Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alternativer til ProISP

holte

Medlem
Det er heller ikke så rart, og helt enig, med tanke på norske prismodeller, lønnsnivå og strømkostnader. Mange norske selskaper leier også servere fra tredjepart, som igjen øker kostnadene men fordeler det ut på "shared hosting" og presser dette til det uendelige. ProISP var et av få selskaper som faktisk gjorde det svært godt, og kjørte utbytte i millionklassen, med millioner i overskudd. Det skal bli spennende å se 2023-2024 tallene i forhold.

Vi må ikke glemme at samme eier for ProISP også sitter på eiersiden hos syse.no og digitalgarden.no.
Host1 og Nordic Hosting har bra og rimelige systemer og er på norske servere. Inntjeningen er ikke så bra, men om mange nok gikk over der og ga de litt god kred så kan disse selskapene bli mye bedre enn Proisp, og i hvertfall måle seg med MinHost, bare at de har mere muligheter som Cpanel og Wordpress, MM.

Jeg snuser også på Domeneshop sitt opplegg. Rimelig, stor plass og man kan opprette 5 databaser på Large og 10 databaser på ekstra large. Man kan peke domener, addons og på ekstra large får man 10 databaser, 500GB diskplass, 200 epostkontoer, PHP til kun 828.- inkl mva, og har man en del domener der får man rabatt på den prisen. De har også oneklick WP. https://domene.shop/web
 

Bjørnar

Gründer
Host1 har historisk sett vært totalt fraværende på kundeservice, oppetid og stabilitet – det kan jo være dem har endret seg og tatt seg sammen for alt jeg vet. Men livet er for kort til å prøve igjen for min del.
 

holte

Medlem
Host1 har historisk sett vært totalt fraværende på kundeservice, oppetid og stabilitet – det kan jo være dem har endret seg og tatt seg sammen for alt jeg vet. Men livet er for kort til å prøve igjen for min del.
Jeg tror meg og deg har veldig forskjellige behov Bjørnar. Du har sannsynligvis et veldig omfattende system og om noe skjer trenger du support raskt?

Jeg tenker å opprette max 10 enkle WP sider og liker systemer hvor jeg ikke trenger support, men finner ut av ting selv, og skulle jeg trenge support pleier det å gå rimelig raskt.

Når det gjelder Host1 er det bare noen måneder siden jegf oprettet en konto og alt gikk veldig greit. Jeg vurderer å flytte mer dit. De lover 99,9 prosent oppetid på raske servere i Norge. Du får til og med gratis domene i opprettelsen og kan oprette databaser og addondomener. Jeg har lagt til tre domener og det gikk smertefritt.

Har ingen ting å klage på så langt. Er faktisk spositivt overrasket og forundret over at jeg ikke har hørt om dem før. De har holdt på siden 2009 og har sikkert opparbeidet seg en del erfaring siden den gang. Prisene er upåklagelig. Sjekk selv, den som måtte være intteressert. https://host1.no/no/

I første omgang tester jeg ut Premium på 5GB til 588.- kroner i året inkl mva og gratis domene. Duger til tre, fire nettsider for meg. Pro versjonen har 10 GB og koster 948 i året, inkl mva og gratis domene...

Først ved fornyelse vil jeg vite om jeg fortsetter med dem som host. Ser lovende ut til nå.
 

Bjørnar

Gründer
Jeg tror meg og deg har veldig forskjellige behov Bjørnar. Du har sannsynligvis et veldig omfattende system og om noe skjer trenger du support raskt?
Det vet jeg ikke om vi har. Jeg vil ha et system som virker. Hver dag. Alltid.

Det er først når det tryner at jeg vil ha tak i noen, og der har Host1 vært under en hver kritikk tidligere (men som nevnt før; de kan jo ha skjerpet seg siden de fremdeles er aktive).
 

Marius_J

Social Engineer
Jeg tror meg og deg har veldig forskjellige behov Bjørnar. Du har sannsynligvis et veldig omfattende system og om noe skjer trenger du support raskt?

Jeg tenker å opprette max 10 enkle WP sider og liker systemer hvor jeg ikke trenger support, men finner ut av ting selv, og skulle jeg trenge support pleier det å gå rimelig raskt.

Når det gjelder Host1 er det bare noen måneder siden jegf oprettet en konto og alt gikk veldig greit. Jeg vurderer å flytte mer dit. De lover 99,9 prosent oppetid på raske servere i Norge. Du får til og med gratis domene i opprettelsen og kan oprette databaser og addondomener. Jeg har lagt til tre domener og det gikk smertefritt.

