingssystemet til Edi-systemet .
<snip>

Har installert Consignor igår på to maskiner (XP og Vista), og det gikk smertefritt. Eneste er at selve consignor-clienten forventer internet-tilgang når den startes for første gang (for å hente oppsettet fra serveren), det var ikke tilfelle, så jeg ominstallerte Consignor igjen (kjappeste måten fremfor å hente oppsettet igjen manuelt som jeg ikke fant noe info om).

Foreløpig synes jeg at det ble mye system for vårt behov: skrive ut adresselapper og sende info til posten i edi format.
Men så har vi full tilgang til databasen, så jeg skal prøve å pushe inn info direkte inn dit, fremfor å skrive inn for hånd (eller betale for ascii-import).

Jeg synes posten burde åpne opp edi-løsningen, men det gjør de vel først etter at konkurrenten gjør sånt (som vel først gjør det når posten gjør det)?
 

Robert

Mr. 66
Men så har vi full tilgang til databasen, så jeg skal prøve å pushe inn info direkte inn dit, fremfor å skrive inn for hånd (eller betale for ascii-import).

Ascii-import skal du fint klare å sette opp selv med mindre de har unnlatt å la den modulen følge med. De prøvde å fakturere meg for en importmodul som ikke fungere i det hele tatt så jeg endte opp med å sette det opp selv samt bygge eget eksportsystem fra nettbutikken. Det endte med at de strøk importmodulintegrasjon fra regningen :)

Ang. Consignor så fungerer systemet helt ok, men jeg føler at det er litt buggy når jeg skal inn å endre konfigurasjon. Support hos edi-soft er også kjempebra.
 
Topp