Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Takk for meg

Status
Stengt for ytterligere svar.

peterandrej

pensjonert moderator
I lys av at en hel del på WF anser undertegnende som en som bare sprer eder og galle, mobber folk på det groveste og kun ødelegger og krasjer tråder, så er det best om vi skiller lag. Ingen sure miner og ingen nag fra min side. Greia er at jeg bare er meg selv og svarer det jeg anser for å være riktig og fornuftig. Hvis denne meg selv ikke er forenlig med det de øvrige brukerne på WF ønsker, så er det best for alle parter at vi fortsetter på forskjellige veier. Det blir bare mas og fjas og sure innlegg og sure miner og ødeleggende relasjoner hvis vi fortsetter i samme spor som nå.

WF har vært en morsom greie og har med tiden fått et stort og interessant miljø som helt sikkert vil gi brukerne masse god kunnskap og hjelp også i framtiden. Mange av brukerne kan veldig mye og bidrar gjerne med sin kunnskap. Flere enn én gang har brukerne på WF løst problemer for meg.

Men for meg har WF likevel mest vært en tidtrøyte og det kan jo alltids være at jeg stikker innom og kikker på hva dere driver med, men jeg vil ikke poste noen innlegg i forumet. Det er best sånn. Tiden jeg tidligere brukte på WF skal nå brukes på å se på Ghost Whisperer med den meget talentfulle Jennifer Love Hewitt.

Altså en vinn-vinn-situasjon for alle parter. Takk for meg og lykke til videre alle sammen!
 

Tonny Kluften

Administrator
Takk i like måte peterandrej.

Plutselig kom ting på bordet her på WF. Og vi kan vel slå fast at mange folk her opfatter det du sier som noe annet enn det du faktisk formidler. Jeg vet hva du formidler, folk som ikke kjenner deg vet det ikke. Det er et sprik i kommunikasjonen her. Det er forsåvidt ikke viktig lenger i og med at du drar.

Hva skal man si? Som eier av dette forumet er det ikke gøy å få klager på PM og i tråder om at folk føler seg dårlig behandlet. At de i realiteten ikke er dårlig behandlet, men kun har fått råd på et språk de ikke forstår får så være. Med mine sosialistiske tendenser heller jeg over til å støtte den som føler seg dårlig behandlet, heier på the underdog for å si det slik.

Leit at du slutter, men må du det for å holde på integriteten din så er det fair. Jeg har ihvertfall respekt for folk som kjører sin egen stil, i lengden kommer man lengst om man er ærlig.

Foreslår at du får deg en blogg igjen snarest mulig hvor du kan sparke vilt til alle kanter uten å få klaging tilbake og samtidig skrive om begge talentene til Jennifer Love Hewitt :D
 
Det var jo vell og bra at du endelig tok litt selvkritikk. :) Syns dog det er litt småfeigt, for å si det mildt, å bare forlate åstedet helt uten videre, istedet for å heller faktisk prøve å tilpasse seg litt til forumets standard. Det har du ikke gjort, og det har gjort deg til den "store stygge ulven".

Jeg kritiserer på ingen måte din kompetanse og vitenhet innen de fora du har bidratt på, men du har behandlet fler av brukerne her ekstremt uprofft ved å sette de ut i et lys som får de til å føle seg mindreverdig. Du har kanskje ikke ment det slik det kan ha føltes for brukere, som Tonny sier, men etter opp til fler påpekninger fra både meg og andre burde det vel ha gått opp et lys om at det er feil fremgangsmåte for å holde en god tone gjennom dette fora?

Det faktum at du trekker deg tilbake fra forumet, beviser vell egentlig bare at du har alt for mye stolthet til å kunne tilpasse deg et miljø som dette.
Da er det nok like greit at du drar. No hard feelings - du er helt sikkert en bra fyr, men i dette tilfellet og på dette forumet har du nok trådd litt feil iht. hva du burde. Syns jeg.

Med din dominerende fremgansmåte kan du lett tråkke folk på beina, men det er ikke langsiktig - som du tydeligvis har merket selv.
 
Sist redigert:
K

Kontoristen

Guest
Synd du stikker. Personlig så liker jeg kommetarer sok kommer rett fra sjela og som ikke går rundt grøten 15 ganger. Er nok litt forskjell på finnmarkinger (er det ikke der du er oppvokst?) og de sør for dovrefjell på hvordan man sier sine meninger.
 

skogtrollet

Medlem
Jeg personlig driter i folk som er frekke, både på nettet og i virkeligheten. Siden du har ganske mye kompetanse syns jeg også dette var leit.
 

picxx

Well-Known Member
"We all got to do what we all got to do"

Synd WF mister en av sine fremste og mest kunnskapsrike penneførere, men "Ghost whisperer" er sikkert ikke en dum erstatning? :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg for min del trekker meg tilbake jeg også.

Jeg startet Webforumet fordi jeg var lei av NWF. I dag ser jeg ingen forskjell på WF og NWF og jeg støtter Peter 100% i hans avgjørelse (jeg følger den jo trossalt).

Oleph syter om at peter ikke klarer å tilpasse seg. Om han skulle gjøre det, så ville det ikke vært annet enn en tilbakegang for han.

