Mange Mac-/Winfanboys her inne?

Hva sverger du til??

• Mac!

Stemmer: 4 25,0%
  • PC med Windows!

Stemmer: 11 68,8%
  • Linux!

Stemmer: 1 6,3%

• Totalt antall stemmer
    16

peterandrej

pensjonert moderator
Plasserer denne i "politikk og religion" da jeg anser dette for den mest nøyaktige beskrivelse av tema:

Hvor mange her inne er Macfans? Og hvor mange sverger til Windows/PC? Er det noen som bruker Linux? Og.. hvorfor har dere valgt som dere har gjort?

Jeg byttet til Mac fra PC for over et helt år siden... ikke lenge nei.. Men jeg er pr idag fanatisk Macfan. Jeg vil ha meg frabedt PCer i mitt hus. Kjerringas bråkete PacardBell ryker snart ut vinduet for å si det sånn. Hun får låne en av Macene mine slik at det skal være mulig å sitte i stua uten å bruke øredotter.

Jeg er blant de få (kanskje ikke??) som har brukt både Mac og PC over en viss periode, og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte meg Mac for første gang. Faktisk til store advarsler fra en kompis. Han sa:

- Ikke kjøp Mac. Ikke bedre enn PC. Ikke bra. Færre programmer. Og svindyrt.

Heldigvis kjøpte jeg en Mac likevel, og er storfornøyd med valget så langt. Ingen problemer. Ingen tull. Bare starte maskina og jobbe. Slipper virusprogrammer, kjøre diskopprydning/fragmentering/etc to ganger i uka, slipper bråk, osv.

Samtidig er inngangsprisen for Macer selvsagt høyere enn sammenlignet med PC. Jeg kunne kanskje klart meg med en PC til 6000-7000 fra Elkjøp, en stasjonær altså, men iMacen min kosta altså over 13.000 kr. For meg som driver firma er det jo null problem å få dette skrevet av på skatten og slikt, men likevel. Du FÅR en pc til 5000. Du får ikke en Mac til under 10.000.

Min neste maskin, som kanskje blir innkjøpt om et år eller noe, blir selvsagt toppmodellen MacPro, som starter på vel 20.000.

Men, nok om meg. HVA MED KENNETH?
For kjøpte du ikke en Mac? Hvordan gikk det med det da? Erru fornøyd så langt? Bedre enn PC eller hva?

sKrud

Meget sliten student
Satt med dette dilemaet i høst om på nytt ved kjøp av laptop for en mnd siden..
- Først tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg en iMac, men pga pris vs ytelse så ble dette lite av.. Orker ikke bruke 30K på en ok maskin... Så valget falt på en Dell XPS 420 rett fra ebay.. kostet nesten ingenting (9000kr) å må si at jeg er meget godt fornøyd med selve pcen, men mindre fornøyd med at jeg kjører vista.. Skulle ønske at Apple åpnet opp for å bruke deres OS på pcer også snart...
- Laptop: Her tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg en MacBook Pro,men ble felt av samma argument som over (altså pris vs ytelse og størrelse). Så valget falt på en (ja igjen) Dell XPS M1330. M1330 har kun 13tommers LED- skjerm og er meget lett med kraftig ytelse. Et annet pluss med denne pcen er at den har 8 timers oppetid, noe som passer perfekt for meg som også er student...Men nok engang kom pcen med Vista...:/

Men er meget godt fornøyd med produktene som leveres av Dell, det skal her sies at du bør gå noe opp i pris om du ønsker å få deg en arbeidsmaskin.

picxx

WF 09
Nesten så jeg blir fornærma her nå! :mad:

Her er vidundermaskina mi, og vi trives så godt ilag atte. :D

Tiki_100_System_1.jpg

TorsteinO

Art Director & grunder
Mac, uten tvil. Kjøpte en 15" Powerbook for 3 år siden, og har aldri sett meg over skulderen etterpå. Kjærlighet ved første klikk.

Riktignok har jeg klart å mishandle den litt, så den er moden for utskifting nå, kommer til å kjøpe en ny 15" Macbook Pro nå om ikke så lenge, satser på "samme" som sist, dvs den kraftigste 15"'ern, og boler den opp så mye det lar seg gjøre.

På jobben sitter jeg på en dual 2,3ghz g5 med 6gb ram, den er ikke så halvgæærn den heller, og er litt snakk om å bytte ut noen av dem nå, så lurer på om jeg skal høre litt om det er mulig å kjøpe en av dem. Menneh, er litt usikker, den nye mbp'en kommer vel til å være ca like kraftig, så... tja...

Sist redigert:

Keanu

Geek
Bruker PC med Windows XP og Ubuntu (blir mest XP som blir brukt fordi jeg er rimelig linux-noob), men ser ikke på meg selv som en microsoft fanboy (selv om jeg går rundt med en Microsoftbag). Pris har mye å si for min del, dessuten mulighetene for gaming, selv om dette behovet har gått ned i det siste.

Ser det ikke som umulig at jeg kommer til å kjøpe meg en Mac når jeg har råd til det. Har hatt dårlige erfaringer med skole-mac og macene de hadde i forsvaret, men jeg får vel la denne skepsisen ligge snart ettersom det trolig ikke var toppmodellene jeg brukte der. :)

Gomlers

Member
1. Ny HP PC bærbar med vista.
2. Ikke fullt så ny PC - stasjonær med XP.
3. og en spillPC som dama bruker med XP engelsk :)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Men, nok om meg. HVA MED KENNETH?
For kjøpte du ikke en Mac? Hvordan gikk det med det da? Erru fornøyd så langt? Bedre enn PC eller hva?

hehe, jeg må nok dessverre svikte! Valget falt på en av de nyeste modellene til Toshiba. Til min unnskyldning så bruker jeg office pakken nylig og siden mac ikke hadde den nyeste versionen trakk dem ned veldig. Og lærerne mine anbefalte meg sterkt å ikke gå for de eldre versionene siden dem kom til å bruke de nye i undervisningen. Selvfølgelig så jeg nyheten om at den nye office var sluppet på mac også ca 1-2 uker etter innkjøpet.

Men jeg lover at den neste blir en mac. En iMac for å være eksakt :)

xcp

Medlem
Bruker PC hjemme og Mac på jobb.. får vel snart investere i en mac hjemme å

Sist redigert:

vidarlo

Apache-junkie
Er nok *nix-junkie. Har vendt meg til å ha et kraftig shell tilgjengelig, og bruker det aktivt. I tillegg er mi erfaring at med OpenSuSE så kan eg sette dvden i pcen, og ta den i bruk kvarter-20 min etterpå, med alt av programvare på plass, og alt funker ut av boksen. I tillegg er det en stor fordel at eg slepp å bruke tid på å få ting til å funke og administrasjon. Alt skjer automagisk - uten at eg treng løfte en finger.

Topp