Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger hjelp til valg av logo

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har fått designet logo for firmaet mitt Frogner Media, men trenger synspunkter fra dere. Har allerede en stor favoritt, men det er flere her inne som har god peiling på dette, så vil gjerne ha deres synspunkter.
 

Vedlegg

  • frogner1.png
    frogner1.png
    10,4 KB · Sett: 40
  • frogner2.png
    frogner2.png
    11 KB · Sett: 35
  • frogner3.png
    frogner3.png
    20,8 KB · Sett: 37
  • frogner4.jpg
    frogner4.jpg
    9,7 KB · Sett: 34
  • frogner5.jpg
    frogner5.jpg
    10,1 KB · Sett: 42

picxx

Well-Known Member
Nå er ikke jeg noen designer, men skjønner ikke helt denne alienhånda på logoen?
Skal du selge spazy nettsider? :D

Grunnet det ville jeg gått for den midterste.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
De "to første" er jo egentlig den samme. Her ville jeg ha tilpasset bittelitt så man kunne bruke de om hverandre, avhengig av hvilken som passet best mht plass et.c., men med den første som hovedvarianten.

Treeren liker jeg ikke.

Fire og fem har litt klønete typografi, men er ikke helt borte.

Liker vel totalt sett den første best, men lurer litt på om det kan bli klønete med den hånda i noen sammenhenger. Menmen, det er vel begrensa hva man får for $300 :D

Har du dem i ensfarga utgaver? altså svart/hvitt (ikke gråskala)
 

Kassimaja

Geocacher
Må si meg enig i at de to siste er dem som ser best ut

Godt firmaet ikke het Dickenson Media. :D

Ja, siste er også..

Jeg vet at dette kan dra tråden litt off topic, men jeg klarer ikke dy meg ;)

Simen Media er kanskje like ille, men mer klissete.... ;)
 

Dag Frogner

Supermedlem
atomet: Det er den første som er min favoritt også, og planen er å tilpasse slik at begge kan brukes. Jeg kan ikke si at jeg sjokkert over at du (igjen) må klage på kvaliteten her, spørsmålet er vel om jeg får en logo som er så vanvittig mye bedre om jeg betaler deg 7-8000,- enn om jeg betaler 1600,- her. Hva ville du gjort anderledes?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Altså, sorry, det var ikke meningen å klage/etc. Jeg bare mistenkte sterkt at du hadde brukt 99designs og fant det når jeg sjekka.

Men hva jeg ville ha gjort annerledes? Vel, en ganske åpenbar ting er jo at du ville ha fått et resultat hvor du slapp å gjøre tilpasninger selv i etterkant... (som jeg forstår det som at du har planer om)

...og hva ellers - vel, det er det som egentlig koster penger :D Å sitte å gruble gjennom tolkninger, vil folk gjøre de koblingene vi vil at de skal gjøre, osv? Hva funker bedre hvordan, vil det funke bedre om den hånda (bortsett fra at jeg tror jeg ville ha funnet på noe annet) ikke stikker så langt ovenfor/nedenfor teksten? hvordan ser denne ut i svarthvitt, funker det like bra der, osv osv.

Kan gi deg et kjapt eksempel: Froskeideen er egentlig ikke så dum, men - for at det skal bli noen som helst mening i det, så må det være forståelig på et eller annet nivå. Og den foten der tror jeg kommer til å bli alt for søkt, så folk kommer til å tenke på det som en malings-kladd, og da mister du hele effekten du KUNNE ha fått av froskekoblingen. Frosk ville folk i større grad ha huska, en malingskladd blir derimot alt for generisk.
 

picxx

Well-Known Member
Litt OT kanskje, men vil frogner media i hovedsak rette seg mot det engelske eller norske markedet?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Når jeg snakker om tilpasninger, så snakker jeg om å kanskje endre størrelse på ikonet og thats it. Såpass oppegående er jeg at jeg fint fikser det selv.

Men om du ikke ser at det er en froskehand må du pusse brillene. Den har en tommel og tre fingre (som frosker har), den har store "ytreledd" på fingrene, den har også en tydelig overgang til selve armen.

Greit at du kommenterer en logo fra 99designs om den er helt på trynet, men det er litt kjedelig at du hele tiden skal ut å kritisere denne og tilsvarende tjenester så fort de blir nevnt. Har du tenkt på at det KAN være designere der som faktisk har peiling på hva de driver med? Greit at det er mange håpløse der, men det er også mange som er flinke.

Når du skriver om 99designs osv får man alltid intrykk av at om man ikke har betalt 7-8000,- for en logo er den ikke god nok, basta.

EDIT: I hovedsak norske picxx.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Ser frosken, men det blir ikke så åpenbart - spesielt ikke når du henvender deg til nordmenn. Hadde du spilt mer på FROG-delen av Frogner f.eks ved bruk av farge eller typografi, ville man lettere skjønt tegningen.
 
Topp