Jeg ville satset på å skrive god innhold, og produsere dette selv. Du kan gjerne basere deg på informasjon på engelsk og fra andre sider, men ta til deg informasjonen, og produser eget innhold. Dette gjelder da spesielt også bildemateriale - bare fordi det ligger på nettet gjør det ikke allemanseie.
Jeg ville begynt med å starte en blogg på f.eks. WordPress i noen måneder. Da kan du prøve dette ut og se om du klarer å produsere jevnt. En ny artikkel hver uke f.eks? Har du mye inspirasjon kan du legge disse klar til auto-publisering neste uke.
Etter noen måneder kan du flytte inneholdet over til eget domene.
Tenk litt på forhånd hva slags informasjon du kunne tenkt deg produsere, hvilken kategorier det faller under (= strukturering), og ikke minst: hva synes folk er interessant - hva søker folk på? Google kan hjelpe deg bittelitt med dette - se hva slags søkebegrep som dukker opp i type-ahead f.eks.
Det som jeg kan tenke meg kunne vært interessant også er å begynne med drop-shipping av utstyr (= du formidler et salg, det er andre som leverer), og etterhvert ha egen nettbutikk. Men det kommer vel naturlig med tiden og din alder.
Når du så fyller 18 kan du velge å selge alt sammen og kjøpe bil for pengene. Eller så er du kanskje mer interessert i å fortsette selv. Poenget er uansett at det er viktig med mål: da vet du når du har jobbet nok, bl.a.