Hm, jaja... Vel, alt om PAs side av saken er vel ganske grundig avklart tidligere her, men derimot tror jeg nok også Kenneth har sitt relativt tørt i saken mellom han og hun berta, for jeg fant en litt annen versjon av saken her, der
kenneths versjon kommer litt bedre fram
Det er imidlertid en liten ting der også kenneth - igjen litt avhengig av hva slags avtale dere har gjort selvsagt (og muntlig teller i praksis fint lite, skriftlig må til, mail er et minimum) :
Selv om du eier selve domenet og retten til å bruke designet, så eier berta rettighetene til skribleriene og bildene sine. Dere har jo helt klart avtalt at de skal publiseres på den sida, men i den avtalen inngikk vel også at dere skulle dele inntektene osv. Riktignok er det jo helt klart minst like mye hennes feil at den kontrakten ble brutt, men nå er den nå engang brutt, så tror jeg nesten du i det minste enten bør fjerne alt av annonser på den sida, eller fjerne alt av hennes materiale der, bare for å ha ditt helt på det tørre.
Kan jeg komme med et forslag? Lag en backup av alt hun har lagt inn, bilder og tekst, og send henne linken, så det er enkelt for henne å laste det ned, og kanskje du bør fortelle henne at det er veldig enkelt å legge inn alt på en ny wordpress-blogg for noen som har en bitteliten anelse om hva de gjør (så hun kan blunke litt til en eller annen geek på skolen som dermed garantert vil hjelpe henne). Si fra at du sletter det om f.ex. to uker, så hun må laste det ned før da hvis hun vil ha det. Så sletter du hele bloggen fra serveren så hun ikke kan klage på at du publiserer hennes tekster uten lov osv, og legger inn en helt enkel htmlside med link/evt redirecte til den nye bloggen hennes for å være grei, så slipper du kanskje at hun driver og slenger dritt om deg.