Torstein, du har en php-feil på bloggen din i dag, du er kanskje klar over det. Innlegget om katalogsvindel.no finnes plutselig ikke. Godt tiltak med disse to sidene!
Ellers er jeg litt forbauset over at Trygg Handel som prøver å fremstå som prektige faktisk bryter loven ved å publisere opptak av noen som ikke har samtykket til at samtalen tas opp. Selv om de kanskje er svindlere hjemler ikke dette noe unntak fra loven.
Lydopptak av samtaler - Datatilsynet - personvern og informasjonssikkerhet
Hei,
Nei, vi gjør ikke noe lovbrudd ved å publisere dette lydopptaket offentlig. Du refererer til en side med regelverk som lydopptak gjeldende
fysiske personer, dvs. vanlige privatpersoner. Vi har tatt lydopptak av en
juridisk person, Nordic Domain Hosting. Om du lytter på lydfilen så hører du at vi har sensurert selgerens navn.
En innspilt samtale med en juridisk person er lovlig så lenge
en av partene som deltar i samtalen har kjennskap om at den tas opp. Vi er en part i samtalen og vi har kjennskap om at den tas opp (hvis dette skulle være ulovlig skulle mange, mange media-innslag med skjult kamera/mikrofon være ulovlige). Derimot har du ikke tillatelse at som tredjepart ta opp en samtale mellom to parter der du selv ikke deltar.
Hvis du er usikker på om dette stemmer kan du spørre noen med juridisk kompetanse, jeg har dessverre ikke mulighet å finne frem korrekt lovverk for dette da jeg stoler på informasjon fra våre advokater i saken.
Mvh
Per Fredrik Svedlund
Adm. Direktør
Trygg Handel AS