Kjapp og trygg hosting for Wordpress

180.no/Nettkatalogen.no/Advista AS - et irritasjonsmoment - 180.no

Kassimaja

Geocacher
Hvor mye skulle geniet ha for å selge deg denne plassen da? Hvor kan jeg søke om å få tildelt en sånn plass?
 

Frode

Medlem
Hehe samtalen ble aldri så lang. Var ikke i humør til å tulle med de... Prøver å finne ut av det selv, kunne hatt brukt for en 1. plass ekstra i G ;)
 
Haha,ble nettopp oppringt av en svensk jente fra 180.no "for å gå gjennom informasjonen min".

Jeg bare spurte om hun kunne fjerne oppføringen min. Hun:"Men vil du ikke synes?"
Så sa jeg bare at jeg synes ALT for godt i dag,og at jeg fikk for mange henvendelser :D

Det pleier å gjøre underverker vet jeg. Hun la ihvertfall på ;)

- Preben
 

allegretto

Medlem
I dag mottok jeg faen meg inkassovarsel på 180 nok for ikke å ha betalt.

1. Jeg har aldri bedt om å stå oppført i katalogen
2. Jeg var i kontakt med dem for ca en mnd siden, hvor jeg per e-post fikk bekreftet at kravet skulle bli kreditert. Noe som ikke har skjedd.

180.no og nettkatalogen = SVINDELSELSKAP
Anbefaler alle som evt er der å komme seg ut.

--
Hvordan bør jeg nå gå frem for å få kompensasjon for tapt arbeidstid (evt også¨frustrasjonstid) ?
 

allegretto

Medlem
Kan noen gi meg ein "veiledning" (eller link til nettside) som fortelle hvordan man bør/skal gå frem for å få erstatning for tapt arbeidsinntekt.. ?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Kan noen gi meg ein "veiledning" (eller link til nettside) som fortelle hvordan man bør/skal gå frem for å få erstatning for tapt arbeidsinntekt.. ?

1. Ta kontakt med advokat (Bare rolig, du legger kostnadene for advokaten til erstatningskravet.)
2. Advokaten skriver et erstatningskrav rettet mot 180.no og sender dette i posten. Det er viktig at erstatningskravet er realistisk og dokumenterbart, men dette hjelper advokaten deg med.
3. Så er det bare å vente.
 

Chris M

Medlem
Å bruke advokat til noe slikt vil garantert føre til et tapsprosjekt. Gå i forliksrådet selv. Trenger ikke advokat til dette. Er totalt ufarlig og kan fort skje at du får en uteblivelsesdom.
 

allegretto

Medlem
Også interessert i å høre hvorfor det ved å bruke advokat blir et tapsprosjekt..

Men, det skulle vel ikke være nødvendig med advokat peterandrej. Så lenge jeg beskriver hendelsesforløpet i detalj, samt kan dokumentere all medgått tid (telefon ut/inn, e-postkorrespondanse etc) så holder vel det?
 

allegretto

Medlem
Forliksråd har man i alle kommuner (små som store) ? Jeg skal ta kontakt med forliksrådet i kommunen, og holde dere oppdatert om utfallet.

Jeg kan dokumentere alle samtaler (inngående/utgående), samt all e-postkorrespondanse.

Jeg spurt forliksrådet om saken, og de kom med følgende svar:
"Vanlig erstatningsrett kommer muligens til anvendelse og der er det først og
fremst tatt høyde for dokumenterbart økonomisk tap selger kunne forutse. Slik
sett faller de "tap" du viser til bort i utg.pkt.
Tror jeg ville forhold meg til de reelle krav og fått avsluttet
"kundeforholdet" inkl refusjon av evt innbetalte beløp.
Skriv en formell skriftlig klage til motpart."
 
Topp