Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Go Viral

peterandrej

pensjonert moderator
Rent prinsipielt; Viral markedsføring kan ikke selges, den må skapes av brukerne selv. Derfor ville jeg vært UHYRE skeptisk til å bruke penger på alt og alle som lover "viral suksess".
 

peterandrej

pensjonert moderator
@peterandrej: da sier du jo at du er skeptisk til alle som driver med markedsføring i sosiale media.

Nei, det er jeg ikke. Markedsføringstiltak initiert etter personlig, kompetent ledelse fra f.eks et PR-byrå kan ofte være både gode og innbringende. Men slik jeg oppfatter Go Viral er dette en tjeneste som nettopp IKKE gjennomfører personlige møter med kunden, setter opp individuelle planer, osv. Dette VIRKER SOM "dusin-markedsføring", og DET er jeg skeptisk til.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Rent prinsipielt; Viral markedsføring kan ikke selges, den må skapes av brukerne selv. Derfor ville jeg vært UHYRE skeptisk til å bruke penger på alt og alle som lover "viral suksess".

Delvis tåpelig uttalelse. Det er definitivt en del personer/firmaer som er flinkere til å skape konsepter som blir virale suksesser enn andre, men å love det 110% blir selvsagt også feil.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Delvis tåpelig uttalelse. Det er definitivt en del personer/firmaer som er flinkere til å skape konsepter som blir virale suksesser enn andre, men å love det 110% blir selvsagt også feil.

Selvsagt. Mulig jeg formulerte meg litt uklart, men tror du tok poenget :)

Som altså var; viral suksess, som eksemplifisert ved f.eks Apple, handler om at brukerne selv tar initiativet til å dele historiene om produktene, reklamefilmene eller hva det måtte være. I Apples tilfelle var den virale suksessen opprinnelig helt klart initiert av svært dyktige markedsførere som gjorde flere ganske revolusjonerende grep (spesielt sett i forhold til resten av IT-bransjen), men til syvende og sist er det brukerne som gjør jobben på vegne av selskapet.

At enkelte selskaper har en naturlig "evne" til å skape slike virale kampanjer er selvsagt sant, og i de fleste tilfellene er det heller ikke tilfeldig; de beste gutta på dette feltet vet utmerket godt hvilke knapper de må trykke på. Men her snakker vi om individuell tilpasning av strategier for å få dette til, og akkurat DET tror jeg det er lite av i slike Go Viral-konsepter som beskrives i denne tråden.

At man må ha SVÆRT mange visninger for å få noe ut av dette taler sitt tydelige språk; for det pleier jo å være motsatt. Virale kampanjer har gjerne mye, mye HØYERE konverteringsrater enn mange andre markf.tiltak, som f.eks reklame. Mye tyder på at trafikken som leveres er verdiløs, ergo totalt feilslått sett opp i mot hva man faktisk lover når man bruker uttrykket "viral markedsføring".
 

Msites Ltd

Livsnyter
Her er du jo på ville veier i forhold til å skulle gå løs på Go Viral.

De er bare et verktøy i den store sammenhengen. På lik linje med at det er sjelden et enkelt medie kan tilby markedsføringssuksess, selv om flere tror det. Det må være en del av en større markedsmiks.
 

metallian

Medlem
Jeg er ganske sikker på at med rette kampanjene/videoene skal jeg kunne få bedre visning/kr ratio med dette enn med f.eks google, men det avhenger av materialet jeg får selvsagt.

Jeg kommer til å prøve dette litt på noen sider og se hva som skjer.
 

Frode

Medlem
Tjener dere noe særlig på dette?

Vil tro at det er "lett" å få folk til å klikke på videoen, men det skal vel veldig mange klikk til før det blir noe penger, eller?
 
Topp