Hvis det er det forumet du har i signaturen som er byr på problemer, så skyldes det at den malen du bruker er satt sammen av noen som ikke aner hva de gjør. Jeg gjetter på at den er laget i Dreamweaver av en døvblind ape. Rent kodemessig er den rent ut forferdelig.
For å ta et enkelt eksempel. I annonsen din har du en overliggende div som har følgende parametre:
#advert-r {
left:50%;
margin-left:467px;
padding-top:599px;
position:absolute;
top:0;
z-index:1000;
Hvis du lurer på hvorfor Opera lager et mellomrom mellom annonsen og logolinjen, så kan det jo være et tips å se på den diven jeg viser til over. Tipper Opera lager et mellomrom på ca 599 piksler.
Forøvrig er det jo bare flaks at du får opp nettsiden på en noenlunde fornuftig måte i noen nettlesere, for det problemet jeg viser til over er jo ikke isolert kun til annonsedelen. Neida, her går det i ulogiske parametre hele veien nedover. Den ene div'en er verre plassert enn den andre. Helt konkret eksempel:
Logoen din ligger inne i mange div'er, hvor de to siste faktisk har motstridende egenskaper. Den ene vil presse nettsiden minus 130px til venstre, mens den andre vil presse nettsiden minus 130px til høyre. Det verste er selvsagt at for å få dette til må de "ødelegge" hverandre. Du kan sammenligne det med at du har et tau på 10 meter som du først prøver å trekke 3 meter mot venstre og samtidig 3 meter med høyre - UTEN å strekke tauet så det blir lenger. Og oppå dette rotet ligger altså logolinjen og "flyter". Dette er bare ett av mange eksempler på fullstendig ulogisk oppbygning av koden til nettsiden.
Mitt råd er å kode iallfall deler av nettsidens stilark og viktigste filer på nytt. Så vidt jeg vet kan du redigere "nesten" alle de viktigste CSS-elementene via et par filer (tipper de heter type header.php og footer.php, eller noe sånt). En oppryddning ville hjulpet veldig på.