Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan ville dere ha lansert denne

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg skal innrømme jeg var spent på å se hvordan du tenkte å markedsføre den! Mitt tips vil være å prøve seg på media. Skriv en hyggelig liten artikkel selv, om "hverdagshelter" eller noe i den duren. Gi noen eksempelhistorier.

Send så inn til ALLE nettaviser. Tv2 nettavisen, vg, aftenposten, dagbladet, avis2 osv. Glem ikke lokalavisene. Det er vel hundrevis av dem. Om du får bare noen av dem til å skrive om siden din kan det allikvel gi mye trafikk!
 

webpiken

Medlem
(tar fortsatt imot konkrete tips om designforandringer, er ikke helt fornøyd)


Jeg har tre ankepunkter etter å ha tittet kjapt på den:

1) Synes ikke fargene i kroppen passer overrens med headeren, og jeg synes du har brukt litt for mange farger på de ulike feltene.

2) Det burde vel stå hvem som har lagt til en helt? Virker litt skumt ellers.

3) Kanskje kontroversielt i dette selskapet, men på en side som dette hadde jeg helt klart satt opp Adsense-filtere.
Jeg synes ikke tilbud om å «kjøpe seg en russisk kone» eller altfor mange sexy-overskrifter passer inn om dette er noe du har tenkt til å prøve å få til å bli en litt stor greie.
Målgruppen ser jo ut til å være hvem som helst, og da hadde jeg tatt hensyn til det med filtere.

PS: Ikke glem å legg til deg selv! ;)
 

sKrud

Meget sliten student
Ville prøvd å sendt ut en pressemelding først, ang. lansering av nettstedet.. For så å sendt ut en artikkel om en helt.. Evt. kombinert disse to.. (altså slik kenneth skriver..)
Mener at det fins firmaer som har spesialiert seg på å skrive og publisere pressemeldinger..

Når det gjelder designet, så synes jeg kanskje det er litt lite spenstig..(fargevalg og grafikk)
Headeren på siden er også rimelig "tung".. Noe som du kanskje burde gjøre noe med(?)
Sider gir meg et lite inntrykk av å være MFA, men det er mulig det bare er meg.. Mye stock photos o.l...
 

picxx

Well-Known Member
Du burde kanskje forandre dette:
"Send kommentar om oppskrift på...."
medmindre du tenker å bruke heltene som ingredienser :D
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ja som sagt, jeg er ingen designer. Jag kan velge å bruke svart/hvit og det blir helt streit det, men jeg vil at den skal ha et særpreg.
(jeg er glad for at ikke peterandrej gidder å kommentere designet:D han sitter vel bare helt oppgitt og klør seg i hodet og stusser på at det går an å ha slik design.)

*Klør*

Men seriøst, jo. Nok en gang; hvis du ikke har peiling på design og slikt, så tjener du enormt på å hente inn noen som faktisk kan det. Koster jo litt, men det er det verdt hvis du seriøst mener å satse på en site. Ingenting er gratis. (og dette er ikke for å mele min egen kake, det finns nok av bra designere i norge som kan ta slike oppdrag. dette er ment som en hjelp.)

Jeg kan jo heller ikke alt. Og det jeg er dårlig på bruker jeg faktisk andre til. Og jeg betaler dem svært godt. Ofte på prosjekter sitter jeg bare igjen med kanskje halvparten av det kunden betaler. Resten går bort til andre som har laget ulike seksjoner på prosjektet. Man må være klar over at ingen er best på alt, og det er bra.

Så om siden:
Jeg mener følgende, utifra erfaring og kunnskap: når du skal lage noe, så må du lage noe som er "best". Hvis du er best på et område, så er det store muligheter for å tjene bra. Egentlig er det det samme hva det er for noe også.

Så, finn et område du kan dominere. Altså være premissleverandør og best. Iallefall nært best. Hverdagshelter er et område jeg ikke kjenner til, men vil tro at du vil være tilnærmet først på dette området - og vil mest sannsynlig dominere denne nisjen.

Det betyr at du må fjerne alt du ikke kan dominere på, og konsentrere deg om det området du kan dominere. Som et eksempel: På AG skriver jeg tull. Det er et område jeg kan dominere i Norge - da jeg har min egen stemme, skrivestil og temavalg. Her på berget er det jeg, LordX og et par til som driver innen dette området. Dette kan jeg altså dominere. Det betyr at jeg ikke vil satse på eksempelvis store gallerier med wallpapers, eller videoer og slikt - rett og slett fordi jeg ikke har ressurser til å bli en dominerende aktør på akkurat wallpapers og videoer. Jeg konsentrerer meg om mitt område - for å bli en dominerende aktør på dette.

Overraskende nok er det få som deler denne kunnskapen og oppfatningen. Jeg ser stadig vekk sider som skal være "alt". Problemet er bare at de blir middelmådige på mange områder - framfor å være best på et enkelt område. Juiced.no er et eksempel på en side som skal være "alt". Problemet er at vi har sett alle videoene og alle bildene før. Morsomt er det heller ikke, og babesene går det 14 av på dusinet. Som et resultat av dette vil juiced aldri bli noen stor aktør, selv om eierens (eller tidligere eiers) kunnskaper om SEO har gjort sitt til at juiced er ganske bra besøkt likevel.

Spillnett.no som drives av en på forumet er et godt eksempel på at man har skjønt sin egen nisje. Spillnett dominerer markedet på flashspill på nett, iallefall i norge - og det er bra.

