De kan uansett kommunisere med deg på norsk. Jeg forstår ikke svensk. Tipper at språkrådet sikkert har noen innvendinger og kan tenke meg at det står noe om det i markedsføringsloven.
Du har sendt en klage, de ønsker ikke diskutere.
Neste steg blir derfor forliksrådet.
Hvis de sender inkasso tar du kontakt med inkasso-selskapet og informerer at dette er en tvistsak. Hvis inkasso-selskapet da ikke trekker saken bryter de loven.
Vil de ha deg for forliksrådet har du en god sjanse. Forliksrådets oppgave er... å få partene til å inngå et forlik..
Edit:
Har lest gjennom markedsføringsloven og kjøpsloven. Står ikke så mye om norsk, men hvis de ikke snakker norsk kan de bare la være å kommunisere, mener jeg.
Ellers vet jeg ikke hva de har lovt deg, men TS skriver "sen kan du ha den i all tid" eller noe i den duren, og det er ikke det som står på din faktura vel?
Så sålenge faktura ikke dokumenterer det de har lovt er den ikke gyldig. Ville jeg tro.
I forliksrådet kan du ressonnere slik:
"Etter å ha informert meg med kyndige på dette feltet har jeg nå fått mer innsikt i dette. Det viser seg at man betaler en leiesum hvert år for et domene, og at break-even punktet for meg ville ligge på rundt 10 år. Etter det tjener jeg penger på at dere har lovt meg domenet i all evighet. Etter rundt 20 år ville dere begynne å tape penger, og det ville fortsette i all evighet.
Siden det fort leder til deres konkurs kan jeg ikke konkludere annet enn at denne handelen ikke *kan* oppretteholdes over tid, og at dere handler i ond tro.
Jeg ville anbefale dere å endre forretningsmodell."