Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Opera 10.60 skyver hele nettsiden min nedover

peterandrej

pensjonert moderator
Et annet forslag: Du har en div som heter top-bg som omslutter omtrent hele siden, men som ikke inneholder noen egenskaper. Den er i praksis helt unødvendig. Men, den er satt til å presses opp over header-linjen med 38px, så det kan jo være at Opera ikke greier å overse denne div'en, og derfor flytter nettsiden ned med respektive 38px?

Prøv å sett denne div'en til margin-top: 0; og se om det fikser problemet i Opera.
 

Gaasehud

Medlem
Synd gode, gamle "Mr. Vest" ikke henger her så mye lenger, han er god på slikt.

Jeg fikk fikset et par bugs i den nye Opera hos meg her om dagen, så fikk litt blod på tann – skal ta en kikk her og se om jeg finner ut noe. :)
 

Gaasehud

Medlem
Kanskje et dumt spørsmål, men; hvorfor har du pakket det inn i så jækla mange div-er? Hadde det ikke holdt å putte disse div-ene med "wrapper"-klassene i én wrapper, sammen med topp-banneret? <center> er forresten ikke helt koselig kode, men det vet du kanskje. Nå har ikke jeg studert det lenge nok og tar sikkert feil, men synes det ser litt voldsomt ut med alle disse advert-divene og slikt.

Så, hvorfor har du ikke kun én wrapper/container? Kan ikke se at det er noe fancy bakgrunn det blir rot med heller.

Lykke til! :)

EDIT: Leste ikke Peters innlegg ordentlig før nå. Ser han har nevnt det ... "alternative" systemet for div-er. Sleng forum, logo/header/meny og banner inn i én wrapper og det skulle da være i boks(?)
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator

Har du prøvd å henvende deg til Rocket themes med dette da? Det kan jo hende de har en supporttjeneste.

Advert div-ene er der fordi jeg ikke vet om en annen måte å gjøre det på. Er ingen racer på dette og det var slik jeg ble fortalt å gjøre det på andre forum. Det funker, derfor har jeg ikke forandret på det.

Hvis du har hørt at du skal gjøre det slik på et annet forum, så står et par ting rimelig klart for meg:
1. De på det andre forumet vet ikke hva de snakker om, og:
2. Det funker ikke.

:)
 

Gaasehud

Medlem
Hvis du har hørt at du skal gjøre det slik på et annet forum, så står et par ting rimelig klart for meg:
1. De på det andre forumet vet ikke hva de snakker om, og:
2. Det funker ikke.

:)

Haha, spått ånn.

Synes du enten skal ta kontakt der du har kjøpt temaet eller bare gi noen en høvding for å fikse innpakningen på nytt.
 

Gaasehud

Medlem
Laget ny logo til deg, jeg.

trommeportalen-logo.png


Koster 50.000 vektorisert.
 

Dag Frogner

Supermedlem
peter: Hva er galt med å ordne annonsene i div`er på den måten? Hvilken annen måte kunne det vært gjort på? Det funket helt fint frem til Opera 10.6, og jeg er ikke heeelt sikker på om jeg tror disse div`ene har noen med saken å gjøre nå.

Tar gjerne i mot tips til hvordan det ellers kan gjøres mtp annonsene. Greia var å finne en enkel måte å få plassert én annonse på toppen, én øverst på høyresiden og én rett under sistnevnte. Dette var greit å gjøre ved å bruker div`er og så setter egenskapene som margin-top, margin-left osv osv etterpå. Det er (desverre) den eneste måten jeg vet hvordan jeg kan plassere ting.

mattis: Har en mann på saken for å rydde opp hele style`n, men han er ikke helt enkel å få tak i om dagen. Nei, jeg har ikke betalt noe som helst ennå. Takk for logo, men tror jeg står over. :p
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
peter: Hva er galt med å ordne annonsene i div`er på den måten? Hvilken annen måte kunne det vært gjort på? Det funket helt fint frem til Opera 10.6, og jeg er ikke heeelt sikker på om jeg tror disse div`ene har noen med saken å gjøre nå.

Som jeg har skrevet mange ganger før; måten du har satt dette opp på gjør at det bare blir tilfeldig om siden i det hele tatt vises på en fornuftig måte. At det "bare" er feil i Opera anser jeg som ren flaks.

Den måten du "burde" gjort det på, var å ha én div som sentrerer siden, så én div på toppen for annonsen, én for header, én for side, osv nedover. Da VIL siden vises "korrekt" i alle tenkelige nettlesere (utenom IE5.5).

Men du har satt en mann på dette forstår jeg, så da regner jeg med at han fikser biffen :)
 

Gaasehud

Medlem
Jepp, du har rett, Peter. Det er hvertfall ikke Opera som skal ha skylden, det er nesten tilfeldig at det er i den det ikke funker.

Ang. logoen: Mangler du ikke bare fornuft, men smak også, mann?! Skamme deg skulle du...
 

Dag Frogner

Supermedlem
Vel, nå har jeg aktivert en ny annonse på nettsiden min, og etter at jeg gjorde dette har den øverste fungert fint.

MEN dersom man klikker hvor som helst på nettsiden min (på utsiden av selve siden), aktiverer man linken i den nye annonsen.

Skjønner mindre og mindre jeg nå...:(
 
Sist redigert:

Sjefskoder

Sjefskoder
Hey!

Sorry mac, men dette er grunnen til at jeg ikke anbefaller ferdige løsninger og spesiellt om man ikke har peiling på hva man driver med...

En av de største feilene er at det er jo en million med css-filer som blir linket til å hue å rævva.. ikke lett å finne ut hva som er hva da, eller gjør hva..

Men, kan det være det at du har en <div> for mye kanskje ;)

HTML:
<div id="advert-t">

<script type="text/javascript" >countAdView(15)</script><div style="text-align: center;"><object type="application/x-shockwave-flash" data="ads/danielengen.swf" width="728" height="90">
<param name="movie" value="ads/danielengen.swf"/>
</object>
</div>

</div> <-- denne er litt på tur vel..

Sjekk om det hjelper litt å fjerne den..

/S
 
Topp