Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MinHost overtas av ProISP

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har bra erfaringer med ProIsp, så jeg syns ikke det er noe krise å gå dit, men hastigheten på sider som er på MinHost nå, den matcher de ikke. ProIsp har vanlig god (nok) hastighet, Minhost har lynrask.
En annen sak er den supporten Asle har gitt, den har vært helt uten like, og langt over det en kan forvente på et webhotell.

Men uansett så syns jeg det er kjipt at han gir seg.
 
Hmm.
Jeg må innrømme at dette var en trist mail å motta.

Asle`s kundeservice og evne til å være fleksibel og løsningsorientert har vært helt enestående!
Nyligste eksempet jeg har:
Lørdag 4/4 kl 16.18 åpnet jeg en "ticket" og spør om muligheter for å få installert composer, hvilket vil gjøre deployment lettere for min del. Forventet svar ila. mandag. 1 minutt tok det! - kl. 16.19 kom et kort svar:
"Jeg kan undersøke og vurdere dette i kveld eller i morgen. Du hører fra meg til den tid"​

Bare noen få timer senere tikket denne inn:
"Jeg har nå installert nyeste versjon av Composer og gjort den tilgjengelig for alle brukerene på våre servere, og vil sørge for å holde den oppdatert løpende når det kommer nye versjoner.

Har også lagt til en oppføring med Composer og versjonen vi har installert nederst i andre kolonne på https://minhost.no/webhotell/

Takk for at du ga beskjed om dette, slik at vi hele tiden kan forbedre oss. Jeg ønsker deg en god helg videre!

Vennlig hilsen,
Asle Ommundsen,
MinHost.no"​

Så bra har tjenestene hans vært det halvannet året jeg har hatt kundeforhold til MinHost.no at til og med min bedre halvdel, som kan ca. null om utvikling\serverdrift, har fått høre om han. Får ikke fullrost Asle nok! - Men helsa må selvfølgelig gå foran.
ProISP får nå noen store sko de må fylle.

For min del velger jeg å håpe og tro at det blir levert et tilsvarende godt produkt av de i fremtiden, men jeg er spent på hvordan de tenker å løse det. Det er noen store pakke-forskjeller ute og går.

MinHost ProISP (Premium)
Lagring SSD 200GB 100GB
Tilleggsdomener 50stk 20stk
Databaser 100stk 10stk
Git X -
Composer X -
Node.js - X
 

proisp

Medlem
Jeg har bra erfaringer med ProIsp, så jeg syns ikke det er noe krise å gå dit, men hastigheten på sider som er på MinHost nå, den matcher de ikke. ProIsp har vanlig god (nok) hastighet, Minhost har lynrask.
En annen sak er den supporten Asle har gitt, den har vært helt uten like, og langt over det en kan forvente på et webhotell.

Men uansett så syns jeg det er kjipt at han gir seg.
Vi kan gjerne foreta noen målinger i forhold til før og etter flytting for å undersøke dette om ønskelig. Er det noe vi kan forbedre så sjekker vi selvsagt muligheten for dette :)

Ja, det virker som om han har holdt et veldig høyt service nivå så det er nok en kravstor kundemasse å overta. Det koster mye for kun en person å gi en slik service over så lang tid så vi har stor forståelse for at Asle ønsket å gi seg. Det skal også være sagt at han kun tok kontakt med oss, nettopp fordi han anså oss som å ligge nærmest opp mot den service og kvalitet som han selv har levert. Jeg vil tro mange ville ha forhørt seg med flere konkurrenter for å forsøke å få høyest mulig pris. For Asle var det veldig viktig at kundene ville bli godt ivaretatt.
 

proisp

Medlem
Hmm.
Jeg må innrømme at dette var en trist mail å motta.

Asle`s kundeservice og evne til å være fleksibel og løsningsorientert har vært helt enestående!
Nyligste eksempet jeg har:
Lørdag 4/4 kl 16.18 åpnet jeg en "ticket" og spør om muligheter for å få installert composer, hvilket vil gjøre deployment lettere for min del. Forventet svar ila. mandag. 1 minutt tok det! - kl. 16.19 kom et kort svar:
"Jeg kan undersøke og vurdere dette i kveld eller i morgen. Du hører fra meg til den tid"​

Bare noen få timer senere tikket denne inn:
"Jeg har nå installert nyeste versjon av Composer og gjort den tilgjengelig for alle brukerene på våre servere, og vil sørge for å holde den oppdatert løpende når det kommer nye versjoner.

Har også lagt til en oppføring med Composer og versjonen vi har installert nederst i andre kolonne på https://minhost.no/webhotell/

Takk for at du ga beskjed om dette, slik at vi hele tiden kan forbedre oss. Jeg ønsker deg en god helg videre!

Vennlig hilsen,
Asle Ommundsen,
MinHost.no"​

Så bra har tjenestene hans vært det halvannet året jeg har hatt kundeforhold til MinHost.no at til og med min bedre halvdel, som kan ca. null om utvikling\serverdrift, har fått høre om han. Får ikke fullrost Asle nok! - Men helsa må selvfølgelig gå foran.
ProISP får nå noen store sko de må fylle.

For min del velger jeg å håpe og tro at det blir levert et tilsvarende godt produkt av de i fremtiden, men jeg er spent på hvordan de tenker å løse det. Det er noen store pakke-forskjeller ute og går.

