Dag Frogner
Supermedlem
Skal si Dr. Dyregod lar seg hisse opp gitt.
Du blander ansvar etter loven og ansvar etter moralsk overbevisning. Selvfølgelig snakker jeg ikke om lovregulert ansvar, det tar jo lovene seg av! Hallo.
Nå skal det sies at jeg ikke liker dyr selv. Spesielt ikke hunder. Har ingen behov for å omgås dyr eller eie dyr selv. Men det hindrer meg ikke i å kunne føle medfølelse for at noen spretter opp hunden til naboen min - levende - mens norske importører står og ser på uten å foreta seg noe for å forhindre det.
Kynisk fyr. En sånn som ville gått forbi et menneske som lå og daua på gata med argumentet "må hjem og tjene penger". Har du det så vondt at disse pengene dine er så forbanna viktig?
Nå er det du beskriver forbudt ved lov i Norge. Det du kjemper i mot i denne tråden er fullt lovlig. Ser du forskjellen?
Som forretningsmann kan du du selv bestemme hva du vil markedsføre. Det er ingen som sier at alle firma må være "roboter" som bare går etter raske penger uten å ha en grunntanke i bånn.
For et ufyselig standpunkt. Du som selger har et soleklart ansvar for å både rettlede dine kunder og å sørge for at den forretningen du driver foregår på en skikkelig måte.
Satt på spissen; du kan, sikkert med loven i hånd, selge thailandske kvinner til norske forbrukere. Og du kan helt sikkert til og med gjøre dette via en nettbutikk. Ville det vært helt OK, etter din mening?
... Ja, jeg er vel sikkert en smule kynisk ...
Jeg mistenker at Kassimaja har problemer med å skjønne overførte betydninger. Altså manglende forestillingsevne på sett og vis. Kanskje til og med mangelfull innlevelsesevne i samband med f.eks. dyremishandling?
tråden ellers .. som burde vært en tråd som tok opp problematikken rundt industriell pelsdyrfarming i Kina .. på generelt grunnlag.)