Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny kundesite: Ute etter ideer til forbedringer

Altberger

Medlem
, men hvertfall ikke ha "bold" på linkene, når resten av teksten er "normal." Det ser meget lite bra ut at 30% av teksten er bold mens resten er normalt. Du gjør det der overalt... Hvorfor det? Se gjennom / prøv å lese teksten på fremsiden der. Uff, du merker at noe ikke stemmer? :)

Hei Atle,

Bruker bold fordi jeg ønsker å highligte det som er viktigst for publikum å lese.
Jeg tror de bare skumleser først og da ser de bold best.
Jeg har gjort det her også; Erik Arnesen Helsfyr AS: Din Mercedes-Benz forhandler i Oslo.

Det er vel ikke negativt for SEO?

Ps, Gleder meg til å poste den justerte siten for ny evaluering.
Dere har alle vært til stor hjelp for feil på min aller første Joomla site :)
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator

Dette forvirrer meg. Har du laget denne siden? Er det du som styrer IDLMedia? Dette forvirrerer meg, fordi de sidene (dere) har i porteføljen er sånn ca fire millioner ganger bedre enn de greiene her, som helt ærlig ikke var særlig brukbart. Hva er det som har skjedd?

Er det kunden som har lagt lokk på den kreative prosessen og drevet sine egne ideer igjennom?
 

Altberger

Medlem
Dette forvirrer meg. Har du laget denne siden? Er det du som styrer IDLMedia? Dette forvirrerer meg, fordi de sidene (dere) har i porteføljen er sånn ca fire millioner ganger bedre enn de greiene her, som helt ærlig ikke var særlig brukbart. Hva er det som har skjedd?

Er det kunden som har lagt lokk på den kreative prosessen og drevet sine egne ideer igjennom?

Jeg kan forklare;

Jeg fungerer som prosjektleder for andre bedrifters satsing på internett.
Jeg foreslår løsningstruktur på bakgrunn av uttalt behov. Alle typer løsninger så lenge det er ment for internett. Dette har jeg gjort i 10 år.

Jeg engasjerer andre til å programmere. Når det er ferdig programmert så legger jeg til alt av tekster vha CMS'et, samt utfører lenkebygging og andre tiltak for SEO.
Selv programmerer jeg null og niks.

Da dette er "min første Joomla-site", så er det vel mer korrekt å si at det er den første skikkelige(?) siten jeg får andre til å produsere i Joomla.

Ja du har helt rett ang idl.no (er medeier) - og de er kjempeflinke! Om kunden har budsjett til det så går utviklingen dit. Ingen tvil om det.

Men ikke alle har like store budsjetter. Da må jeg finne alternative løsninger. En løsning som er innenfor budsjettrammen.

LIkefullt er det selvsagt viktig at Joomla-siten blir best mulig. Jeg forventer ikke like bra som d IDL kan levere, men målet er zero error.

Joomla er nytt for meg.
Derfor er deres innspill svært vikige for meg slik at jeg kan instruere utvikler av Joomla siten.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du får en HUGE feil i Firefox iallfall. De 4 bildene befinner seg ca 500 px til høyre for resten av siden, med påfølgende horisontale scrollbar.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Den feilen ser ut til at kun kommer når man er zoomet ut / inn et hakk i Firefox, Peterandrej. Riktignok allikevel en kjedelig feil.

Jeg ser greiene med uthevet skrift for å markere hva som er viktig i en tekst. Det hadde ikkenoe med SEO det jeg nevnte, men at det finnes mennesker som skal lese teksten. Om det hadde vært mye tekst kunne jeg sett behovet for å bruke litt bold her og der, men ikke på 8 linjer med tekst.

Du bruker kursiv, bold og normal font i totalt 2 forkjellige farger på 8 linjer med tekst. Når jeg forsøker å lese teksten på fremsiden der blir jeg enda oppgitt fordi den er sågrusomt rotete.

