peterandrej
pensjonert moderator
Om ALLE i webbransjen skulle kreve 100 000 for et lite oppdrag ville ikke bransjen ha eksistert. Hadde vært artig og sett fakturanummer 1 hos Kenneth og Peterandrej ? Var den på 30 000,- ?
Tviler, tipper den var på rundt 1000,- kroner, i likhet med de andre her som er i oppstartsfasen.
Min første faktura var på $125. Da hadde jeg jobbet ca 70 timer med et prosjekt for et amerikansk firma. Oppdraget bestod ganske enkelt i å lage et design i PS, kode det over til HTML, integrere designet i wordpress samt å legge til en drøss ulike plug-ins.
Min neste faktura var på kr 1000. Den ble sendt i februar. Betalingen fikk jeg, etter en del mas, året etter.
--
Så kua har vært kalv. Men når kua sier til kalven at "ikke hopp utfor den skrenten der" så vil det jo være dumt av kalven å bare svare at "pøh. du hoppet da selv utenfor her og brakk beina da du var ung. Hvorfor skal ikke jeg få gjøre det samme?".
Det trenger ikke kalven. Kalven kan bare høre på kua som sier at "det er jævla høyt. du brekker beina".
--
Så det dette handler om er kuas rett til å advare kalven. Samt kuas rett til å mobbe litt den store stygge ulven som hele tiden prøver å lokke kalven utenfor skrenten.
Siden kua er nedstemt og alle kalvene vil hoppe, så gidder ikke kua å bry seg mer. Så da stikker kua over til Twitter.