Jeg syns jo ikke det er noe kult at verken Kenneth eller Peter Andre ikke lenger vil være aktiv på forumet, men jeg syns heller ikke det er verdens undergang. De var to gode medlemmer, begge to med lange og ofte gode svar. At Peter Andre hadde sin egen måte og si sitt på syns jeg heller ikke var negativt, og alle som har sett Peter sine blogger og slikt siste tiden vet jo at han pleier å formidle sine saker med en litt "tullete" tone.
At Peter har forlatt forumet fordi det ikke har blitt et elite-forum kun for medlemmer som har enormt mye kunnskaper innen sitt felt syns jeg er helt greit. Da er det nok ikke bare reglene i jobbekategorien som er galt for deg. At Kenneth derimot kommer med samme grunnlag syns jeg er i skog og mark. Det er tross alt du Kenneth som har bygget opp store deler av forumet, og det er også du som har tatt veldig mange av oss inn i varmen her på WF. Om du absolutt ikke ville ha oss her har du ingen andre enn deg selv å skylde på.
peterandrej skrev:
Så kua har vært kalv. Men når kua sier til kalven at "ikke hopp utfor den skrenten der" så vil det jo være dumt av kalven å bare svare at "pøh. du hoppet da selv utenfor her og brakk beina da du var ung. Hvorfor skal ikke jeg få gjøre det samme?".
Det trenger ikke kalven. Kalven kan bare høre på kua som sier at "det er jævla høyt. du brekker beina".
Det er et godt poeng du kommer med, men allikevel ikke helt bra svar. Du må jo også tenke på hvor mye noen faktisk er villig til å betale en mann med null erfaring og absolutt ingen portefølje og vise til når vedkommende skal ha noe gjort. Man må begynne ett sted, tro det eller ei, stort sett med lave priser for å få en portefølje i denne bransjen. Straks man gjerne har fått bygget seg litt opp - DA kan man begynne å tenke på prisene man opererer med.
Hvem som har gjort det slik? Det er dere som bedrifter selv som krever erfaring for at noen andre skal gjøre noe for dere. Det er noe som kræsjer der. Først krever dere store mengder erfaring, og deretter kommer dere og sier at menneskene som vil skaffe seg denne erfaringen ved å jobbe billig også gjør noe galt. Hvordan er da tanken at disse skal klare og skaffe seg noen erfaring?
- Joda, det er riktignok ikke alle som krever erfaring når de skal ha noe gjort, men da er de vel ikke villig til å betale full pris for oppdraget heller.