På linken du viser som et eksempel her oppe, der er det faktisk ok, men det finnes ikke ok på dette nettstedet det handler om i tråden. Det ser grusomt rotete ut. Har du i det hele tatt forsøkt å ta bort alle <strong> du har i den teksten, og sett hvor mye bedre det blir? Jeg forsøkte her nå, og i mine øyne ble det mye penere, og linkene ble faktisk enda mer synlig. Om det attpåtil hadde kommet en hover-effekt på linkene som endrer fargen på den til f.eks #000 når man tar musen over dem ville det blitt enda bedre.

Om jeg kan legge det til, er det noe veldig galt med første setninga på fremsiden der? Er det en fortsettelse på tittelen eller noe? Jeg skjønner den ikke helt..

Neida, for all del. Om du er fornøyd med en slik grusomt rotete tekst, så er det jo helt klart ikke noe jeg kan gjøre for at du skal forandre mening. Det er nok mer smag og behag, og smaken min er som baken, så det er nok mulig vi ikke er helt enige på den der. :)
 

Altberger

Medlem
Den feilen ser ut til at kun kommer når man er zoomet ut / inn et hakk i Firefox, Peterandrej. Riktignok allikevel en kjedelig feil.

Jeg ser greiene med uthevet skrift for å markere hva som er viktig i en tekst. Det hadde ikkenoe med SEO det jeg nevnte, men at det finnes mennesker som skal lese teksten. Om det hadde vært mye tekst kunne jeg sett behovet for å bruke litt bold her og der, men ikke på 8 linjer med tekst.

Du bruker kursiv, bold og normal font i totalt 2 forkjellige farger på 8 linjer med tekst. Når jeg forsøker å lese teksten på fremsiden der blir jeg enda oppgitt fordi den er sågrusomt rotete.

På linken du viser som et eksempel her oppe, der er det faktisk ok, men det finnes ikke ok på dette nettstedet det handler om i tråden. Det ser grusomt rotete ut. Har du i det hele tatt forsøkt å ta bort alle <strong> du har i den teksten, og sett hvor mye bedre det blir? Jeg forsøkte her nå, og i mine øyne ble det mye penere, og linkene ble faktisk enda mer synlig. Om det attpåtil hadde kommet en hover-effekt på linkene som endrer fargen på den til f.eks #000 når man tar musen over dem ville det blitt enda bedre.

Om jeg kan legge det til, er det noe veldig galt med første setninga på fremsiden der? Er det en fortsettelse på tittelen eller noe? Jeg skjønner den ikke helt..

Neida, for all del. Om du er fornøyd med en slik grusomt rotete tekst, så er det jo helt klart ikke noe jeg kan gjøre for at du skal forandre mening. Det er nok mer smag og behag, og smaken min er som baken, så det er nok mulig vi ikke er helt enige på den der. :)

hmmmm... mulig jeg kjøper den bold-kommentaren. Som du sier så er det jo ikke så mye tekst på hver page.

Og innholdstekstene bør nok renskrives. Er litt for mye klipp og lim pt.
- Skal fikse det.

edit; er det virkelig penere uten bold? Blikkenslager Jon L. Sæter AS
- kanskje jeg må kjøpe meg briller :p
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Den feilen ser ut til at kun kommer når man er zoomet ut / inn et hakk i Firefox, Peterandrej. Riktignok allikevel en kjedelig feil.

Det er ikke det som er feilen, Atle. Seriøst. Slike feil, der innhold spretter ut av plass, skal IKKE skje bare fordi jeg har lav oppløsning på min laptop.

Denne feilen skyldes ganske enkelt en eksepsjonelt dårlig kodejobb. Noe av det mest tøvete jeg har sett på lenge. Det er så man tror hele greia er laget i Dreamweaver eller Frontpage.

Helt grusomt. Har du sett dette Atle?
 

Altberger

Medlem
FF zoom

Stemmer det gitt;

error-jls-firefox.jpg


- hvordan fikser man det?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Herregud mann. Du må jo kode om hele siden. Det er vanvittig dårlig satt opp. Helt hull-i-huet løsninger all over the place.

Kan du det ikke, så bør du vurdere å leie inn noen som vet hva de gjør.
 
Topp