Jeg kommer tilbake hvis WF får mer seriøs aktivtet og går vekk fra å være et hobbyforum. Kommer dog til å fortsette på de private forumene, da aktiviteten der er annerledes enn på den offentlige delen.
 
Dette er trist, dere er begge blant de som skriver de aller mest interessante innleggene i forumet, og det kommer til å bli mye tommere her uten dere. Men dersom alternativet er å "tilpasse seg forumets standard", er jeg glad dere lar være, for en standard som i så stor grad kastrerer fornuftige innspill er i min bok ikke verdt å konvertere til.

Og jeg vet i hvert fall en ting: den dagen jeg trenger et design, kommer jeg ikke til å lyse det ut i forumet. Da går jeg rett til peterandrej. Jeg ble med i dette forumet nettopp for å lære mer om webbusiness, og da TRENGER jeg noen som tør å tale meg rett imot dersom jeg stiller med svært urealistiske priser.

Jeg synes det er svært synd at dette forumet tydeligvis ikke godtar kommentarer av typen "for tusen kroner kan du forvente en logotemplate fra nettet" eller "folk som søker på denne jobben bør være klare over at blogg.no er et helvete å designe for". Jeg leser disse kommentarene som gode råd, og gode råd kan jeg ikke begripe at folk ikke har lyst på.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg synes det er svært synd at dette forumet tydeligvis ikke godtar kommentarer av typen "for tusen kroner kan du forvente en logotemplate fra nettet" eller "folk som søker på denne jobben bør være klare over at blogg.no er et helvete å designe for". Jeg leser disse kommentarene som gode råd, og gode råd kan jeg ikke begripe at folk ikke har lyst på.

Ikke for å ødelegge stemningen hvor tårevåte avskjeder er i sentrum, men må nesten bare svare på denne.

Det er ett uttall av forskjellig forum her på WF.
Når noen legger ut en "jobbutlysning" spør de ikke etter råd. De har (nesten utelukkende) allerede bestemt seg for hva de skal ha, til hvilken pris.
Om man derimot hadde kommet med et spørsmål av typen "Hvor mye mener dere jeg skal betale for en profesjonelt designet logo?" er jeg 100% enig med deg olafmoriarty, da ville jeg satt stor pris på ærlige og rett frem tilbakemeldinger.
Skriver jeg derimot en tråd under jobbutlysning hvor jeg ønsker en karikatur og betaler 1500.- for denne, vil jeg ikke ha tilbakemeldinger som går på hvor gnien jeg er, hvor kjip jeg er som ødelegger markedet for seriøse karikaturtegnere og at jeg heller burde finne meg et annet forum om jeg skal komme med slike tilbud som er på lik linje med landeveisrøveri.

Forøvrig mener jeg det burde finnes plass både for de seriøse og de mindre seriøse her på webforumet, men om stor fisk ikke trives sammen med mindre fisk er det jo lite man kan gjøre med det..... :)
 
Det var jo vell og bra at du endelig tok litt selvkritikk. :) Syns dog det er litt småfeigt, for å si det mildt, å bare forlate åstedet helt uten videre, istedet for å heller faktisk prøve å tilpasse seg litt til forumets standard. Det har du ikke gjort, og det har gjort deg til den "store stygge ulven".

Svært uenig. Tror svært få ser på peterandrej som den store stygge ulven her. Mye av dette tullet skyldes jo blant annet jobbutlysninger, som ikke nødvendigvis er jobbutlysninger engang.

Skriver jeg derimot en tråd under jobbutlysning hvor jeg ønsker en karikatur og betaler 1500.- for denne, vil jeg ikke ha tilbakemeldinger som går på hvor gnien jeg er, hvor kjip jeg er som ødelegger markedet for seriøse karikaturtegnere og at jeg heller burde finne meg et annet forum om jeg skal komme med slike tilbud som er på lik linje med landeveisrøveri.

Eksempelet over var en jobbutlysning, men eksempler som f.eks at man betaler 1500,- til den som gjør den beste karikaturen, om man velger å bruke den... er ikke en jobbutlysning. Eksempel, denne tråden her: Rettskriving hvor han bare kan betale 200 kr er likevel mer av en jobbutlysning enn denne Logo hvor han muligens kan komme til å betale 1000.

Dessuten, for det første er dette et diskusjonsforum, altså bør vel alle tråder kunne diskuteres. For det andre var målgruppen, i alle fall tidligere ettersom jeg forstår, folk som driver eller forsøker drive seriøst på nettet.

Dessuten, som andre har skrevet her. Tror Webforumet kunne hatt godt av å ha en definert målgruppe fremover. Kunne eventuelt bare ditchet jobbutlysningsforumet for eksempel, eller laget noen klare retningslinjer der. Kanskje en blokk på toppen med råd og vink? Personlig mener jeg i alle fall at en jobbutlysning isåfall må være en jobbutlysning som et minste kriterium.

Men om foumet blir oversvømt med jobbutlysninger med budsjetter fra 0-1000 så forringes hele kvaliteten på forumet. Det vil bare føre til at de mer seriøse forsvinner. Ingen seriøse ville jo legge ut en jobbutlysning når man ser at det er jobber for småpenger som dominerer markedet der.

Uansett, jeg kommer til å savne å lese peterandrej sine innlegg, samme med Kenneth Dreyer. Synes det er synd at de mer seriøse blir skviset ut.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp