Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pokernettsider OBS! OBS!

looper

Medlem
@Dagmar
Du har ikke lov til å skjenke noen som er "synlig" beruset men hvordan i helvete kan Poker Stars se at du er spillavhengig?Selv om en gjerne skulle kunne sammenlignet poker med alkohol så er det ikke så lett som du fremstiller det og ikke minst så ensidig.
 
@Dagmar
Du har ikke lov til å skjenke noen som er "synlig" beruset men hvordan i helvete kan Poker Stars se at du er spillavhengig?Selv om en gjerne skulle kunne sammenlignet poker med alkohol så er det ikke så lett som du fremstiller det og ikke minst så ensidig.

I tilfellet med Baasland har jo folk fra siten han spilte mest på innrømmet at det gjorde akkurat det.
 

kongen

kongemedlem
Jeg syns McDonalds skulle nekte å servere mat til fete folk, fordi fete folk tydeligvis må beskyttes mot sine matvaner.

Jeg syns Rema 1000 skulle nekte folk å kjøpe epler, fordi folk som kjøper epler må beskyttes mot sine spise-eple-vaner.

Det er jo ingen som tvinger folk til å spille poker på nettet, folk som spiller bort penger på nettet, folk som kaster bort penger til 100 x for mye mat enn nødvendig, og folk som spiser sunt og får god helse har bare seg selv å takke...

Du velger selv om du vil gå til høyre eller til venstre i et kryss, du velger selv om du skal spise hamburger eller spise laks, du velger selv om du skal pise potetgull eller spise epler, du velger selv om du skal spille poker eller spille ludo, uansett hvordan livet ditt ser ut, så er det DU som har styrt livet ditt dit!
 
Jeg syns McDonalds skulle nekte å servere mat til fete folk, fordi fete folk tydeligvis må beskyttes mot sine matvaner.

Jeg syns Rema 1000 skulle nekte folk å kjøpe epler, fordi folk som kjøper epler må beskyttes mot sine spise-eple-vaner.

Det er jo ingen som tvinger folk til å spille poker på nettet, folk som spiller bort penger på nettet, folk som kaster bort penger til 100 x for mye mat enn nødvendig, og folk som spiser sunt og får god helse har bare seg selv å takke...

Du velger selv om du vil gå til høyre eller til venstre i et kryss, du velger selv om du skal spise hamburger eller spise laks, du velger selv om du skal pise potetgull eller spise epler, du velger selv om du skal spille poker eller spille ludo, uansett hvordan livet ditt ser ut, så er det DU som har styrt livet ditt dit!

Med andre ord skal ikke de som står bak ponzi svindler straffes, fordi alle som har vært dumme nok til og satse penger har valgt det selv.
 

kongen

kongemedlem
En person som står bak en ponzi svindel er en svindler og bør straffes.

Folk som melder seg på en ponzi svindel for å forsøke å tilegne seg penger uten å gi noen form for vare i bytte mot pengene er svindlere selv.
 

HPF

Medlem
Men tilbake til topic. Mener dere at firmaer som må omgå norsk lov for å tjene penger har livets rett?

I noen tilfelle, ja.

Det er ikke mer enn 4-5 år siden tollfrigrensen på kr. 200,- var fremme i media. Et av spørsmålene som kom opp var da om butikkene kunne eksportere bestillinger med salgssum under den eventuellt nye tollfrigrensen til svensk datterselskap og deretter sendte dem tilbake til Norge. Det gikk ikke for det var skattemotivert. Argumenter som at næringen måtte få lov til å konkurrere på like vilkår fikk null gehør.

I slike tilfelle hadde jeg ikke hatt noen problemer med å omgå norsk lov. En advokat for en bransjeforening mente forøvrig at staten hadde en svært vanskelig sak dersom den ble lagt frem for EU.

At Sp, SV, FrP og Venstre brukte mitt næringsgrunnlag for å kjøpe seg stemmer ved forrige stortingsvalg er et slående eksempel på at det er særinteressene som rår. Tollmur for min næring (landbruket), omvendt tollmur for din næring (netthandel).

