Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pokernettsider OBS! OBS!

Bjørnar

Gründer
det er opp til banken å varsle ligningsmyndighetene (noe som de har plikt til å gjøre) - gjør ikke banken det, så er det "fritt frem". irriterer meg grenseløst.
 

peterandrej

pensjonert moderator
jeg plages ikke med at folk spiller på nett, folk må for min del gjøre som de vil. det som irriterer meg, er at de jeg vet om som spiller og gjør gode penger, skatter ikke av det - og er stolte. vi har vel alle våre svin på skogen, men det er forskjell på å kjøpe en laptop til kona og skrive av, enn å dra inn 400 000 på et år, uten å betale inn skatt.

Helt enig. Er heller ingen motstander av pengespill. Det jeg er motstander av er det synlige spillet vi hadde tidligere rundt spilleautomatene. Det var en slags offentlig gapestokk i enhver kiosk omkranset av de mørke typene i samfunnet. Nå går det an å gå på Narvesen uten å skjemmes.

Et nærliggende eksempel. Det er forbudt å bygge inn røykerommene på utesteder, og det er greit siden folk som røyker gjerne må fryse - MEN for enkelte utsteder måtte deT ha gått an å innvilge en disp slik at vi slapp å se gjestene deres. Hvorfor? Vel, i Tromsø har vi 3 typiske "alkisplasser" som alle selvsagt har egne røykebalkonger. Disse ligger sånn plassert at turister og andre som gjør ærend i byen ikke kan unngå å se "Charter-Svein" 2, 3, 4 og 5 dritings hengende over rekkverket på røykebalkongen. Det er flaut for byen. Dette er det FØRSTE turistene som kommer med Hurtigruta ser. Her kunne kommunen sagt "altså, vi skjemmes - dere får lov til å sette opp vegger".
 

peterandrej

pensjonert moderator
Sier Peter egentlig at det må forbys uteservering?

Ikke nødvendigvis generelt, men der gjestene er av den typen vi skjemmes av å "vise fram" til turister kan man gjerne inndra uteserveringen. Som plaster på såret kan vi la dem røyke inne.
 

Nutz

Med lem
Så typer ala Chartersvein bør egentlig forbys der Hurtigruta legger til kai, i det minste sperres inne når den lille dvergen i form av folk som Peter roper "Le plane! Le Plane!", fordi du blir flaue av dem?
Er du virkelig tilhenger av så falske kunstige fasader?
En by består av de folkene som bor der, stemningen skapes stort sett av befolkningen også, i det minste legger de til rette for det.
Face it, Tromsø kommer aldri til å bli på høyde med Monaco, er heller ingen som forventer det. Mulig det er du som bor på feil plass Peter..
 
Sist redigert:
Hallo, skal Tromsø noengang virkelig kunne leve opp til tilnavnet "Nordens Paris" må det settes inn reguleringer på de lokale fyllikene.

Jeg foreslår derfor at kun vindrikkende og miljøbevisste akademikere får adgang til tromsøs røykebalkonger. Utfordringen blir selvfølgelig å finne nok røykende akademikere.

Dette forslaget må vi få fram til tromsøs makthavare ASAP. Hvis ikke kan Tromsø fort rykke ned til samme liga som Jessheim, Drammen etc.
 

Nutz

Med lem
Men tilbake til topic. Mener dere at firmaer som må omgå norsk lov for å tjene penger har livets rett?
Ja faktisk, kan tenke meg endel tilfeller der Norsk lov skaper urimelige hindre, der utenlandske i samme bransje ikke er bundet av like stramt og muligens avleggs lovgivning.
 

picxx

Well-Known Member
Men tilbake til topic. Mener dere at firmaer som må omgå norsk lov for å tjene penger har livets rett?

Det er (fremdeles) ikke ulovlig for nordmenn å spille online på andre sider enn NT.
Man gjør bare alt mulig annet rart for å forsøke å hindre det.
Mistenker at det igjen er snakk om syselsetting i byråkratiet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
At de utenlandske ikke er bundet av de samme lovene betyr ikke at norske lover er feil, det betyr like gjerne at de utenlandske lovene har mangler og er avlegse.

Helt enig.

Bedrifter som forholder seg til utenlandske lover og regler passer best i, vel, utlandet.
 

Nutz

Med lem
Ser det renner av blind idealisme her. :)
Det at saker har blitt trukket inn for EU-domstolen er selvfølgelig uten relevans.
Der ESA og private har fått konstatert noen ganger at Norske lover og regler faktisk er i strid med EØS-avtalen. Eller tar jeg skammelig feil her også?
 
Topp