Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ung deltaker - hvordan starter jeg en nettside?

Ola96

Medlem
Hvis jeg bruker host1.no f.eks så trenger jeg noe som bakgrunn ellers blir det vel bare rot? med svart hvit osv. Men hva bruker man er det templates eller hva er det som brukes? Skal jo bare ha to sider, en om det mekaniske og en om det som har med motor å gjøre. Og resten blir skrift og bilder.
 

Erlend

Medlem
Hvis jeg bruker host1.no f.eks så trenger jeg noe som bakgrunn ellers blir det vel bare rot? med svart hvit osv. Men hva bruker man er det templates eller hva er det som brukes? Skal jo bare ha to sider, en om det mekaniske og en om det som har med motor å gjøre. Og resten blir skrift og bilder.
Sjekk ut Wordpress
 

Ola96

Medlem
Yey, har funnet noe jeg kan selge :)

Men vet jo ikke hvor stor interesse dette har .. koster nesten ingenting å prøve da men. 20kr pr gjenstand, kan selges for minst 50kr altså 30kr gevinst pr gjenstand.

Så da trenger jeg litt hjelp når jeg har fått kjøpt meg plass på webhotell. Wordpress fikk jeg ikke installert men finner nok ut av det. Bruker Ubuntu 11.10 hvis dere skulle vite noe om det.
 

Speca

Medlem
Wordpress må installeres på webhotellet. På din hjemmemaskin gjør den liten nytte, annet enn til testing.
 

picxx

Well-Known Member
Yey, har funnet noe jeg kan selge :)

Men vet jo ikke hvor stor interesse dette har .. koster nesten ingenting å prøve da men. 20kr pr gjenstand, kan selges for minst 50kr altså 30kr gevinst pr gjenstand.

Så da trenger jeg litt hjelp når jeg har fått kjøpt meg plass på webhotell. Wordpress fikk jeg ikke installert men finner nok ut av det. Bruker Ubuntu 11.10 hvis dere skulle vite noe om det.

Man kan selge hva det skal være. Trikset er å få noen til å kjøpe det ;)
 

picxx

Well-Known Member
Men du er selger... Da er det både moms og arbeidgiveravgift

Det er ikke moms på varer under 200 kroner, uavhengig om man er selger eller ikke.
Hvorfor du blander inn arbeidsgiveravgift skjønner jeg ærlig talt ikke?
 

tom3008

Medlem
Trodde det var snakk om et firma jeg.. haha, og han trenger jo ikke å betale skatt av inntekten... Men om det var snakk om firma var det arbeidsgiveravgift jeg tenkte på, sryyy
 

Pandora

Medlem
:)

mopped.no er ledig :D

Domene får du hos domeneshop.no for 140,- i året er det vel, mens Host1 har webhotell fra 29,- per mnd. ink. domene og Fantastico (ved betaling for ett år av gangen - 348 spenn).

Skynd deg å trykk på linken til Tonny nederst på siden her!


For å få godkjent en AdSense konto raskt setter du opp en blogg på blogger (eid av google), legger inn tre-fire blogginnlegg og søker gjennom blogger, så legger du bare til det domene du skal bruke når kontoen er godkjent og opprettet (kontoen må nok eies av noen over 18 år).

Hvis du benytter Host1 får du alt på ett sted til en rimelig pris, god service, og med Fantastico legger du inn WordPress med ett klikk og er i gang i løpet av noen timer, i hvert fall i teorien.

Noteter ivrig "bak øret" :)
 
Topp