Ung deltaker - hvordan starter jeg en nettside?

Ola96

Medlem
Eierforhold? Hva vil det si? Hvis jeg kjøper et domene for 100kr så eier vel jeg domenet?

Og til deg som hadde en ned plukket moped så tror jeg domenenavnet blir *****.com

Så hvis jeg lager meg en ''bruker'' hos host1, og betaler for et år (gratis domene).
Side laget med Wordpress med hjelp av snille forummedlemmer.
Lage artikler å legge ut f.eks 1 gang i uken, + noen andre om mopeder generellt.
Når dette er gjort så? ....
Da kan jeg vel få meg noen reklame plasser som blir dekket av motor relatere ting.
Til sist prøve og holde dette igang.

Sist redigert av en moderator:

Dag Frogner

Supermedlem
Hvis jeg kjøper et domene for 100kr så eier vel jeg domenet?

Du eier aldri et domene, du leier det. Men på en annen side leier du det frem til du velger å la det utløpe (om du ikke betaler årsavgift), så du har det så lenge du vil.

Det er jo veldig bra at du vil skrive om noe som interesserer deg, men du er nå 15 år. Hvor stor tror du mopedinteressen er om 2-3 år? Jeg vil tippe ca ingenting. Da er det bil, bilstereo, felger og styling som nok kommer til å ta over for denne interessen.

Hvor kult blir det da å skrive artikler for en nettside som handler om mopeder? :p

Ola96

Medlem
f.eks si at jeg skriver om mopeder nå i 2-3år også selger jeg ''prosjektet'' videre og kjøper meg et nytt prosjekt som omhandler noe jeg interesserer meg da. Okei så man leier altså et domene.
Men da venter jeg bare på svar på mail fra en kar på finn.no om en moped eller to :)

Travellingman

Nettgrunder
Det er jo veldig bra at du vil skrive om noe som interesserer deg, men du er nå 15 år. Hvor stor tror du mopedinteressen er om 2-3 år? Jeg vil tippe ca ingenting. Da er det bil, bilstereo, felger og styling som nok kommer til å ta over for denne interessen.

Hvor kult blir det da å skrive artikler for en nettside som handler om mopeder? :p

Veldig enig med Dag her, bruk et litt mer generelt domenenavn fordi interessen din vil skifte litt etterhvert som du blir eldre.

Motorposten dot... er ledig og personlig synes jeg det er et fint domene og jobbe videre på over tid :)

Ola96

Medlem
Ja det ville kanskje vært bedre, så slipper jeg og bygge opp igjen visningstall og sånt når jeg bytter fra moped til bil.

Ola96

Medlem
Skal spørre far litt senere i dag ... om vi kan dra og se på de. Og blir det kjøp så blir det og plukke ned i første omgang også blir det total makeover :) Har sett på disse 2 til 9500kr blir sikkert rundt 9000kr for de etter litt pruting. Også kameraten min vil vel ha 6 tusen for 3 stk med masse deler, så blir vel rundt 15 tusen totalt for ca 5 hele mopeder ;). Blir vel å kjøpe kameraten min sine for å jevne ut prisen litt 3 tusen pr stk, + deler jeg sikkert får solgt. Pluss at jeg sikkert får solgt to-tre av de etter en liten makeover.

Ola96

Medlem
Nja men tror det ikke er noe problem og få solgt en for 3 tusen kr uansett + at jeg skal jo ha en eller to av de :) Jeg kunne jo tenkt meg og kjøpt SMXen for 7 tusen, så blir det 8 tusen for de 4 andre. Omtrent 2 tusen pr stk må jeg ha resten tjener jeg :)

Ola96

Medlem
Ble jo ikke noe moped kjøp som jeg hadde planlagt da, det ble for dårlig. Jeg kunne tenkt meg noe som fungerer motor messig så jeg lærer å ikke gir opp fordi jeg ikke skjønner noe.

Så jeg trenger forslag fra ''massen'' på forumet, til idèer om hva jeg kan foreta meg. Har jo kjøpt meg snowboard nå, og skal kjøpe meg actionkamera type GoPro. Men det er vel ikke noe å ha nettside for da er det bedre med en youtube account.

Har jo tenkt litt på t skjorter med trykk i det siste da jeg gjerne skulle hatt en slump med penger så jeg får kjøpt meg litt forskjellig som jeg har lyst på. Alt fra nye høyttalere på rommet til moped og bil.

Ola96

Medlem
Nei faller liksom alltid tilbake til et moped prosjekt. Også siden jeg har bruker på freak.no så får jeg også 15% rabatt hos host1.no :) Så får se om jeg ikke finner en moped. Men hvis jeg kjøper meg plass hos host1.no hvordan er det med templates da?

Erlend

Medlem
Nei faller liksom alltid tilbake til et moped prosjekt. Også siden jeg har bruker på freak.no så får jeg også 15% rabatt hos host1.no :) Så får se om jeg ikke finner en moped. Men hvis jeg kjøper meg plass hos host1.no hvordan er det med templates da?

Templates til hva? Hvis du tenker på Wordpress, så finner du det overalt på nettet hvis du søker på Google.

Topp