Kjapp og trygg hosting for Wordpress

180.no/Nettkatalogen.no/Advista AS - et irritasjonsmoment - 180.no

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg spurt forliksrådet om saken, og de kom med følgende svar:
"Vanlig erstatningsrett kommer muligens til anvendelse og der er det først og
fremst tatt høyde for dokumenterbart økonomisk tap selger kunne forutse. Slik
sett faller de "tap" du viser til bort i utg.pkt.
Tror jeg ville forhold meg til de reelle krav og fått avsluttet
"kundeforholdet" inkl refusjon av evt innbetalte beløp.
Skriv en formell skriftlig klage til motpart."

Det er derfor du trenger advokat. Juridisk vissvass er ikke bare-bare å forstå. Dessuten er det de færreste som klarer å sette opp en klage som fremstår noenlunde fornuftig, i henhold til gjeldende juridisk praksis. Det er i det hele tatt veldig lurt å innhente juridisk hjelp.

Utgiftene til advokat belaster du selvsagt motparten. Og det er ikke noe å reagere på i det hele tatt. Herregud, du er en profesjonell aktør. Selvsagt bruker du profesjonelle aktører som representasjon. Skulle da bare mangle.

Det fine med å hente inn en advokat er jo at denne personen har kompetanse til å fraråde deg til å kreve eks erstatning for tapt arbeidstid hvis advokaten ser at du ikke kan vinne fram med et slikt krav.
 

zapotek

Medlem
Kan du ikke utdype saken din litt mer Allegretto, enklere å gi råd da.

Du skriver lenger opp: "Jeg var i kontakt med dem for ca en mnd siden, hvor jeg per e-post fikk bekreftet at kravet skulle bli kreditert. Noe som ikke har skjedd." Vel har du en slik epost så er det vel bare å sende den til dem så skjønner vel 180 at de har en dårlig sak.
 

Chris M

Medlem
Jeg baserer dette på at jeg har vært i forliksrådet flere ganger i forbindelse med innkreving av krav fra kunder som ikke har betalt. Om vedkommende skyldner hadde hatt advokat eller ikke ville ikke påvirket resultatet. Forliksrådet sin oppgave ligger i navnet. De har som mål å presse gjennom et forlik, og de er gode til jobben sin. De legger press på begge parter for å gi litt slik at man oftest møttes litt på midten. Å bruke advokat til dette er totalt bortkastet. For det første vil advokatregningen trolig bli like stor som kravet du allerede har mot deg om vedkommende advokat skal forberede å møte sammen med deg i forliksrådet. Og om ikke dette er et krav av en meget betydlig størrelse vil det bli et tapsprosjekt å leie inn juridisk kompetanse. Forliksrådet er laget for at man skal kunne løse mindre tvister uten å bruke ressurser.

I tillegg tviler jeg på at forliksrådet vil godta dine advokatutgifter som grunnlag for erstatningskrav. Som tidligere nevnt er det ikke ønskelig at man bringer med juridisk kompetanse til et slikt møte. Saksomkostninger vil man sjelden få tilkjent før i tingretten.

Så mitt råd er at du kjører hele prosessen selv. Om du er en normalt oppegående person vil du klare deg fint. Men det er veldig vanskelig å vinne en sak 100% i forliksrådet så lenge man ikke får uteblivelsesdom. Oftest blir et forlik presset gjennom.
 

Chris M

Medlem
Ja, men dette er neppe tilfelle i denne saken. Slik jeg forstår det er et klart krav slik som en telefonregning eller lignende der bevismaterialet ikke kan bestrides. For de fleste her på forumet er det mest webprodukter som gjelder. Og ofte viser det seg at det er vanskelig å overbevise forliksrådet om at f.eks Google Analytics er korrekt ettersom de ikke vet hva dette er. Og om motstander da kommer med en egen statistikk så blir et forlik tvunget gjennom.

Men om det er helt klare bevis kan man kreve en dom og stå på det. Men da må dommerene forstå at dette er klare bevis..
 

wings123

New Member
dette ble skrevet ved at man rett og slett ble drevet av sannhet.

klikk sist e måneder 12,17,12,Dette kan jeg ikke si meg rett til å betale.



