SportyNoob
Medlem
Hei
Jeg har fått i oppgave å drive en lokal sportsbutikk som har vært i byen i ca. tjue år.
I min første periode har jeg fått stell på selve butikken og hvordan ting ser ut visuelt.
Som alle andre må jeg ha en omsetning for å kunne drive noelunde lønnsomet, spesielt med konkurranse fra de store :XXL, Intersport og G-MAX/G-Sport.
Derfor har jeg vurdert å gjøre noe innenfor den elektroniske verden:
---
Hjemmeside med nettbutikk
Det grunnleggende
- Et enkelt, stilrent design (er inspirert av Apple)
- Et oppdatert vareutvalg med gode bilder
- Ting skal være oversiktlig
- Kvalitet er viktig for meg
Ser man på xxl.no, intersport.no og gmax.no er de samme elementene mer eller mindre i bruk:
Topp av nettsiden:
-Logo
-Mulighet for søk
-"Kundeservice", "Kontakt oss", "Våre butikker" og "Logg inn"
- Handlevogn
Her vil jeg ha med "Om oss"
Sentralt i nettsiden:
- Hovedbilde med animasjon hvor man roterer mellom hvilke bilder som blir presentert
- Flere delbilder som er mindre dominante, disse ligger som regel under hovedbildet og er statiske
Høyresiden:
- Høyresiden er viktig, her har man "buttons" med litt forskjellig morsomt:
- Kundeklubb
- Råd og tips
- Bestselgere
- Restekroken
- Følg oss på Facebook
- "Profilering for din lokale klubb-Kontakt oss"
- Links til forskjellige artikler (F.eks "Julegavetips")
Her kan man velge litt selv hvilke buttons man vil ha med. Så lenge de kan klikkes på, at de har en link, er det ok. I hovedsak er dette linker med fine bilder.
Horisontalt eller vertikalt for hovedbildet har man dropdownmenyen- denne er kjempeviktig fordi her får kunden mulighet til å bla i varesortimentet butikken fører
Nederst har man:
Om "denne butikken":
-Garantier
-Tips
-Nyhetsbrev
- Gavekort
-Kataloger
Kundesenter:
-Salgsbetingelser
- Betaling, sikkerhet, personvern
- Leveringsinformasjon
- Frakt
- Kontakt Oss
- FAQ
---
-Facebook
Her vil jeg ha en fin fanpage med et skikkelig kult åpningsbilde/logo:
---
Dagens nettside ser slik ut:
PM TS for URL
Er IKKE fornøyd med denne siden. Ser skikkelig kjip ut.
---
Noen som vet hvordan jeg skal få til dette? Har forresten ingen kunnskaper om koding. Kan lage mine egne digitale plakater, er ganske kreativ.
Har ganske dårlig budjsett(ca. 0 kr) på markedsføring, så i utgangspunktet må det være gratistjenester som ser mest mulig "ikke - gratis " ut ...
Jeg har fått i oppgave å drive en lokal sportsbutikk som har vært i byen i ca. tjue år.
I min første periode har jeg fått stell på selve butikken og hvordan ting ser ut visuelt.
Som alle andre må jeg ha en omsetning for å kunne drive noelunde lønnsomet, spesielt med konkurranse fra de store :XXL, Intersport og G-MAX/G-Sport.
Derfor har jeg vurdert å gjøre noe innenfor den elektroniske verden:
---
Hjemmeside med nettbutikk
Det grunnleggende
- Et enkelt, stilrent design (er inspirert av Apple)
- Et oppdatert vareutvalg med gode bilder
- Ting skal være oversiktlig
- Kvalitet er viktig for meg
Ser man på xxl.no, intersport.no og gmax.no er de samme elementene mer eller mindre i bruk:
Topp av nettsiden:
-Logo
-Mulighet for søk
-"Kundeservice", "Kontakt oss", "Våre butikker" og "Logg inn"
- Handlevogn
Her vil jeg ha med "Om oss"
Sentralt i nettsiden:
- Hovedbilde med animasjon hvor man roterer mellom hvilke bilder som blir presentert
- Flere delbilder som er mindre dominante, disse ligger som regel under hovedbildet og er statiske
Høyresiden:
- Høyresiden er viktig, her har man "buttons" med litt forskjellig morsomt:
- Kundeklubb
- Råd og tips
- Bestselgere
- Restekroken
- Følg oss på Facebook
- "Profilering for din lokale klubb-Kontakt oss"
- Links til forskjellige artikler (F.eks "Julegavetips")
Her kan man velge litt selv hvilke buttons man vil ha med. Så lenge de kan klikkes på, at de har en link, er det ok. I hovedsak er dette linker med fine bilder.
Horisontalt eller vertikalt for hovedbildet har man dropdownmenyen- denne er kjempeviktig fordi her får kunden mulighet til å bla i varesortimentet butikken fører
Nederst har man:
Om "denne butikken":
-Garantier
-Tips
-Nyhetsbrev
- Gavekort
-Kataloger
Kundesenter:
-Salgsbetingelser
- Betaling, sikkerhet, personvern
- Leveringsinformasjon
- Frakt
- Kontakt Oss
- FAQ
---
Her vil jeg ha en fin fanpage med et skikkelig kult åpningsbilde/logo:
---
Dagens nettside ser slik ut:
PM TS for URL
Er IKKE fornøyd med denne siden. Ser skikkelig kjip ut.
---
Noen som vet hvordan jeg skal få til dette? Har forresten ingen kunnskaper om koding. Kan lage mine egne digitale plakater, er ganske kreativ.
Har ganske dårlig budjsett(ca. 0 kr) på markedsføring, så i utgangspunktet må det være gratistjenester som ser mest mulig "ikke - gratis " ut ...
Sist redigert av en moderator: