Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alternativer til ProISP

atLind

Member
Hei!

Jeg har brukt ProISP siden en gang mellom 2002 og 2004, men har den siste tiden blitt svært skuffet over selskapets kundeservice.
Før fikk jeg rask og god hjelp fra Jon-Eivind Malde og gjengen, men nå tar det ekstremt lang tid å få hjelp til noe som helst. Akkurat nå er det 11 dager siden jeg bestilte eierskifte av et domene (fra meg som privatperson til en organisasjon jeg leder) uten at eierskiftet er ferdigstilt (på tross av at domenet er registrert hos ProISP og skal over til organisasjonens brukerkonto samme sted). Jeg har sendt eposter men det tar ekstremt lang tid å få svar (når jeg fikk svar var det med et oppfølgingsspørsmål, ingenting har skjedd siden). Når jeg nå forsøkte å få kontakt med de på telefon ventet jeg en drøy halvtime før jeg fikk beskjed om at "sentralbordet er stengt fra 1130 til 1230".

Tålmodigheten og lojaliteten er herved oppbrukt. Er det noen som kan anbefale et godt norsk alternativ til ProISP?

Sammenlignet med mange av dere andre her er jeg for amatør å regne, jeg har noen domener og et par enkle webhotell, og trenger altså ikke de mest avanserte tjenestene.
 

Bjørnar

Gründer
Jeg tenkte jeg skulle først foreslå Syse, men i dag fikk jeg svar på en mail fra 30. mars. Jada, påske, blabla, og det var kun et enkelt spørsmål om en fakturakonto, så ingen kritiske ting. Men de er også kjøpt opp av One.com og jeg er særdeles usikker på kvaliteten der fremover på kundeservice, selv om tjenestene er blandt de mest stabile jeg har vært borti.
 

atLind

Member
Trist at de gode norske kjøpes opp og 'forsvinner'.
Etter mye om og men fikk jeg tak i noen hos ProISP på telefon i går. Ble lovet at nå var eierskifte i boks og domenet lå på riktig kundekonto. Når jeg logger inn der i dag er domenet fortsatt ikke der..
 

Bjørnar

Gründer
Jeg glemte å ta med at jeg bruker Cloudways til ca 100 sider, og det fungerer utmerket. Enormt OK opplegg, og lett å få hjelp via chat. Etter jeg droppa ut av ProISP-shaitet etter Minhost ble solgt, så var jeg en tur via Hostwinds (som ikke fungerte så godt for meg) – før jeg nå endelig har landet hos Cloudways, hvor jeg har vært siden 2020 (aff).
 

xdex

Medlem
Nå legger også ProISP ned i Sandnes, stedet de har holdt til i flere år (faktisk helt siden oppstart), og samtlige medarbeidere har fått sluttpakker. Takk og farvel til god support, nå er det bare å komme seg vekk. Det nye dashboard greiene de har introdusert, kombinert med den nye betalings-løsningen er til å spy av. Heldigvis finnes det mange gode alternativer!
 

atLind

Member
Nå legger også ProISP ned i Sandnes, stedet de har holdt til i flere år (faktisk helt siden oppstart), og samtlige medarbeidere har fått sluttpakker. Takk og farvel til god support, nå er det bare å komme seg vekk. Det nye dashboard greiene de har introdusert, kombinert med den nye betalings-løsningen er til å spy av. Heldigvis finnes det mange gode alternativer!
Da skjønner jeg hvorfor jeg ikke får svar/hjelp fra support!

Etter å endelig ha fått domenet over på rett eier får de ikke ordna sånn at det er tilgjengelig for meg i kontrollpanelet (det nye)...
 

atLind

Member
Ikke meningen å spamme ned denne tråden, men takk for gode tips!

Landet til slutt på Sircon (takk @Tonny Kluften !) og er svært fornøyd. Her får jeg god service og raske svar. Minner meg om hvordan det var hos ProISP for 15-20 år siden når jeg startet som kunde der og hadde en "egen" kontaktperson som fikset det meste. Illustrerer alt for godt hvor dårlig ProISP er blitt.

Anbefaler Sircon til de som måtte trenge/ønske gode tjenester med rask, norsk service :)
 

pleb

Medlem
Yes, jeg går også for Sircon nå (mye på grunn av Tonnys anbefaling). De virker super-profesjonelle og hyggelige på kundeservice.

Det er også interessant å se på alle nye anmeldelser for ProISP hos Trustpilot. Det virker ikke akkurat som om de gidder å svare på telefon/mail om dagen, men å svare på Trustpilot-anmeldelser har de tid til... ;)
 

B|G1

New Member
Har havnet i samme båt.
Ønsker server plassert i norge, cpanel, litespeed, kompatibel med cloudflare, gratis ssl osv. samme som proisp hadde. Er det Sircon som da gjelder?
 
Topp