Kjapp og trygg hosting for Wordpress

tilbakemeldinger på stroemme.com

eightworx

Art Director
Som jeg tidligere har sagt på forumet skal jeg starte blogg, og for å ikke reptere meg kopierer jeg bare konseptet ifra den andre tråden

Jeg har holdt på som grafiskdesigner i 8 år nå hvor jeg har jobbet både freelance og i firmaer. Jeg har også vært så heldig å jobbe sammen med noen av Europa's største fotografer så ønsket mitt er å formiddle til webutviklere og fotografer/hobby fotografer noe av den kunnskapen jeg føler jeg sitter på.

Jeg ønsker å dekke alt ifra gode tips til å bygge en god side til komplette gratis templates, hvordan sette opp hjemme studio med rimelig utstyr og komplett guide til utenlandske butikker hvor du kan spare 1000-vis av kroner. Tester av kamera utstyr, tegnebrett osv har jeg allerede fått avtale på. Komplette intervju med designere, webutviklere, fotografer osv...

To av de største foto & design butikkene her i København har gått med på å låne meg utstyr slik jeg kan teste det imot at jeg takker dem i slutten av testen og evt. en link til deres sider.

Jeg ønsker å sette opp en side i Smashing Magazine stil. Det skal være ett online magasin men i blog stil og svært brukervennlig. Jeg ønsker ikke å tjene noe mer på siden en at dette kan være en hobby for meg. Det vil si jeg ikke ønsker å reklamere på den og håper å tjene på publikum på akkurat dette.

Meningen var å lage siden på engelsk men dette har jeg nå gått vekk ifra, den kommer på norsk og dansk.

Jeg er av natur maximalist så dette er vanskelig for meg, jeg har aldri laget blogg før men vet mange her inne er både lesere og skapere av større blogger så ønsker tips til elementer jeg trenger for gjøre denne velykket. Meningen er at den skal være så enkel så mulig. Overhode ikke noe ekstra. Innholdet er det viktige men samtidig ønsker jeg å formiddle brandet Stroemme som en blogg.

Hva tenker dere?

(Linkene er grønne dette er fordi jeg ikke er sikker på all black eller bruke litt farger... Og ang. TM så har jeg ikke trademark på stroemme, TM blir satt der for det blir en stor del av bloggen når det kommer til respekt av andres arbeid, når og hvor det er greit å kopiere...)


stroemme.jpg
 
Sist redigert:

eightworx

Art Director
Takk jan! Ja er veldig KISS, er det jeg må lande på hvis det hele skal bli noe av, for det blir svært mye innhold og er det jeg i utganspunktet har lyst å bruke tid på :)

Usikker på om jeg skal lage cmset selv eller bruke wordpress etc. Men arkiv må jeg nok legge til...
 

Fredrik

Medlem
Ja jeg leste også stræmme. Ellers så jeg at det andre utkastet likte jeg bedre grunnet mer farger. Ettersom alt annet er tilnærmet svart hvitt så tror jeg litt farger gjør seg på enkelte steder. Hva med "nyeste poster, fotografi, grafiskdesign, inspirasjon" at du gjør disse kategoriene i ulike farger. Kanskje en farget strek under de som er inaktive?
 

eightworx

Art Director
Heisann! Takker for gode tilbakemeldinger, Ang logo så er jeg enig den ble endret nå... Ønsket ikke en fullverdig Ø men noe i mellom så ble slik.

Farge på knappen i menyen har jeg tenkt på og ett "naturlig" valg hadde vært pantone farger eller cmyk men føler det blir mer og mer oppbrukt. Rosa har også folk forelsått til meg og det føler jeg ihvertfall er oppbrukt på slike Kiss sider.

Endte på en lilla farger med litt glans i føler den ga litt mer fokus på menyen. Innholdet vil jo utelukkende ha farger i seg naturlig nok men kan også bli mye sorthvitt (på for eks. foto siden) til tider så tror det er ganske trygt å slippe til litt farger på linker og meny knapper.

Men here vi go:
layout.jpg
 

eightworx

Art Director
Har da fått lagt den live, har selv laget html koden selv. Noe som jeg ikke skulle i utgangspunktet men han som skulle gjøre det hadde ikke tid idag så den får stå med tabell spreng og js en stund slik jeg får startet å skrive.... Jeg programerer gjerne Actionscript, php og asp men html er noe drit hehe...

Uansett:
Stroemme.com

Artikkelene som ligger der nå er under arbeid men er bare lagt opp for å få litt innhold på siden.

Det som står på listen nå er:
* Nyhetsbrev
* RSS til å virke skikkelig
* Få valid html og css (ikke min jobb)
* Menneske test på kommentar boksen


Har aldri laget blogg før så dere må gjerne si til hvis det er noe jeg mangler i oppskriften på å lage en god blogg :)
 
Topp