Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stort bilde.. Lite bilde... Wordpress.. Hvordan?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Finnes det noen som helst plugin eller noe for wordpress som gir meg muligheten til enkelt å ha ett lite bilde på fremsiden av min blogg, og samtidig få dette bildet til å bli større først når posten åpnes?
 

peterandrej

pensjonert moderator
automatisk mener du? tja. hvis du kjøper et av mine magasin-themes, så har du jo denne muligheten da der brukes en teknikk for auto-size av bilder på forsiden.
 

sKrud

Meget sliten student
Dette kommer litt an på hvilken template du bruker, men det er i all hovedsak to måter å gjøre dette på:
1) Bruke optional excerpt
2) Bruke et plugin hvor du bruker thumb i customs fields

Det finnes sikkert flere måter å gjøre dette på, men dette er de jeg vet om i værtfall..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
peterandrej skrev:
automatisk mener du? tja. hvis du kjøper et av mine magasin-themes, så har du jo denne muligheten da der brukes en teknikk for auto-size av bilder på forsiden.
Jeg tenker vel nødvendigvis ikke helt automatisk egentlig... Det er ikke krise om det kun holder med en liten kodesnutt for å få dette til liksom.. :)
Jeg skulle alltids ha kunne kjøpt ett theme for å få dette gjort, men jeg ser ikke at jeg lærer meg selv hvordan dette i utgangspunktet blir utført da.. Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg vil lære meg selv hvordan tingene blir gjort, og det gjør jeg ikke med ett theme der denne funksjonen allerede er.. :(

sKrud skrev:
Dette kommer litt an på hvilken template du bruker, men det er i all hovedsak to måter å gjøre dette på:
1) Bruke optional excerpt
2) Bruke et plugin hvor du bruker thumb i customs fields

Det finnes sikkert flere måter å gjøre dette på, men dette er de jeg vet om i værtfall..
Hehe.. Akkurat optional excerpt forstod jeg lite av. Du kunne ikke ha hjulpet meg med hva jeg faktisk gjør med denne funksjonen for at bildet kun skal vises på fremsiden, og forsvinne når posten åpnes?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hehe.. Akkurat optional excerpt forstod jeg lite av. Du kunne ikke ha hjulpet meg med hva jeg faktisk gjør med denne funksjonen for at bildet kun skal vises på fremsiden, og forsvinne når posten åpnes?

Da må du bruke custom fields, eller tilpassede felt, som du finner nederst i editoren. Hvordan du bruker disse skal jeg skrive en egen post om når jeg får tid. Du får følge med.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om dere ser her. så blir det altså nevnt en plugin i første innlegg i tråden. Det er vel ikke noen av dere som vet hvilken plugin dette faktisk er? Den gjør jo mer eller mindre akkurat det jeg vil at den skal gjøre... :)

peterandrej skrev:
Da må du bruke custom fields, eller tilpassede felt, som du finner nederst i editoren. Hvordan du bruker disse skal jeg skrive en egen post om når jeg får tid. Du får følge med.
Det skal jeg gjøre vet du. :)
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan du bruker disse skal jeg skrive en egen post om når jeg får tid. Du får følge med.

Har ikke du en post som omahndler dette. Mente det var av deg jeg lærte meg å bruke disse jeg, men jeg kan ta feil.

Forøvrig er det 1,820,000 treff på 'custom fields' i google, så for den som ønsker å lære noe er det ikke mangel på lesestoff.
 

sKrud

Meget sliten student
Hehe.. Akkurat optional excerpt forstod jeg lite av. Du kunne ikke ha hjulpet meg med hva jeg faktisk gjør med denne funksjonen for at bildet kun skal vises på fremsiden, og forsvinne når posten åpnes?

Her kan du skrive vanlig html.. Ikke noe stress... Legg bare til bildet i "writer'n" og tilpass det.. Vis koden og kopier den til opt. exp...

Du trenger ikke noe plugin til dette, men de fleste templates som er av noe kvalitet lager thumbs automatisk.. (om det er thumbs du ønsker da). Når du har et template som har denne funksjonen, er det ofte slik at du skriver et sammendrag e.l. i dette feltet.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jammen i alle dager.. Var det så enkelt da gitt.. :p Takker hjertelig for hjelp!
 
Topp