Kjapp og trygg hosting for Wordpress

180.no/Nettkatalogen.no/Advista AS - et irritasjonsmoment - 180.no

Fredrik

Medlem
I løpet av en uke er jeg blitt oppringt 2 ganger fra en svensk fyr fra 180.no Samtalen gikk som følger og ja dette er 100% helt ærlig fra min side. Noen kanskje føler jeg er merkelig på telefon men slik er samtalen altså gjengitt 100% riktig.

180, hei ringer fra 180.
Jeg svarer - Ja goddag, koster det penger?
Nei, vi går bare gjennom å sjekker om opplysningene stemmer som ligger inne fra før.
Er du 100% sikker på at det ikke koster penger?
Ja.
Forsøker du selge noe?
Nei skal bare gå gjennom infoen om ditt firma.
Ok hvis det ikke koster penger, hva lurer du på? Husk at jeg blir forbannet dersom du kaster bort tiden min på tull.
Så gikk vi gjennom infoen som fantes om mitt firma (20 sekunder).
Fint da trenger ikke vi snakke noe mer da?
Så begynner den tullingen å legge ut om hvor sinnsykt mange millioner mer treff jeg kunne få dersom jeg bare betalte.... Så rakk han ikke si noe mer før jeg sa:

I svarte helvete - Nå spurte jeg deg flere ganger om du forsøkte selge noe eller om det kostet penger. Nå har du provosert meg noe helt for jævlig. Du har fart med ekstrem løgn fra start til mål. Hva er navnet ditt så jeg kan legge ut deg på nett som en forbanne storløgner og svindler.


Der la han på røret.

Dette er min ærlige opplevelse med katalogmøkket. Slik har det vært med ALLE kataloger, finnfirma, gul.no, osv osv osv.
 

Msites Ltd

Livsnyter
I løpet av en uke er jeg blitt oppringt 2 ganger fra en svensk fyr fra 180.no Samtalen gikk som følger og ja dette er 100% helt ærlig fra min side. Noen kanskje føler jeg er merkelig på telefon men slik er samtalen altså gjengitt 100% riktig.

180, hei ringer fra 180.
Jeg svarer - Ja goddag, koster det penger?
Nei, vi går bare gjennom å sjekker om opplysningene stemmer som ligger inne fra før.
Er du 100% sikker på at det ikke koster penger?
Ja.
Forsøker du selge noe?
Nei skal bare gå gjennom infoen om ditt firma.
Ok hvis det ikke koster penger, hva lurer du på? Husk at jeg blir forbannet dersom du kaster bort tiden min på tull.
Så gikk vi gjennom infoen som fantes om mitt firma (20 sekunder).
Fint da trenger ikke vi snakke noe mer da?
Så begynner den tullingen å legge ut om hvor sinnsykt mange millioner mer treff jeg kunne få dersom jeg bare betalte.... Så rakk han ikke si noe mer før jeg sa:

I svarte helvete - Nå spurte jeg deg flere ganger om du forsøkte selge noe eller om det kostet penger. Nå har du provosert meg noe helt for jævlig. Du har fart med ekstrem løgn fra start til mål. Hva er navnet ditt så jeg kan legge ut deg på nett som en forbanne storløgner og svindler.


Der la han på røret.

Dette er min ærlige opplevelse med katalogmøkket. Slik har det vært med ALLE kataloger, finnfirma, gul.no, osv osv osv.

Det er jo DU som er ufin her! Som sagt - oppfør dere, ha respekt for den som sitter i andre enden av røret.....
Slike kunder som deg elsker jeg..... Men, for en som kanskje ikke har like mange år på baken som det jeg har oppleves det mye mer ufint.

Jeg synes du bør endre holdning til telefonselgere!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Msites: Enten du er veldig ironisk her, eller så har du etter min oppfatning mistet litt bakkekontakt.

I mitt syn må de som driver med oppsøkende salg passe seg veldig å ikke trø der de ikke er ønsket.

Det jeg har lyst på (som ikke er så mye) og det jeg trenger (enda mindre) klarer jeg finne selv - og det er jeg ikke alene om.
I ingen omstendighet trenger JEG ta hensyn til en selger. Selgeren ønsker mine penger, og jeg vil *muligens* ha produkten/tjenesten den har å tilby.

Tid har jeg minst av i hele livet, og jeg ønsker å bruke minst mulig på å snakke med folk som vil selge meg ting jeg ikke vil ha.
En selger får 20 sek. Hvis jeg fremdeles er interessert får den 20 nye; hvis ikke har jeg lagt på.
 