Har ingen ting å klage på så langt. Er faktisk spositivt overrasket og forundret over at jeg ikke har hørt om dem før. De har holdt på siden 2009 og har sikkert opparbeidet seg en del erfaring siden den gang. Prisene er upåklagelig. Sjekk selv, den som måtte være intteressert. https://host1.no/no/

I første omgang tester jeg ut Premium på 5GB til 588.- kroner i året inkl mva og gratis domene. Duger til tre, fire nettsider for meg. Pro versjonen har 10 GB og koster 948 i året, inkl mva og gratis domene...

Først ved fornyelse vil jeg vite om jeg fortsetter med dem som host. Ser lovende ut til nå.
Da krysser jeg fingere for at du har mer flaks en meg, jeg har samme erfaring med host1 som Bjørnar.
Host1 er her enda, så de kan ha blitt bedre siste 2-3 årene.
 

Selvfiks

Medlem
Tenkte å hive meg inn her. Det ble Nordic Hosting for oss etter at Pro ISP sviktet. De har riktignok ikke noe support i helgene eller noe vakttelefon. Men Nordic Hosting responderer raskt nok og fikser ting ASAP. De har cpanel og litespeed servere, pluss ubegrenset med databaser, subdomener valg av PHP versjon for hver enkelt subdomene og det vi liker veldig godt med dem er fleksibiliteten med å øke plass til en grei pris. Dette gjør du selv uten noe stort styr.

Anbefaler Nordic Hosting. De er gode på både pris, kundeservice og tjeneste.
 

holte

Medlem
Da krysser jeg fingere for at du har mer flaks en meg, jeg har samme erfaring med host1 som Bjørnar.
Host1 er her enda, så de kan ha blitt bedre siste 2-3 årene.
Foreløpig ser det bra ut, men jeg tester også Nordic Hosting. Først etter ett års bruk vil jeg vite mer. Synes det er greit å ha to forskjellige og begge ser for meg lovende ut. På Host1 fikk jeg veldig god informasjon på epost ved registrering og trengte ikke annet. Der var også alt jeg trengte for addons, dns, ip, etc. Husk at også MinHost var bygget på at man skal klare det meste selv. Det er små selskap uten mange ansatte.
 

xdex

Medlem
Enig med @Tonny Kluften , og jeg kan faktisk si at det finnes langt bedre løsninger enn bare cpanel og direct admin. Bare se hvordan cloudways har løst det, mangler ingenting. Føler aldri jeg "må ha noe" som jeg hadde i cpanel for 10år siden. cPanel virker også bloated med alt epost tullet, og "stats" etc. Hva er det folk gjør i cPanel som er så viktig? Er det fordi leverandøren i utgangspunktet ikke har gjort en god nok jobb med oppsettet?
 

holte

Medlem
Det jeg vil ha er et rimelig system hvor man kan ha addondomener, slik som Nordic Hosting, Host1 og også MinHost hadde. Dagens Cpanel er langt i fra så bra som det var tidligere. Min Host sitt panel funka bra for meg det.

Servere i Norge er også viktig for meg

Problemet med ProIsp var at det ble veldig dyrt med addondomener da de hadde en masse tilleggsavgifter. Og når de solgte selskapet så ble det enda dyrere
 

holte

Medlem
Det at dere absolutt vil ha cPanel er vel bare fordi dere er vant til det, det er ikke noen fordeler i det hele tatt ellers med cPanel. Direct admin er like enkelt å bruke når man blir vant til det.
Det jeg vil ha er et rimelig system hvor man kan ha addondomener, slik som Nordic Hosting, Host1 og også MinHost hadde. Dagens Cpanel er langt i fra så bra som det var tidligere. Min Host sitt panel funka bra for meg den.

Servere i Norge er også viktig for meg

Problemet med ProIsp var at det ble veldig dyrt med addondomener da de hadde en masse tilleggsavgifter. Og når de solgte selskapet så ble det enda dyrere
 
Det jeg vil ha er et rimelig system hvor man kan ha addondomener, slik som Nordic Hosting, Host1 og også MinHost hadde. Dagens Cpanel er langt i fra så bra som det var tidligere. Min Host sitt panel funka bra for meg den.
Hei,

Vi har en ganske grei løsning for tilleggsdomener på våre Pro Hosting pakker. Som Tonny sier så er DirectAdmin vel så bra som Cpanel.
Les om Pro Hosting her: https://nordhost.no/prohosting.php (du får forøvrig 20% rabatt som WF-medlem).

Ha en fin dag!
 

Selvfiks

Medlem
Topp