Delvis tåpelig uttalelse. Det er definitivt en del personer/firmaer som er flinkere til å skape konsepter som blir virale suksesser enn andre, men å love det 110% blir selvsagt også feil.
Selvsagt. Mulig jeg formulerte meg litt uklart, men tror du tok poenget
Som altså var; viral suksess, som eksemplifisert ved f.eks Apple, handler om at brukerne selv tar initiativet til å dele historiene om produktene, reklamefilmene eller hva det måtte være. I Apples tilfelle var den virale suksessen opprinnelig helt klart initiert av svært dyktige markedsførere som gjorde flere ganske revolusjonerende grep (spesielt sett i forhold til resten av IT-bransjen), men til syvende og sist er det brukerne som gjør jobben på vegne av selskapet.
At enkelte selskaper har en naturlig "evne" til å skape slike virale kampanjer er selvsagt sant, og i de fleste tilfellene er det heller ikke tilfeldig; de beste gutta på dette feltet vet utmerket godt hvilke knapper de må trykke på. Men her snakker vi om individuell tilpasning av strategier for å få dette til, og akkurat DET tror jeg det er lite av i slike Go Viral-konsepter som beskrives i denne tråden.
At man må ha SVÆRT mange visninger for å få noe ut av dette taler sitt tydelige språk; for det pleier jo å være motsatt. Virale kampanjer har gjerne mye, mye HØYERE konverteringsrater enn mange andre markf.tiltak, som f.eks reklame. Mye tyder på at trafikken som leveres er verdiløs, ergo totalt feilslått sett opp i mot hva man faktisk lover når man bruker uttrykket "viral markedsføring".