Så jeg har etterhvert kommet til at siden jeg ikke er medlem av noen organsisjon som kan tale mine rettigheter så får jeg ivareta dem selv. Jeg føler ikke at jeg av den grunn har dårligere moral enn de som får sikret særintressene sine gjennom lover og regler (ofte på bekostning av andre).
 
Jeg syns McDonalds skulle nekte å servere mat til fete folk, fordi fete folk tydeligvis må beskyttes mot sine matvaner.

Jeg syns Rema 1000 skulle nekte folk å kjøpe epler, fordi folk som kjøper epler må beskyttes mot sine spise-eple-vaner.

Det er jo ingen som tvinger folk til å spille poker på nettet, folk som spiller bort penger på nettet, folk som kaster bort penger til 100 x for mye mat enn nødvendig, og folk som spiser sunt og får god helse har bare seg selv å takke...

Du velger selv om du vil gå til høyre eller til venstre i et kryss, du velger selv om du skal spise hamburger eller spise laks, du velger selv om du skal pise potetgull eller spise epler, du velger selv om du skal spille poker eller spille ludo, uansett hvordan livet ditt ser ut, så er det DU som har styrt livet ditt dit!


Skal gi deg et gullkantet tips. Det er et fåtall psykisk utviklingshemmede i dette landet. Som er fratatt retten til og styre sin egen økonomi. Her er det penger og tjene.
 

Chris M

Medlem
Jeg blir provosert og forundret over mangelen på kunnskap om poker og debattdeltakerene sine ønsker om å underkaste seg unødvendig lovverk.

Jeg tror lovgivningen som gjelder poker i Norge er den loven det er minst dekning for blant befolkningen. Det kan vi tydlig se på hvor mye "sivil ulydighet" det er på området. I alderen 20-40 blant menn spiller et flertall poker i større eller mindre grad både på nett og i privat regi. Og når lovverket ikke lenger har noen legitimitet blant befolkingen så er det faktisk ikke noen vits å ha den. Jeg bruker cirka 30 sekund ekstra når jeg skal sette inn penger hos en pokerside etter at Norge innførte sitt naive lovverk. Men samtidig skaper dette problemer for barnefamilier som ikke får kjøpt is på bensinstasjoner i Sverige som er kommisjonærer for Svenska Spel. Kredittkortet blir ikke godkjent fordi dette blir klasifisert som et sted der det foregår gambling. Så hele greiene blir en belastning for uskyldige.

Så er det også spørsmålet om staten vet best. Dette er jo i utgangspunktet en tankegang som støttes av venstreradikale og ikke personer som styrer et forum for grundere og folk som driver business på nett. Unødvendig lovverk er en hindring for for næringslivet. Man er hver sin egen lykkes smed, og jeg kjøper rett og slett ikke argumentet for den norske lovgivningen. Denne har overhodet ikke noe utgangspunkt i å hindre spillegalskap, men å beholde norsk tipping sitt monopol. Så nettopp en avisartikkel der Norsk Tipping ønsket mer aggressive spilleautomater ettersom de ikke tjente så mye som forventet på de nye og "snille" automatene. Altså er det greit å spille bort penger, så lenge de går til norsk tipping.

Blir nesten for dumt å argumentere for en lov mot poker når det er registrert 350 000 spillere i Norge og disse velger å bruke tiden på dette av egen fri vilje. Tror dere virkelig at noen av disse bryr seg om pålegg fra avgiftskåte politikere og moralister som ønsker å styre andre sitt liv?

Anbefaler dere å lese dette blogginnlegger fra NA24:
Spillmoralens vokter | Haakon B. Schrøder
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg blir provosert og forundret over mangelen på kunnskap om poker og debattdeltakerene sine ønsker om å underkaste seg unødvendig lovverk.

Det er vel ingen i denne tråden som tror at POKERSPILLERNE ønsker et forbud mot gambling i Norge? Eller formulerte du deg bare sleivete?

Jeg tror lovgivningen som gjelder poker i Norge er den loven det er minst dekning for blant befolkningen. Det kan vi tydlig se på hvor mye "sivil ulydighet" det er på området. I alderen 20-40 blant menn spiller et flertall poker i større eller mindre grad både på nett og i privat regi. Og når lovverket ikke lenger har noen legitimitet blant befolkingen så er det faktisk ikke noen vits å ha den.

