Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Microsoft kjøpe YAHOO!

sKrud

Meget sliten student
Thja... farlig og farlig.. Har nå inntrykket at både yahoo og microsoft er to store dr.. firmaer.. Selv om jeg synes det ville vært synd om microsoft kjøpte opp yahoo..

Tror nok ikke Bill og gutta hans har kompetanse til å ta Google på noen som helst slags måte..
 

Ole

Medlem
Nei, det er ikke lett for Bill & Co når de ikke kan gjøre som de pleier; kjøpe opp konkurrenten og slenge på en "Microsoft"-label.
Nå sitter vel både Yahoo og Microsoft på en god del kompetanse på søk, men om de klarer å få to halvdårlige søkemotorer til å bli én bra er en helt annen ting...
 

sKrud

Meget sliten student
Dere vet at Yahoo! er verdens mest besøkte nettsted?

joda...det er greit det.. men er det verdens beste søkemotor? Går utifra at det er derfo Microsoft kjøper Yahoo og andre som fast.. Nettopp for å kunne knuse google..

Men spørsmålet er jo om det er mulig å slå sammen 2-4 søkemotorer som eller er midt på tre til å bli en som har mulighet til å konkurrere med Google..
 

sKrud

Meget sliten student
graph


men mye tyder jo på at yahoo kan kommet til å miste den tittelen ganske snart..:p

rhe gap is closing..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Er også en kjent sak innenfor merkevarebygging at det ofte er bedre å ha to store, helt seperate merkenavn under samme eier, enn å slå disse to sammen, siden man da kan dekke en større del av en målgruppe. Selv om man må konkurrere litt mot seg selv, og de overlapper hverandre litt, så kan man f.ex. kjapt ha en mye større total markedsandel, enn man ville hatt hvis man slo dem sammen. Nå kommer jo f.ex. MS i realiteten til å ha både msn-search-greia, og yahoo! Hadde de prøvd å slå dem sammen så skal jeg vedde mye på at de hadde mista mange.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Nå må dere slutte å tenke som nerder! Man lager ikke nettsider for dere! Dere er 0,00001% av markedet. Ingen bryr seg om dere. Så spar meg for:

- Googles søkemotor er jo så mye bedre enn Yahoo!
- Yahoos algoritmer suger jo big-time
- osv

Yahoo! er verdens største nettsted. Og det er det som teller. Yahoo! leverer jo innhold også. Og så har de katalogen. Og whatnot.

Samtidig ligger jo Google på plass 2.-.10 i verden med sine google.com, google.co.uk,google.de osv.. Så i realiteten er vel google størst, menmen.
 

picxx

Well-Known Member
Samtidig ligger jo Google på plass 2.-.10 i verden med sine google.com, google.co.uk,google.de osv.. Så i realiteten er vel google størst, menmen.

msn er faktisk verdens 2. mest besøkte nettsted ;)
 

Keanu

Geek
Det at google har bedre søkemotor-system enn Yahoo har lite å si for at det er den største søkemotoren i dag slik mange ser det. Blant oss som tilbringer mye tid på nettet og kjenner mange forskjellige system og mange forskjellige sider, så har det en del å si, men den gjennomsnittlige nettbruker hadde ikke sett noe forskjell om MSN og Google plutselig byttet algoritme. Bare se på IE vs. Firefox, eller det klassiske eksemplet Betamax vs. VHS.

Det at Microsoft kan sette MSN Live til startside i IE gjør at de får et stort konkurransefortrinn, og det at Yahoo og MS nå (potensielt) blir sammenslått tror jeg vil bli til fordel for begge. Jeg tror forøvrig det fortsatt blir to separate merkenavn, og at profilen til Yahoo ikke vil bli vesentlig forandra utad fremover selv om de blir kjøpt opp.

Det mest interessante er nok at Yahoo har en liten markedsandel innen online reklame som MS ikke har, og det er nok en del av dette markedet Microsoft er mest interessert i. Jeg tipper at Yahoo eller MS også kommer til å kjøpe opp noen flere AdWords-utfordrere fremover de neste månedene.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
[...]Så spar meg for:

- Googles søkemotor er jo så mye bedre enn Yahoo!
- Yahoos algoritmer suger jo big-time
- osv
Det hadde vært voksent om en av disse besserwisserne faktisk hadde kommet med et argument for synspunktet sitt, i stedet for å komme med sånne fjortisaktige påstander. Men det kommer aldri.

Jeg begynner også å bli lei av debatt på slagordnivå.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Yahoo! er mye mer enn søk. Yahoo! startet ikke som noe søkemotor overhode. Så Yahoo! profilerer seg på helt andre ting enn søk. Jeg går ut ifra at alle vet dette.

Likevel er søk utgangspunktet for kritikken mot Yahoo!

Hvorfor?
 

Ståle

Medlem
Helt korrekt som mapdaddy sier. Det er bare å se på forsiden hos google og yahoo så ser du helt klart at prioriteringene er forskjellig.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er et spennende oppkjøp. Jeg tror Microsfot kan tilføre Yahoo en del kunnskap Yahoo ikke har i dag og vice versa...
Yahoo har feilet i sin kommunikasjon ovenfor oss forbrukere - derfor ser de fleste på yahoo som en ren søkemotor for ord og uttrykk. Men, som det blir påpekt har yahoo mye mer besøk enn sin "konkurrent" Google.

Det er helt klart mye spennende som skjer i internettverden om dagen. Fast ble kjøpt opp av MS og nå skal de kjøpe Yahoo - noe som rimelig sikkert er klart innen utgangen av 2008.
At MS er på et oppkjøpsraid for å sikre seg et lite forsprang på sine konkurrenter er vel ganske tydelig og det kommer flere oppkjøp av norske selskaper i tiden fremover. Opera er vel den neste !?!

Det spørsmålet som kanskje er mest interessant, er hva dette vil ha å si for oss norske webmastere i tiden fremover? Hvilken retning vil ting gå? Vil Yahoo få et godt fotfeste i det nordiske markedet igjen?
 
Topp