Hei,

Jeg kan se at jeg har hatt oppføring hos dere i kommende og mange uker og det er ikke kunder registrert i min nettbutikk,Og det er heller ingen som er online jeg sjekker døgnrytn\men totalt og flere ganger men har har det rett og slett ikke blitt holdt det låvte og summen på 18000 er dessverre ikke holdbar og jeg vet ikke hva man skal gjøre jeg er dessverre ikke den eneste soom klougor i dette.klåggå klåggu.
Jeg ønsker pengene tilbake,eller noe av pengene tilbake.Jeg kan ikke ha en så dyr oppføring også er den ikke synlig for andre,
Jeg kommer til å importere alkoholfrie varer i tillegg om kort tid,samtidig extension,frisør produkter det etterspurte er det ikke kunder online eller kunder registrert som kunde i min netthandel etter dette.
Ønsker jeg av reklamasjon fra dere. Kann ikke fortsetta.
jeg ligger synlig i 1880 likedan det er ikke kunder som er online i min nettbutikk og da er statistikken deres feil.

fra.........
 

wings123

New Member
Ja du har helt rett. 41 hjemmeside klikk på 3 måneder,Saken var så latterlig sinnslidene at man neppe hadde klart å sett forliksrådet ellerpolitiet i øynene.


Dersom ikke pengene helt eller toppen delvis tilbake hele beløpet helst må man mulig bestemme seg for å viderese saken til politiet,for avgjørelse.



(Samtidig som at dette var for 3 månederuten bøk,),
(inklusift hele landet oppføringen gjeldte inklusift ingen bøkt og ingen online)
(1700 internettbesøkte av søkeordene,Samtidig som at nettkatalogen gav oppføringi 180.no i tillegg,)
(likevel 41 besøkte sammnhengede åver 3 måneder)
(samtidig ingen kunder registrert,)(samtidig inklusift ingen online på dette klokkeslettet var det kun 1 gjest)
(Heller ingnonline minnettbutik i det ble og fulle sjekket dette gjennom dagen)
(Samtidig som at oppføringen dekker både nettkatalogen Og 1880.)
(inklusive sum å betale på 16,til 18000)
(Dette er vare på faktura uten kunder online eller registrerte selv om butikken ble omtalt for å være kvalitets belagt.)
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
klikk sist e måneder 12,17,12,Dette kan jeg ikke si meg rett til å betale.

At du har fått lite ut av oppføringen er ikke relevant for saken, slik jeg ser det. Hvis du HAR bestilt oppføring der, så må du jo selvsagt gjøre opp for deg. Unntaket er visst de har "garantert" deg 1800 besøk pr dag og du kun har fått levert 18. Da kan du kreve prisavslag for at du ikke har fått levert det du har betalt for.

Men at 180.no leverer dårlige resultater har i realiteten ingenting med kravet å gjøre i det hele tatt. Mange firmaer leverer dårlige produkter eller tjenester. At du som kunde "er så tjukk i huet" at du velger slike leverandører er ikke en sak for domstolene eller myndighetene.
 

Chris M

Medlem
Enig med Peterandrej. Har du gått inn en avtale skriftelig, så er responsen irrelevant. Da har de en god sak. Skal du bestride så må du komme med argumenter som kan vise at de på en eller annen måte har brutt avtalen eller lovnader i denne forbindelse. Har dette skjedd?
 

pleb

Medlem
Ach... da har jeg opprettet firma og blitt oppringt 4-5 ganger av disse folkene første dagen. Noen som vet om de har forbedret seg mtp å sende ut falske fakturaer?

Blir litt oppgitt om jeg må krige for å få det fjernet eventuelt. Sendte i vei en mail som forklarte at jeg jobbet med web, og at det var lite eller ingen penger å hente ved å plage meg.

De hadde faktisk gjort katalogoppføring av firmaet mitt før jeg var klar over at firmaet hadde kommet i gjennom hos Brønnøysundregisteret. "Før opp først - spør etterpå!". Yessda... Ikke særlig hyggelig han selgeren, heller.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ach... da har jeg opprettet firma og blitt oppringt 4-5 ganger av disse folkene første dagen. Noen som vet om de har forbedret seg mtp å sende ut falske fakturaer?

Blir litt oppgitt om jeg må krige for å få det fjernet eventuelt.

Negativt salg, dvs at du får faktura for noe du ikke har bestilt, er ulovlig, og det betyr at:

- du kan anmelde dem
- kreve erstatning for tapt arbeidstid iforb med å få ryddet opp i rotet

Det er litt styr, jeg ser det. Men det å sette hardt mot hardt, altså kreve dem for penger, er det eneste slike folk forstår. Du får tenke at du gjør oss andre en god tjeneste eller noe.
 

picxx

Well-Known Member
*killer i tærne mine*
Gleder meg til å regge firma i norge :D

Spiller jeg kortene riktig trenger jeg vel ikke gjøre annet enn å regge firma(er) og stevne idiotselskaper som dette for tapt ett eller annet.
 
Topp