Skremmende statestikk over nettlesere..

Nutz

Med lem
Mulig den oppramsingen av div. firmaer som kjører IE6.0 ikke er så grei?
Er ikke dette å utlevere en slags sensitiv info om brukere og "infrastruktur" som kan benyttes til målretta angrep mot disse firmaene?

Dag Frogner

Supermedlem
En stor del av de gjenlevende IE6-brukerne sitter i bedrifter og andre institusjoner.

Her bruker de ofte gammel programvare som bare fungerer i/mot IE6, ergo blir det ikke oppdatert. I tillegg har ikke brukerne tilgang til å installere for eksempel Firefox selv.

Kjenner til den ja. Jobber hos Yara og her er det IE6 som er det store, sammen med Windows....hold dere fast....Vista.

Er ikke så mye vi får lov til, men så lenge man legger inn Yara`s proxy så kan man surfe med andre nettlesere. Heldigvis. Men 95% av de som sitter på kontorene gjør nok ikke det, desverre.

picxx

WF 09
Setter opp sider for å validere i Netscape 0.9 jeg.
Om det ikke holder så driter jeg i det.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Mulig den oppramsingen av div. firmaer som kjører IE6.0 ikke er så grei?
Er ikke dette å utlevere en slags sensitiv info om brukere og "infrastruktur" som kan benyttes til målretta angrep mot disse firmaene?

Obscurity is not security: at man ikke kjenner til at det er usikker gjør ikke ting sikker.
Så jeg håper at det bidrar til at de tar tak i det og løser symptomet.
Problemet er vel at de ikke legger nok vekt på sikkerhet :/

Nutz

Med lem
Tror du ikke de er klar over risikoen? Det er store firmaer med kompetanse så det holder i bøtter og massevis.
Men de fleste har brent seg inne med en løsning som ikke kjører sammen med moderne nettlesere. Ingen som vil kjøre med gammelt makkverk. Men må man så må man. :)

Topp