Jeg har normalt ingenting imot telefonselgere, til tross for at jeg er i reservasjonsregisteret. Men B2B selgere har jeg altså normalt sett ingenting imot, da de aller fleste har normal folkeskikk. Selgeren fra 180.no manglet dette for å si det forsiktig. Altfor pågående og tok ikke et nei for et nei. Jeg blir sjeldent irritert, men denne gangen ble jeg det.

Har ellers helt normalt gode holdninger til telefonselgere og er lutter øre for hva de har å tilby. Men takker jeg nei, så betyr det også nei.
 

testdriver

Ha det bra..
Det er jo DU som er ufin her! Som sagt - oppfør dere, ha respekt for den som sitter i andre enden av røret.....
Slike kunder som deg elsker jeg..... Men, for en som kanskje ikke har like mange år på baken som det jeg har oppleves det mye mer ufint.

Jeg synes du bør endre holdning til telefonselgere!

Ærlig talt. Når man blir oppringt hele tiden av disse katalogene, som etter min mening selger luft og lyver om statistikker, så lærer man seg kjapt at dette er strategien - "Skal bare kontrollere noen opplysninger".

Når Fredrik ga uttrykk for at det ville være uaktuelt å kjøpe en tjeneste og eksplisitt spurte om han forsøkte og selge noe, for så å bli lyvet rett opp i trynet som om han skulle være en naiv idiot, hvordan kan du i det hele tatt teeenke det du skriver her?

Som nevnt tidligere, nettkatalogene har ødelagt mye av ryktet til telefonselgeryrket. Synd, men sant.
 

testdriver

Ha det bra..
Når det gjelder dette med generalisering, så er det viktig å se på hvordan de største aktørene i bransjen driver. I nettkatalogbransjen driver jo de største aktørene utvilsomt svært useriøst. Da er det, etter min mening, lettere å forsvare at man omtaler hele bransjen.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ærlig talt! Jeg forstår at vi har forskjellige utgangspunkt, men tenk dere om....

Når en selger ringer, starter man ikke samtalen med spørsmål om det koster penger! Da har man jo allerede lagt opp til at dette er en samtale som ikke er særlig konstruktiv.

Dette er ufin oppførsel med lite respekt for personen i den andre enden....

Jeg legger ikke skjul på at det er meget aggressive selgere i katalogbransjen, og at dette kan føles ubehagelig, samt at noen faktisk virker å ha bomull i ørene når du snakker. Dette vet vi jo alle at forekommer.

Men, det går an å oppføre seg for det!

Jeg mener her at Fredrik kun var ute etter en konfrontasjon - fra første sekund - da jeg betror Fredrik å være såpass smart at selv hand forstår at når en selger ringer er det for å få en kontrakt eller avtale på en eller annen måte.
 

Tonny Kluften

Administrator
telefonsalg nettkatalogen/180.no

Når en selger ringer, starter man ikke samtalen med spørsmål om det koster penger! Da har man jo allerede lagt opp til at dette er en samtale som ikke er særlig konstruktiv.

Ikke fatter jeg hvordan du kan tro at man kan ha en konstruktiv samtale med en selger fra nettkatalogen/180.no når man fra før vet hvordan de driver.
 

testdriver

Ha det bra..
Forstår hva du mener, Msites Ltd. Jeg er normalt veldig hyggelig med telefonselgere, men nettkatalogene, som alle har ringt meg flere ganger og alltid klart å irritere meg med sleipe strategier og løgner, har virkelig gjort seg fortjent til særbehandling.

Jeg kan forstå at det er litt tungt for selgerne som faktisk eier litt moral, men man bør ha visst hva man har gått inn i når man begynner som selger for en nettkatalog. Går man til krig og åpner ild, må man forvente å bli beskutt tilbake.
 

Santo

Active Member
Jeg må innrømme at jeg ikke er særlig glad i å bli kontaktet av telefonselgere, så hit ringer de bare en gang, for så å havne i spamfilteret på telefonen min. Spamfilteret leder de deretter direkte til telefonsvareren neste gang de ringer. Det er veldig effektivt.

Et annet viktig moment som jeg har skrevet om på Webforumet før er at om man ikke vil bli kontaktet av diverse telefonselgere, få spam på fax og få spam i epost så må man ikke finne på å registrere telefon, fax og epost informasjon i Brønnøysundregisterets databaser. De videreselger denne informasjonen, og det er nok derfra de fleste som driver med oppsøkende salg får sin informasjon fra.

Etter at jeg fjernet denne informasjonen på mine firmaer i Brønnøysundregisteret har det etterhvert blitt en veldig mye roligere hverdag her, ihvertfall på telefon/fax/epost-området :)
 

Frode

Medlem
Mediaservice ett eller annet ringte meg nå, og de hadde fått tildelt en plass på første siden i google og lurte på om jeg var interessert... Han hadde i vært fall vett til å si takk for seg ;)
 
Topp