MinHost ProISP (Premium)
Lagring SSD 200GB 100GB
Tilleggsdomener 50stk 20stk
Databaser 100stk 10stk
Git X -
Composer X -
Node.js - X
Det er forskjell på pakkene ja, men erfaringsmessig er det sjelden at grensene utnyttes til det fulle. Antall tilleggsdomener vil vi som sagt ikke legge begrensning på, men en forskjell er at de koster ekstra hos oss.

Git og Composer har vært tilgjengelig for samtlige av våre kunder i mange år allerede, men ser at de ikke var nevnt i oversiktene våre. De er nå lagt til der også. Takk for at du påpekte det ;)

Forøvrig skal cPanel ha lagt godt tilrette for Git som du blant annet kan lese mer om her:
https://docs.cpanel.net/cpanel/files/git-version-control/82/
 
Det er forskjell på pakkene ja, men erfaringsmessig er det sjelden at grensene utnyttes til det fulle. Antall tilleggsdomener vil vi som sagt ikke legge begrensning på, men en forskjell er at de koster ekstra hos oss.

Git og Composer har vært tilgjengelig for samtlige av våre kunder i mange år allerede, men ser at de ikke var nevnt i oversiktene våre. De er nå lagt til der også. Takk for at du påpekte det ;)

Forøvrig skal cPanel ha lagt godt tilrette for Git som du blant annet kan lese mer om her:
https://docs.cpanel.net/cpanel/files/git-version-control/82/

Har dere ikke allerede tatt betalt for det? Mtp. at prisen da vil øke fra 1188 til 1428 pr år?

Supert! Sund skepsis må være lov når dere har valgt å hoppe etter Wirkola!
 

proisp

Medlem
Har dere ikke allerede tatt betalt for det? Mtp. at prisen da vil øke fra 1188 til 1428 pr år?

Supert! Sund skepsis må være lov når dere har valgt å hoppe etter Wirkola!
De er dessverre en betydelig andel av inntektsgrunnlaget så disse vil koste som normalt som for resten av våre kunder.

Ja, vi har forståelse for at det blir skepsis når det er snakk om å bytte hostingleverandør. Det har vært mye forskjellig kvalitet og service blant leverandørene da det tradisjonelt sett har vært relativt enkelt å starte et hostingfirma. Vi har imidlertid drevet i bransjen siden 2002 så vi håper du vil erfare at vi også er i stand til å levere høy kvalitet og service :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du vil nok måtte regne på priser hver gang Oakley setter opp sin priser.
Veien fremover for ISPere er nok å bruke et OS kontrollpanel - det gjør det enklere å bytte mellom leverandører og man er ikke avhengig av investorer som eier det.
 

proisp

Medlem
Vi har selvsagt også hatt aktører som har tatt kontakt, men så langt har vi ikke ønsket å gå inn i noen form for samtaler. Vi har stor tro på fremtiden og det sitter langt inne å vurdere å selge. Hvorfor selge når vi kan gjøre det bedre uten og samtidig drive med noe vi stortrives med? ;)

Vi valgte forøvrig å gi alle kundene til Minhost gratis databaser og tilleggsdomener for det som det hadde fra før. Alle nye bestillinger vil imidlertid koste normal pris.

Vi likte forøvrig svært dårlig hva Oakley og cPanel gjorde i fjor. Vi følger godt med på markedet og alternativer og hadde det vært et bra alternativ så hadde vi skiftet. Det er likevel ikke noen reelle alternativer per dags dato utenom å lage et eget panel, men vi er ikke store nok selv til at det er lønnsomt. Vi har ingen lojalitet overfor cPanel hvert fall :D
 

nett.pro

Member
Jeg blir ihvertfall å se etter en til tilleggs-host fordi Proisp tar 7 kr ekstra pr domenen i måneden og 8 kr pr. ekstra mysql database. Nå har jeg sprengt hva de maks tilater, men som de sier så trenger vi ikke betale mer for det vi allerede har fra Minhost. Skal ikke mange mysql databaser til før det lønner seg å leie plass hos noen som tilater 75 / 100 stk uten tillegg i prisen, og ubegrenset med domener... Bare 10 ekstra domener med tilhørende mysql database så er man oppe i en ekstrakostnad på 1.800 i året hos proisp... Så da lurer jeg på om det er noen som kan anbefale en bra leverandør? Det er muligens en fordel å ha en i Norge, når de fleste kundene mine er her, men det ser ikke ut til å finnes så mange?
 

Jens1986

Medlem
Har noen av dere merket noe på rankingen deres?

Mine sider ble flyttet natt til 7. mai. Det har vært en del surr, feilmeldinger og nedetid. Er redd dette kan være grunnen til at siden har falt i serps. Droppen kom samme dag som siden ble flyttet.

upload_2020-5-14_13-20-16.png
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har valgt å flytte domenene over til et par VPS: Terrahost, ProISP og et i Nederland, så det eneste jeg foreløpig har merket er noe e-postproblemer som jeg prøver å få unna mens jeg kommer over de. Jeg har ikke målt annet enn at sidene er tilgjengelige.

Det er vel bare å innse at verden er såpass kompleks at det alltid oppstår noe uventet. Vår verden er ikke noe unntak, og jo større flyttejobben, jo mer som kan skje. Med godt over 80 domener ble det 2 netter uten søvn.
For min del har måten Asle solgte virksomheten, kombinert med nokså lite tid å utføre flyttingen, justert min tilfredshet med hans tidligere kundestøtte tilbake til nøytral (som sier en del, da jeg delte Daniel Johnrud's oppfatning).

En lekse for min egen del er at en exit strategy er en vesentlig del av en plan for noe nytt.
 
Topp