Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Go Viral

Ståle

Medlem
Har benyttet dem så vidt, men de skifter ut hvilke land de betaler for rimelig ofte, så det blir for lite forutsigbart for min del.
 

Bjørnar

Gründer
beklager å dra opp denne igjen. fikk en henvendelse fra dem i dag.

@Ståle: hvordan da mener du? forstod det ikke helt :)

ellers - andre som har synspunkter?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har noen snodige erfaringer med Go Viral. For en lengre tid tilbake (ca 6mnd) kjørte vi opp en video fra Go Viral som en test. Denne videoen fikk vi fra en kar som henvendte seg til oss og lurte på om vi var intressert.

Videoen fikk en rekke visninger, og vi endte opp med at vi sendte faktura på ca 1000NOK + moms. Det snodige jeg derimot reagerer på er mest det at de ikke vil betale moms. Årsaken til det var visstnok fordi de var fritatt fra og betale moms til Norge. Er det normalt?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Skjønner. Jeg som var så sikker på at vi skulle gjøre det. Da kan jeg ikke si at jeg har noen negative erfaringer, mens de jeg har er positive.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Når du nevner det med at du er "småskeptisk" små må jeg faktisk si meg helt enig. Jeg kan legge frem en litt mer grundigere fremgang av hvordan dette med Go Viral fungerte for oss. Ikke sånn kjempegrundig, men litt mer grundig.

1: Go Viral tar kontakt og vil ha video på en av våre nettsider.
2: Litt epost går frem og tilbake, og før vi får tilgang til systemet vil Go Viral at vi kjører en test-kampanje. Det gjør vi, og vi ble på forhånd enige om 0.02 i betaling per visning.
3: Visningene blir gjort og vi sender faktura. Vi skrev mva på faktura, mens Go Viral betalte den faktura minus mva. Det viser seg her i tråden at var riktig, og er derfor ok.

- Merk: Systemet vi fikk tilgang til når vi kjørte testkampanjen befant seg på et rart domene, hvor alt vi hadde tilgang til var statistikk for den ene kampanjen vi kjørte. Jeg tok en Whois på dette domenet, og det viser seg at denne er skjult. Hvorfor den var skjult aner jeg ikke, men det blinket i varsellampene for et videre samarbeide pga det.

4: Nå som test-kampanjen var ferdig fikk vi tilgang til enda et system. Dette systemet husker jeg dårlig, men jeg husker at også her var whois skjult. :S

Sånn egentlig er det kun dette med skjulte Whois som har gjort at jeg ikke liker tanken på noe stort samarbeid med dem. Jeg forstår ikke hvorfor en bedrift som på en måte virker så seriøs skal drive bak skjult kontaktinformasjon. I epost fra dem skriver de jo sine fulle navn, men vi har jo ingen garanti for at disse navn er ekte.

Ellers var det noe snakk her i gården om at vi skulle kjøre opp litt nye kampanjer fra disse for noen dager siden. Jeg får sjekke opp i hvordan det går så kan jeg jo komme tilbake med litt mer erfaringer her om en stund.
 

Dre_C

Medlem
Noen som har flere erfaringer fra disse? Jeg leggr merke til at folk her inne er skeptiske ller har et negativt inntrykk. Men når jeg ser hvilke annonsører d har så er dette stor og mektige selskaper. Goodyear, Sony, Nissan og Samsung. De må eventuelt være veldig flinke til å selge seg til anonsørene.

Jeg kjører en testkampanje nå for å se om det er noe spsielt å hente.
 

bård

New Member
Jeg har akkurat fått en henvendelse fra dette selskapet, og det ser jo absolutt seriøst ut, men så kom jeg over denne tråden og ble litt skeptisk, selv om jeg ser at flere har gode erfaringer.

Ser at mange har stilt det samme spørsmålet over her, men håper allikevel at det er noen som har noe å dele her :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg bruker disse på noen av mine sider! Og, man blir ikke rik av dette, da de både har begrenset med norske kampanjer, samt at man nok skal sykt mye besøkende før det virkelig gir et godt resultat.

Det er visninger av videoen som gir kroner, og da må brukeren tross alt klikke. Og, med ca 30 øre pr visning er det ikke dette som skaper millionene på bunnlinjen.
 

Dre_C

Medlem
Dette stemmer med min erfaring også. Virker som et greit system, men det skal mye trafikk før det blir noe særlig med penger av dette. Hadde kanskje vært lettere om det fantes flere norske kampanjer.
 

metallian

Medlem
HAr også fått henvendelse, og er litt interessert da de har videoer som jeg tror kan bli poppis hos meg igrunn.

Er dette lett å integrere på siden, har noen av dere en url hvor dere bruker dette(evt PMden) så jeg kan kikke litt?
 
Topp