Min venn. Når du skal argumentere med troverdighet så er det av ytterste viktighet å underbygge argumentene med fakta og ikke synsing. Synsing er, vel, bare synsing. Jeg kan på sparket gjøre meg opp en ren opptelling av mine facebook-venner som jeg vet spiller poker. De teller ca tre. Jeg har rundt 300 venner på facebook, altså blir andelen som er "uenige i loven" blant mine venner (som er i aldersgruppen du nevner) kun 1%.

Meningsløst? Ja. For det er ikke slik man argumenterer. Troverdig argumentasjon krever dessverre framvisning av harde fakta. Denne tunge veien er det ikke mange som orker å gå, og resultatet ser vi et eksempel på her. Synsing totalt farget av egen overbevisning.

Forøvrig; jeg er ikke motstander av gambling i Norge. For min del må gjerne forbudet mot gambling oppheves, og folk må spille så mye de vil for min del. Alt jeg sier er at så lenge det finnes et lovverk, så bør borgere i dette landet forholde seg til det på en skikkelig måte inntil endring foreligger - som jo kan komme allerede etter valget i 2013 dersom Høyre og FrP får flertall.
 

Nutz

Med lem
Samfunnet tjener enorme summer på at folk ikke har respekt for lovverket.
Vil gå så langt å påstå at det er gjort med hensikt.
Mennesket er normalt ganske stae når det kommer til "tvang", egenviljen og trass skinner igjennom på de merkeligste stedene. -Folk liker rett og slett ikke tanken på at noen skal bestemme over dem.. -I et fritt land, så er dette helt naturlig tankegang.
-Spesielt er det når "overformynderiet" lager lover for å beskytte deg mot deg selv og det du kunne finne på som kun rammer deg selv.

Føler folk at de blir kontrollert i for stor grad, så bryter de loven. Ganske enkelt.
Alt fra å tømme blæra i buskas til å ha med seg en tusenlapp ekstra i kontanter med på flyet når de skal til utlandet.

Vi trenger helt klart noen iherdige kloke mennesker til å rive ut en rekke sider i den "røde boka" dersom vi VIL at folk skal få respekt for lovverket igjen.
 

picxx

Well-Known Member
Forøvrig; jeg er ikke motstander av gambling i Norge. For min del må gjerne forbudet mot gambling oppheves, og folk må spille så mye de vil for min del.

Det er ikke noe forbud mot gambling i norge, det er et forbud mot markedsføring av andre nettspill enn de som har lisens i norge (som vel begrenser seg til norsk tipping og rikstoto).

Det er også forsøkt begrenset nordmenns spill hos utenlandske tilbydere ved å få bankene til å sperre betaling til diverse tilbydere i utlandet, noe som ble så kjekt at mange som ferierte i sverige ikke fikk til å betale for bensinen sin med kort fordi de også solgte lotto på samme stasjon.

Men, noe forbud mot gambling finnes altså ikke (enda) i norge.
 

Tonny Kluften

Administrator
I alderen 20-40 blant menn spiller et flertall poker i større eller mindre grad både på nett og i privat regi.

Sier hvem?

Så er det også spørsmålet om staten vet best. Dette er jo i utgangspunktet en tankegang som støttes av venstreradikale og ikke personer som styrer et forum for grundere og folk som driver business på nett.

I det store og hele så er det de som støtter demokratiet som sier at staten vet best. Det er liksom hele vitsen med å ha demokrati. Jeg f.eks. respekterer norsk lovverk fordi jeg respekterer demokratiet.

Unødvendig lovverk er en hindring for for næringslivet.

Generelt, noe lovverk er unødvendig for at næringslivet skal tjene mest mulig penger, men nødvendig for at menigmann skal ha det bra.

Blir nesten for dumt å argumentere for en lov mot poker når det er registrert 350 000 spillere i Norge og disse velger å bruke tiden på dette av egen fri vilje.

Det tallet kommer fra spillselskapene og har null troverdighet.
 
Topp