Når du nevner det med at du er "småskeptisk" små må jeg faktisk si meg helt enig. Jeg kan legge frem en litt mer grundigere fremgang av hvordan dette med Go Viral fungerte for oss. Ikke sånn kjempegrundig, men litt mer grundig.
1: Go Viral tar kontakt og vil ha video på en av våre nettsider.
2: Litt epost går frem og tilbake, og før vi får tilgang til systemet vil Go Viral at vi kjører en test-kampanje. Det gjør vi, og vi ble på forhånd enige om 0.02 i betaling per visning.
3: Visningene blir gjort og vi sender faktura. Vi skrev mva på faktura, mens Go Viral betalte den faktura minus mva. Det viser seg her i tråden at var riktig, og er derfor ok.
- Merk: Systemet vi fikk tilgang til når vi kjørte testkampanjen befant seg på et rart domene, hvor alt vi hadde tilgang til var statistikk for den ene kampanjen vi kjørte. Jeg tok en Whois på dette domenet, og det viser seg at denne er skjult. Hvorfor den var skjult aner jeg ikke, men det blinket i varsellampene for et videre samarbeide pga det.
4: Nå som test-kampanjen var ferdig fikk vi tilgang til enda et system. Dette systemet husker jeg dårlig, men jeg husker at også her var whois skjult. :S
Sånn egentlig er det kun dette med skjulte Whois som har gjort at jeg ikke liker tanken på noe stort samarbeid med dem. Jeg forstår ikke hvorfor en bedrift som på en måte virker så seriøs skal drive bak skjult kontaktinformasjon. I epost fra dem skriver de jo sine fulle navn, men vi har jo ingen garanti for at disse navn er ekte.
Ellers var det noe snakk her i gården om at vi skulle kjøre opp litt nye kampanjer fra disse for noen dager siden. Jeg får sjekke opp i hvordan det går så kan jeg jo komme tilbake med litt mer erfaringer her om en stund.