teleopplysningen.no
Fikk akkurat en telefon med en liten oppdatering: Nå kan det se ut til at saken virkelig får fart! Mer info kommer
Du har rett i dette, Torstein. Saken er nå ute i Aftenposten, og undertegnede er i ferd med å samle så mange "ofre" som mulig, for på sikt å gå til gruppesøksmål mot teleopplysningen.no. Dette for å få dem vekk fra markedet, men dels også for å kreve dem for ertstatning for all den tiden og pengene som går med til å forfølge saken mot dem.
Forrige "driver" av selskapet sitter etter hva jeg vet fortsatt i Tønsberg kretsfengsel, og jeg føler de nåværende "driverne" kunne ha godt av et tilsvarende opphold.
Men for dere som bli utsatt for telelopplysningen.no - her er noen råd:
Bestrid ethvert krav fra dem skriftlig, og ta vare på kopi av alle brev / mail
Anmeld gjerne forholdet til Politiet. Oslo Politi har ikke ressurser, og avslutter saken etter kort tid, men om det blir mange nok anmeldelser på samme firma, kan de ikke i lengden utelate å etterforske det. Andre politikamre kan være i en helt annen situasjon. Og Politiet i Vestfold er, slik jeg forstår det, interessert i å gjenoppta saken, om de får anmeldelser fra innbyggere i Vestfold Fylke.
Søk gjerne hjelp og råd hos Økokrim og Forbrukerombudet
Ved første purring - send kopi av denne til Finanstilsynet, for Alfa Fakturaservice, som teleopplysningen.no bruker, har ingen myndighet til å drive inkassovirksomhet i Norge.
Spør dem om angrefristskjemaet, som skulle ha vært vedlagt "tilbudet" deres.
Men viktigst av alt - Ikke betal! De kommer ingen vei med kravene sine! Både politi og økokrim benekter enhver mulighet for at går til fysisk inndrivelse. Kravene fra teleopplysningen.no vil heller ikke føre til betalingsanmerkninger, men ta gjerne kontakt med din lokale bank på et tidlig tidspunkt, og gjør dem oppmerksomme på hva du er utsatt for. Det skader i alle fall ikke.
Mvh. Tor