Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nye katalogsvindlere ute og går - teleopplysningen.no

StormH

New Member
Takk!

Brillefint, takk for hjelpen! Det er omtrent slik tingene forløper så langt. Heldigvis er jeg arbeidsløs, hehe, og har tilnærmet ubegrenset tid tilgjengelig til å følge opp dette. I den grad jeg orker. Skal ihvertfall ikke la noen vinne på walkover. Såpass mye er klart.

Takk for bra svar!
 

StormH

New Member
Ja, nettopp. Mest redd for at dette eventuelt vil intreffe under en av mine reiser. Tilbringer av og til noen måneder i Søramerika pga familie der.

Utover det, virker det temmelig klart at jeg har retten på min side. Uten at dette faktum hjelper altfor mye på nervene mine. :)
 

StormH

New Member
En slags seier

Ser ut som om de ga seg i mitt tilfelle. De nektet fram til det siste (før inkasso) på at avtalen var ugyldig eller at jeg kunne si den opp/angre innen to år.

Ikke desto mindre sendte de meg en Kredittnota på hele beløpet når de aldri fikk noen penger. Var kanskje mitt løfte om anmeldelse dersom de ikke ga seg som gjorde utslaget? Eller at jeg ikke ville forhandle muntlig med dem pr. telefon, men heller møtes i Forliksrådet.

Eller kanskje de gjør slik med alle; kjører på til tross for protester og henvisninger til lover, før de til slutt automatisk dropper kravet når betalingsfristen går ut? Hvem vet.

Flere ting ved denne saken var mildt sagt merkelige. Merkligst av alt, at jeg kunne gå på noe slikt.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tror det funker best å kjøre Fantomet-stilen - å være hard mot de harde ;)

Har blitt kontaktet av flere som har blitt lurt av disse folka her og som har lest denne tråden, og han ene er både i kontakt med Økokrim og Finanstilsynet, det viser seg blant annet at Alfa fakturaservice, som er inkassofirmaet disse folka bruker, ikke har lov til å drive inkassovirksomhet i Norge. I tillegg er det noen politisaker på gang, så folk kan evt ta kontakt med Agder Politidistrikt.
 

hansson

Langveisfarende
Se der ja "Påminnelsestjeneste". Det høres jo ut som kamuflert inkassobyråvirksomhet som krever inkassobevilling. Sender de ut kravene i sitt eget navn?

Hvis de sender ut kravene i oppdragsgivers navn, er det trolig lovlig. Det blir på samme måte som en ekstern sekretær som trykker på knappen og sender ut egeninkasso for et firma, i deres eget navn.

Alfa Fakturaservice AB - Vi tilbyr tjenester av høyeste kvalitet
 

StormH

New Member
De er noen raringer disse her. Til tross for kredittnotaen fra Alfa, får jeg altså en uke senere likevel en inkassovarsel på beløpet! Fra Alfa. Hva er det de tror de oppnår? Rare greier.
 

StormH

New Member
Vel, siste utspill ser ut til å være kun en feil. Håper det ender med dette for mitt vedkommende:

"NI ÄR DEFINITIVT KREDITERAD.

Varför det blivit så mycket fel är oförlåtligt, men datorerna har lurat systemet och haft svårt att registrera kreditfakturor.

Detta ber vi ödmjukast om ursäkt för, bifogar en ny KreditNota med detta mejl(se pdf-filen)."
 

Rune

New Member
Hei

Jeg er helt ny i forumet her, men lurer på en ting.

En venninde av meg som driver en frisørsalong har fått dette skjemaet der ferdig utfylt med navn og adresse, til med med skrevet under MEN med falsk underskrift som ikke ligner i det hele tatt. Hun får nå trrusler om innkasso og alt dette, hun blir helt utslitt og nervøs av dette tullet. Hva mener dere det er riktig og gjøre for henne. De er forøvrig politianmeldt for falsk underskrift og svindel av henne.

Mvh
Rune
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Dokumentfalsk er en politisak, og bør anmeldes! Så sender du kopi av anmeldelsen til inkassobyrået. Bedre innsigelse finner du ikke. Hun kan slappe helt av. Ethvert inkassobyrå som ikke vil miste lisensen sin må stoppe slike saker som dette når de skjønner hva som er på ferde.
 
Topp