Så, det du må finne Brukernavn er hvilken nisje du ønsker å dominere - og så konsentrere deg om akkurat dette. deretter kan du jo skrive pressemeldinger og slikt. Og før du gjør noe som helst ville jeg hentet inn en designer som kan lage en visuell profil for nettstedet.

Just my two cents.
 

srm

Medlem
Jeg synes du skal bruke geoip til å vise frem brukerens lokale helter. Det hadde rett og slett gjort meg mer nysgjerrig. Rikskjendiser er litt kjedelig/oppbrukt, mens ukjente personer blir litt "far out there".

Dette kunne også vært benyttet i markedsføring ala de lettkledde damene vi ser på f.eks thepiratebay for å trekke trafikk inn til siten.
 

Keanu

Geek
srm minnet meg på et tips jeg glemte å si tidligere forresten. La brukerne posisjonsbestemme helten i google maps, slik mange nettaviser gjør med nyhetene sine. Det kan være interessant både for å se hvor heltene kommer fra (er selv overbevist om at flest helter er møringer ;) ), og det kan nok booste interessen rundt siden litt.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
(et aldri så lite off topic-øyeblikk her) ...du peter du peter... du skal nå benytte enhver anledning til å rakke ned på juiced. Jeg begynner å bli litt lei av det, har prøvd å komme med konstruktiv kritikk til deg, men jeg kan godt begynne å rakke ned på agurkposten og peterandrej.com hvis du vil, det er nok å velge i hvis man først skal begynne å ta skikkelig tak i ting hos deg også.

Har fått høre fra folk jeg har mye større respekt for som designere enn deg, at det er kjempestore forbedringer på juiced. Perfekt? Nei, langt fra, men det er begrenset med hva jeg har av tid til å pusle med det her.

I motsetning til deg, så har jeg nemlig ikke tid til å sitte hele dagen og skrive og bytte design fram og tilbake. Du har sett alle bildene før? Ok, javel, trist for deg. Det har tydeligvis ikke alle andre, og det samme gjelder tydeligvis for videoene også, ut fra besøkstall og slikt, hvorfor kommer folk ellers tilbake?

...og hvis babesene er så dårlige, hvorfor er det såpass mange som kjøper pass til dem nå? du sendte meg en mail for en stund siden og spurte om vi kunne samarbeide litt, hvordan jeg gjorde ting osv - jeg fikk riktignok aldri noe svar tilbake igjen, men det er greit, jeg tenkte bare jeg skulle fortelle at tallene har blitt mye penere siden den gang, og nå er det helt klart "verdt det".

Må imidlertid si at jeg er litt imponert over at du har sett alle videoene før... Jeg pleier å legge inn videoer som det siste jeg gjør før jeg legger meg, og da pleier jeg alltid å gå inn for å finne så nye ting som mulig. Vanligvis vil dette si noen timer gammelt.

Dominerer spillnett det norske markedet for flashspill på nett? Hm, ok... I følge statistikken på sidene deres, så har det mest besøkte spillet på sidene deres hatt litt over 200 besøk (totalt?)... f.ex. xspill.no har i følge ratix hatt ca 2500 unike besøkende hittil i dag. Og såvidt jeg vet, er det minst et par andre store aktører på det markedet der, så der tror jeg du tar grundig feil.

Sånn, off topic slutt.


ang. helter.no - hva med å skape et par "hverdagshelter" som pr-stunt? Har du mulighet til å putte i noe som helst ressurser i markedsføringen? Lag et enkelt "superhelt"-kostyme, putt en veldig normal fyr, gjerne litt ølmage, shabby utseende inn i dette kostymet (har du sett blodgiver-reklamene fra et par år siden?), og lag noen små videosnutter der denne hverdagshelten f.ex. "værer fare" (ala faresansen til spiderman), og merker at en gammel dame trenger hjelp til å bære varene hjem fra butikken++ (hehe, kanskje han kunne hjelpe fjordlands "vinglepetter"-figur med å velge...). Legg på skikkelig dramatisk "superhelt"-musikk og hele pakka, kanskje "lydeffekter" ala 60s-batman-serien (selvsagt ikke slagsmål-lyder, men hverdagshelt-lyder). Lager du disse bare sånn nogenlunde bra, så kan de spres bra på youtube, kudos++
 

sKrud

Meget sliten student
Dominerer spillnett det norske markedet for flashspill på nett? Hm, ok... I følge statistikken på sidene deres, så har det mest besøkte spillet på sidene deres hatt litt over 200 besøk (totalt?)... f.ex. xspill.no har i følge ratix hatt ca 2500 unike besøkende hittil i dag. Og såvidt jeg vet, er det minst et par andre store aktører på det markedet der, så der tror jeg du tar grundig feil.

Spillnett.no dominerer nok ikke nei..:/ men siden er på god vei oppover listen.. Ligger på ca. 1800 unike i døgnet.. Når det gjelder statistikken på siden er den ikke helt korrekt.. for det første ble denne startet på torsdag i forrige uke og for det andre teller den feil av en eller annen grunn (analytics sier at tallet er ca. 4x) ...

Når det gjelder Juiced.no så skal må jeg si meg enig med deg, siden har blitt _mye_ bedre enn tidligere, men har endel igjen.. En ting jeg skulle satt at du forandret litt på, nemlig bilde bruk.. Du har utrolig lite tekst på siden og mye bilder...
Det er mulig at det er slik det fort blir med en slik siden.. men bare et lite synspunkt, så ikke tolk det noen vei..ok?

Sånn ferdig med offtopic nå? eller har PA noe å slenge tilbake?

La brukerne posisjonsbestemme helten i google maps, slik mange nettaviser gjør med nyhetene sine..

Good ide:)
 
Topp