Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny nettside for Meglerfirma.Pris

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Akkurat på grunn av slikt som picxx illustrerer er grunnen til at det koster penger, selv om det bare tar en dag eller to å utvikle mesteparten av arbeidet. Det er sjeldent man treffer spikeren om man ikke planlegger og gjør grundige undersøkelser i forveien.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Nå er vel ikke dette en tråd hvor vi skal vurdere konseptet eller kompetansen til trådstarter!?!

Nei, vanligvis burde man ikke det, men i dette tilfellet må WF kunne gi trådstarter noen råd i forhold til realismen i å få på beina en profesjonell site med brukerpanel + betalingsløsninger for 5000 kr.

Etter min oppfatning bør man, hvis 5000 er budsjettet, heller kjøpe en Playstation3 for penga. Og nei, jeg tuller ikke. Det er helt urealistisk å få satt på beina en profesjonell site (regner ikke siter satt på beina av folk fra getacoder.com som profesjonelle) for en slik sum, uansett hvor mange cowboyer det finnes, og uansett hvor mange hjørner man kutter.

Hvis alternativet er å kjøre meglersiten via blogg.no, så er det jo bedre å bare bruke tiden på noe annet.
 

Nutz

Med lem
Kunstig høyt prisoverslag her på mange..
Tydelig at dette er japper som vil opp og frem her i verden.. :)
IDIOTI å sette opp et budsjett på 100K eller mer for å komme igang med en side..
Her er det for å si det mildt noen som vil prøve å normalisere et psykt prisnivå..
Overpriset så det holder.
Igjen, kom dere ned på jorda, fatter ikke at dere vil stå frem med fullt navn med de prisene! :D
 

allegretto

Medlem
Utifra det minimum trådstarter har oppgitt av info ville jeg nok minimum startet på 50k for å tatt på meg oppdraget - alt annet er helt "Nutz"
 

Nutz

Med lem
Jeg har lett for å bagatellisere, men det sier seg selv at her kan man bruke mye som er ferdig, så tilpasse litt.
Det å påstå at et tilpasset HYIP-script som denne gutten er ute etter, er for spesielt, blir å "overkomplisere", dette har vært å få tak i siden 1990.. ;)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Som det kommer frem i tråden er det stor prisforskjell på en lite enkeltmannsforetak og et litt større foretak.

Det er ingen tvil om at utfra kravspesifikasjon i første innlegg kan dette fort være et stort oppdrag. Vil tro at om vi skulle gått videre med dette basert på en slik kravspec. ville kunden innledningsvis vært gjort oppmerksom på at det er stor differanse mellom hva vi kan levere til 5000,- (som kunden referer til) og det kunden ønsker.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har lett for å bagatellisere, men det sier seg selv at her kan man bruke mye som er ferdig, så tilpasse litt.

Ut i fra første innlegg fra trådstarter forstod iallfall jeg det slik at han skulle starte et seriøst foretak som skulle drive med megling av valuta og slikt. Da kan man selvfølgelig ikke betale en fjortis to tusen for å kaste noe sammen og så kanskje bruke en rabattkupong på godaddy for å få hosting.

Det er så mye fjas på dette webforumet at jeg blir helt matt. Seriøst. Må dere skjerpe dere.
 

Nutz

Med lem
Ja, fjasete og flåsete muligens, men uansett er det endel åndssnobber her som prøver å innbille folk at man ikke har nubb dersom man ikke er villig til å spytte inn ca 100k eller mer for en webside til å begynne med.
Vil gå så langt å oppfordre til å benytte seg av "cowboys" til å begynne med..
Hvorfor? Se på magemålet til de sk. proffe?
Skriver timer så det holder, og timeprisen er på høyde med "Geelmuyden-Kiese".
Vet det er godt å ha frie tøyler med en fersk pengesterk "dum" kunde blottet for erfaring slik at det kan melkes mest mulig..
Hva med en strategi der gründer og utvikler utvikler seg sammen, og "roter seg frem" til et slags resultat for en billig penge?
Så heller ta skrittet å engasjere noen proffe når kartet er tegnet og løsninger smakt på, når evt. "cowboy" ble for liten?
Er for dyrt å la noen med en timepris 6-800-1200 spenn drive pløying av uryddet mark, evt. ha som "sparring-partner" der man lufter ideer og muligens skroter en ukes utvikling der man finner ut at det ikke har noe for seg likevel..
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Ja, fjasete og flåsete muligens, men uansett er det endel åndssnobber her som prøver å innbille folk at man ikke har nubb dersom man ikke er villig til å spytte inn ca 100k eller mer for en webside til å begynne med.

Har jo ingenting med "åndssnobberi" å gjøre i det hele tatt, de rådene mange i denne tråden har kommet med. Tror du Privatmegleren, DnBnor, Skandiabanken, CMCmarkets eller andre profesjonelle aktører lagde sine nettsider ved å hente inn en rent-a-coder fra india for å klabbe sammen en web på en free-website-hosting-host for ca 4000 kr? Vel, jeg kan garantere deg at slik er det jo ikke.

Poenget er jo at hvis du vil konkurrere med disse gutta, og oppnå suksess og kredibilitet i markedet, så går det, unnskyld at jeg fjerner dine illusjoner her nå, ganske enkelt ikke å klaffe opp en web på blogg.no. Så enkelt er det.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så innmari vanskelig å skjønne.
 

Nutz

Med lem
Kan jo ikke sammenlignes i det heletatt..
De "gutta" du ramser opp eier jo ikke smertegrense når det gjelder penger.
Dere prater som om at en webportal må koste gull og grønne skoger for at den skal ha en nytteverdi, -selv for den grønne lille mannen i gata som prøver å etablere seg nettet.
Ser ikke vitsen med å skremme dritten av folk på den måten..
 

picxx

Well-Known Member
For å si det slik, om jeg hadde drevet ett bilverksted hadde jeg nok ikke gjort det store nummeret utav det om det hadde stått en nisse nedi svingen og tilbydd gratis bytte av tennplugger :)
 

Nutz

Med lem
Takker for tipset atomet, men føler meg ikke kvalifisert.. ;)

Tenker litt på denne svartmalingen av "rent-a-coder" / "cowboyer".. Hva er egentlig forskjellen på de og mange av dere?
En "coder" har da muligens en slags lidenskap for det han/hun gjør.. En tilfredsstillese med å skape noe som funker godt og vil være stolt og kry av, gjøre seg flid med.
Men en "økonom" som forespeiler seg bunker med tusenlapper, tenker dekningsbidrag og bunnlinje vil aldri klare å levere noe fullgodt før budsjettet er kraftig overskredet, heller ikke føle seg forpliktet til å ta egne bommerter på egen kappe. da heller formulere seg på en slik måte at det har vært kunden som har vært uklar..
Jepp, kunder kan være uklare og diffuse på hva de ønsker seg, men jammen finnes det nok av de "proffe konsulentene" som gliser rått og tier i begynnelsen når man ser behov som kunden trenger i fremtiden som fordyrer prosjektet.. Vil liksom ikke si det før kunden står i det dypt med begge beina. :)
 
Topp