Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alternativer til ProISP

B|G1

New Member
Ser at ingen tilbyr totalpakka:
Cpanel, litespeed, norsk server, let's encrypt ssl.
Får søke videre :) må da finnes noen som kan tilby det proisp en gang tilbydde.
Edit: onnet.no ser bra ut. Evnt netbox.no
 
Sist redigert:

Bjørnar

Gründer
Edit: onnet.no ser bra ut
Ut fra logoen å dømme, så hadde jeg styrt glatt unna, det var ikke måte på venstrehåndsarbeid. Får håpe dem har bedre styr på de tekniske tingene.

Et triks kan være å søke opp aktuelle selskaper i Proff.no og se om de har en stabil og god inntekt og driver fornuftig (så langt man kan se). Et AS med lite omsetning er for meg like lite verd som et ENK når det gelder leverandører jeg velger, det kan fortelle litt om soliditet og stabilitet.
 

Marius_J

Social Engineer

B|G1

New Member
Ja krav fra kunden er server i Norge. Hvis ikke hadde valget blitt enklere:)
Netbox.no ser bra ut
 

xdex

Medlem
Jeg kjenner ikke til netbox.no, men firmaet har ikke engang en personvern-erklæring på nettsiden, og tillater seg selv å ha 14 minutter nedetid hver dag. Dette kaller de "garanti". I tillegg er service-vinduet for oppdateringer "engang mellom 00:00 og 06:00". Jeg regner jo med at dette er noe man kan forvente til prisen, og når et firma har lite overskudd med 3 ansatte. Du får gi oss en omtale når du har holdt det gående en periode :) De fleste større firma har uansett ikke ett problem med at en server står i EU, da de uansett har databehandleravtaler for alle internsystemene de bruker som daglig sender data til EU. CRM, ERP, Prosjektstyringssystemer osv. Går også ut i fra at vi her snakker om svært enkle nettsider, da vi diskuterer enkle webhotell, og ikke dedikerte servere. Du nevnte selv cloudflare, som også kan være utfordrende, selv om serveren du ser etter skal stå i Norge. Da regner jeg med vi snakker om et GDPR perspektiv.
 

holte

Medlem
Jeg prøvde meg på Sircon, men følte meg litt lurt da man jeg fikk inntrykk av at man kan ka flere domener. Det står også databaser i flertall, men disse må man be om å få oprettet. Sikkert greit for de som bare skal ha en nettside, men dyrt og fjernt fra Proisp sitt system. Har valgt å ikke fornye.

Host1 ser lovende ut. Tester ut det nå og ser ut til å fungere greit og prisene gode. Ingen problem med addon domener og opprettelse av databaser.
 

B|G1

New Member
Jeg prøvde meg på Sircon, men følte meg litt lurt da man jeg fikk inntrykk av at man kan ka flere domener. Det står også databaser i flertall, men disse må man be om å få oprettet. Sikkert greit for de som bare skal ha en nettside, men dyrt og fjernt fra Proisp sitt system. Har valgt å ikke fornye.

Host1 ser lovende ut. Tester ut det nå og ser ut til å fungere greit og prisene gode. Ingen problem med addon domener og opprettelse av databaser.

Host1:
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg prøvde meg på Sircon, men følte meg litt lurt da man jeg fikk inntrykk av at man kan ka flere domener. Det står også databaser i flertall, men disse må man be om å få oprettet. Sikkert greit for de som bare skal ha en nettside, men dyrt og fjernt fra Proisp sitt system. Har valgt å ikke fornye.

Host1 ser lovende ut. Tester ut det nå og ser ut til å fungere greit og prisene gode. Ingen problem med addon domener og opprettelse av databaser.

Samme som meg det:

Jeg valgte heller Nordic Hosting og er godt fornøyd med det valget.
 

holte

Medlem
Samme som meg det:

Jeg valgte heller Nordic Hosting og er godt fornøyd med det valget.
Tenkte å nevne Nordic Hosting. Opprettet også en konto der etter SirCon, glemte det i farta. Jeg er også foreløpig fornøyd med dem. Både Host1 og Nordic Hosting synes å være gode alternativer til ProIsp. Når det gjelder svaret til BIG1 ser alle hostingselskap ut til å slite med lønnsomhet og soliditet, også Netbox. Nordig Hosting har både tilfreds likviditetsgrad og god soliditet, men ikke så god på lønnsomhet.
 
Sist redigert:

xdex

Medlem
Tenkte å nevne Nordic Hosting. Opprettet også en konto der etter SirCon, glemte det i farta. Jeg er også foreløpig fornøyd med dem. Både Host1 og Nordic Hosting synes å være gode alternativer til ProIsp. Når det gjelder svaret til BIG1 ser alle hostingselskap ut til å slite med lønnsomhet og soliditet, også Netbox. Nordig Hosting har både tilfreds likviditetsgrad og god soliditet, men ikke så god på lønnsomhet.

Det er heller ikke så rart, og helt enig, med tanke på norske prismodeller, lønnsnivå og strømkostnader. Mange norske selskaper leier også servere fra tredjepart, som igjen øker kostnadene men fordeler det ut på "shared hosting" og presser dette til det uendelige. ProISP var et av få selskaper som faktisk gjorde det svært godt, og kjørte utbytte i millionklassen, med millioner i overskudd. Det skal bli spennende å se 2023-2024 tallene i forhold.

Vi må ikke glemme at samme eier for ProISP også sitter på eiersiden hos syse.no og digitalgarden.no.
 

holte

Medlem
Nesten som man får lyst å starte egen hosting å ha på si av egen jobb.
Jeg har tenkt tanken. Det er nok av kompetente folk på forumet og fikk vi med Asle som drev minHost så kunne vi omentrent drevet det på dugnad, i starten i hvertfall.

Jeg tenker også mye på å skaffe en egen server eller en kraftig NAS, og med domenene hos domeneshop eller en annen registrar burde jeg vel kunne drifte mine egne nettsider selv? Hva er pros og cons for det. Er det vanskelig? Jeg ser for meg ti-femten wordpres sider
 
Topp