Helt ærlig sportynoob - skal du begynne å lære deg dette selv kommer det til å ta håpløst lang tid å komme opp til et nivå som er i NÆRHETEN av det du ønsker deg - og bør ha, altså noe som ser profesjonelt ut (og for den saks skyld selv noe som bare er like bra som det dere har i dag).
Ser det uproft ut kommer det til å gjøre mer skade enn godt.
Ikke at alle her inne har mastergrad fra NTNU, absolutt ikke, men de fleste har enten mange år med relevant erfaring, ELLER begge deler. For min del har jeg f.ex. laget nettsider siden 2000 (deromkring ihvertfall, kommer litt an på hvor man legger lista, første hjemmeside lagde jeg med frontpage og noen grufulle animerte flammegifs i 97), er utdannet AD fra Westerdals, og har kun jobbet med design/ideutvikling/markedsføring/et.c. siden 2005 - i tillegg til endel annen relevant erfaring fra tidligere. Så er det noen som kanskje har jobbet lenger, men mangler utdanning, noen har mer utdanning, men jobbet mindre, osv osv. Selvsagt er det noen som er helt grønne også, men de fleste har brukt en del år på å lære seg ting. Også er det selvsagt alltid slik at noen er flinkere på noen områder enn andre, men kanskje til gjengjeld også svakere på et annet område.
Selv om man kan lære seg det grunnleggende ganske kjapt, så er det grunnleggende rett og slett ikke nok til å lage en proff løsning (hverken designmessig eller teknisk), noe som er et minimumskrav for en nettbutikk.
Å oppdatere nettbutikken deres er nok smart, men du bør skaffe NOE budsjett til det. Å gå for mystore eller noe liknende nå i utgangspunktet vil spare dere for oppstartskostnader, men vil til gjengjeld gi en (relativt lav) fast måndelig kostnad. Det er tross alt ikke snakk om mange hundrelappene, så om dere selger bare et par varer ekstra i mnd takket være nettbutikken kan det være en god deal.
En facebookside med tilbud for de som følger dere osv kan være en god ide, jeg har forøvrig en løsning på gang for å lage spenstige facebooksider enkelt. Den vil naturligvis heller ikke være gratis, men vi kan evt se om vi kan få til en løsning siden jeg er i testfasen selv også.
Hvordan er det, selger dere noe via nettbutikken i det hele tatt i dag?