Testing av bloggannonser

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kom over denne:

Regner med at dette er den best egnede kategorien for innlegget :)

Vi (2) på blogg.no har akkurat lansert bloggannonser.no. Dette er en enkel tjeneste hvor du selv kan legge ut en annonse på alle blogg.no-bloggene. Tjenesten er helt nede i startgropa, og vi trenger noen testannonsører for å samle inn tall, sammenligne CTR, justere CPM etc. CPM er i dag satt til 40, uten at det trenger å bli lagt særlig vekt på...

Det jeg lurer på, er om dere vil legge ut en annonse på systemet. Dere kan bruke en spesiell kupong-kode som gir dere 7500 annonsevisninger gratis. Annonsen vil så bli vist på bloggene umiddelbart etter godkjenning. Når annonsen kjører finnes det en egen status-url hvor du kan se sanntid-status på annonsens CTR, CPC, visninger etc.

Noen regler:

1. Annonsen må være reell.
2. Annonsen må være på norsk, og peke til en side med norsk tekst.
3. Du må ha rett til å vise annonsen.
4. Annonsen må ha en viss relevans til målgruppen (ungdommer, fortrinnsvis jenter) eller være rimelig nøytral (eks: sminke eller mobilabbo).
5. Selvfølgelig ikke adult eller generelt crap.

Reklame for egen hjemmeside eller affiliate er ok, så lenge de følger reglene og holder en viss standard.
Alle annonser må godkjennes av oss før visning.

Ellers setter jeg pris på gode og dårlige forslag, mer eller mindre konstruktiv kritikk, bug-rapporter etc. og ønsker alle en fortsatt god natt!

bloggannonser.no

Bruk følgende kupongkode ved bestilling: IE2KQJM

Så kjør på folkens! Jeg er spent på å høre CPC fra blogg.no, da CPM er totalt urelevant for meg.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ett flott tips.! Det var nå jeg skulle gitt ryktepoeng, men kan ikke fordi jeg ikke har spredt nok enda. :/

Det ser igrunn ikke ut til at dem har noe imot at vi registrerer en konto privat og en konto på firma heller... Jeg fant hvertfall ikke noe informasjon om akkurat det..! Disse annonsene.. Er det slikt blogg.no vil bytte ut med adsense som dem kjører i store mengder? (om noen vet...) :)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Med en CPM på 40, ca 1500 visninger og 3 klikk vil jo da si ca 20 kroner klikket.
Hva slags annonse brukte du? Plasseringen på bloggene jeg har skummet raskt over er jo faktisk ikke så ille. Jeg la iallefall merke til annonsene veldig fort.

Tonny Kluften

Administrator
Bilde i annonsen var rødt og godt synlig. Plasseringen er bra nok den, men det er som med alle andre annonser, det kreves volum på visninger for å få noe effekt.
4 øre pr. visning er svinedyrt spør du meg.

-----------------
Denne annonsen er vist 6523 ganger og klikket på 23 ganger.

CTR: 0.35%

CPC: kr 11,43
-----------------

webmoney

Søkemotoroptimist
Enig. 4 øre pr visning er i meste laget for denne tjenesten.

Og hvilken CTR! Jeg har høyere CTR enn 0,35% på enkelte Facebook-kampanjer jeg kjører!

pekka

New Member
Ser meldingen jeg postet på SkitX ble pastet inn her også, så en liten oppsummering er på sin plass.

Bloggannonser.no er en helt ny tjeneste, så vi har ikke nok data til å kunne gjøre oss opp en fornuftig mening om pris, hvor mange som klikker, hvilke annonser som fungerer etc. Derfor valgte jeg å henvende meg til dere, og gi bort 7500 visninger pr. annonse for å teste.

CPM på 40 er valgt fordi det befinner seg omtrent der andre norske tjenester av vår størrelse befinner seg (og i flere tilfeller mye lavere). Noen syntes dette er rasende billig, andre mener det er svinedyrt. Uansett er mye poenget med testen å finne en riktig pris som gjør bloggannonser.no til et salgbart produkt for annonsører som søker vår målgruppe. Så ikke heng dere opp i CPC og CPM i første omgang :)

Uansett så er det kult å se at dere legger inn testannonser. CTR på annonsene i dag spenner fra 0.08% til 0.61% - så det er mye å gå på. Dessverre er volumet litt lite, men det er det vi kan tilby gratis, og så langt har det gitt oss verdifull informasjon.

Fortsett å legg ut testannonser, vi kjører denne testkampanjen en liten stund til.

pekka

New Member
Vi avslutter testannonsene for denne gang, takk til de som var med!

Skal prøve å sammenfatte hva vi fant ut i en senere post.

pekka

New Member
Mhm, har ikke mulighet til å registrere flere nye i dag. Skal fikse litt bugs og se på hva vi fikk inn av data og evt. ta en ny runde senere. Vi viser selvfølgelig ferdig annonsene til de som har registrert nye i kveld.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Syns egentlig hele dette var litt genialt av blogg.no, og har absolutt tro på at bloggannonser.no kan bli bra om den får litt tid.! :)

Selv syns jeg det var litt snodig. Kjørte 2 annonser i denne "test-perioden," og ifølge min statistikk kommer alle klikkene fra annonser som overhodet ikke er mine. Når jeg klikker meg tilbake til kilden for trafikk, får jeg se annonser som tilhører helt andre annonsører. - Da faktisk mens min annonse er aktiv også..

Topp