Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny kundesite: Ute etter ideer til forbedringer

Altberger

Medlem
Hvit skrift i menyen fungerer ikke oppå de bildene. menyen må være veldig tydelig. Hva har det headerbildet med blikkenslagere å gjøre forresten?
Å autoskifte bilde i header er vel heller ikke topp når det gjelder brandig.
Jeg ville fjernet hele headerbildet.

Enig med kontrasten på menyen - kan legge en blåtoning bak.

Hva med en annen type slide, la bildet "hvile" litt lengre, samt med beskrivende tekst på hvert enkelt bilde?
 
Nå er jeg ingen designer, men jeg må si meg uenig med Fredrik og enig med Tonny..

Menyen må forrandres. Syntes også at 3tonet blåfarge kanskje ble litt mye.
Jeg ville også fjernet "Mer informasjon" under de fire småbildene, og heller benyttet bildene som navigasjon. Da får du vekk litt av luften i mellom også som jeg syntes ble litt for mye.

Ellers liker jeg det godt :) Men håper virkelig du kommer til å validere siden.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vanvittig uproft. Bildene på toppen må du ha jo lagret med 90% kompresjon og en oppløsning på 30 dpi. De er så kornete at jeg kunne tatt bedre bilder med min mobiltelefon fra 2001, som ikke engang hadde kamera.

Dette var helt ærlig rimelig dårlige greier.
 

Altberger

Medlem
Takk så langt!
Keep em coming.

Tatt pointet med bildene og det er kanskje litt utdatert med slides. Henger vel litt igjen i gamle vaner.
Kunne vært mye bedre bilder, men det var nå engang disse som kunden ville ha... Er vel bare ett som er kornete av bildene (ventilasjon) ?

Ja skal validere ja;
[Invalid] Markup Validation of http://premacy.websitewelcome.com/~jlscom/ - W3C Markup Validator
- så d var litt å ta tak i.

Skjønner heller ikke hva som skjedde med bildebeskrivelsene.... de var jo der tidligere :confused:

Men bortsett fra bildene. Og fjerning av hele bilderulleringen for å løfte det mere opp.
Annet enn det?
 

Keanu

Geek
Jeg ville nok endret noen ting:
- Er det nødvendig med rullende header-bilde? For meg føles det mer forstyrrende. Kanskje endre til at header endres til aktuell underside i stedet.
- Oppløsningen på enkelte av headerbildene bør være høyere.
- Som tidligere nevnt synes ikke meny-elementene spesielt godt, og bør kanskje ha en annen bakgrunn eller farge. Selv ville jeg valgt en mer markert og fast farge som bakgrunnen for menyen.
- Usikker på om det er noe poeng i doble menyer, altså to menyer som går til de samme sidene på forsiden.
- Om dobbeltmenyen opprettholdes, bør overskriften og bildene lenkes til sidene, ikke bare "mer informasjon". Dette for både SEO og brukervennlighet.
- Det nedenfor menysystemet synes jeg ser greit ut, men jeg ville hatt med kontaktinformasjon på alle sidene.

Edit: Ser det er en del av disse tingene som allerede er kommentert. Tråden har stått oppe en stund mens jeg har vært AFK. :)
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg er helt enig. Rullerende bilde i header forvirret meg også. Plutselig fikk jeg en følelse av at jeg hadde klikket på en link, uten at jeg helt var sikker på hva som hadde skjedd. Ellers er jeg enig i at menyen er altfor lite synlig, og jeg tror også det muligens ville blitt bedre uten det store bildet der. At jeg må scrolle ned før jeg får se noe content er skikkelig æsj.

Bildebiten er jeg helt enig med Peterandrej i at var lite bra. Du må da klare og presse ut bedre kvalitet fra disse bildene? Flotte og tydelige bilder gir enhver nettside et lite løft. Forsåvidt ikke bare et lite løft heller, men heller et svæært løft. Uklare bilder (som ja, virkelig ser ut til at de er tatt med Peterandrejs telefon fra 2001 uten kamera) er ikke bra, og iallefall ikke bildene som finnes på dette nettstedet.

Teksten i content-området flyr direkte inn i bildet du har til høyre på fremsiden. Sett en margin:10px; eller 5px; på det bildet der.Tekst som flyr direkte inn i bilder er ikke pent.

Jeg ville også tatt bort underlinja på linkene, evt ikke tatt bort underlinja, men hvertfall ikke ha "bold" på linkene, når resten av teksten er "normal." Det ser meget lite bra ut at 30% av teksten er bold mens resten er normalt. Du gjør det der overalt... Hvorfor det? Se gjennom / prøv å lese teksten på fremsiden der. Uff, du merker at noe ikke stemmer? :)
 

Hupsey

Medlem
SEO messig burde du vel helst fått in nøkkelordet "Blikkenslager" i title taggen?
Jeg antar at det er det mest relevante ordet for dette firmaet..
Når det gjelder url og struktur på denne tror jeg ikke det er god SEO, men det er muligens kun en testside?
 
Topp