Hvem som eier domenet er lite interessant egentlig. Og, jeg synes medlemmene her inne skal la være med å legge ut hvem de tror det er inntil man eventuelt vet det sikkert i så tilfelle.
Hvor sikker viten trenger Msites om denne saken? Det var jo ikke et løst rykte jeg la ut, men en konkret vurdering som støttet seg til dokumentasjon som det ble vist til, og som alle har mulighet for å kontrollere. Ut fra tilgjengelig informasjon, som jeg fremla, er jeg overbevisst om at AK Nettbureau har noe å gjøre med domenet og den nye nettsiden, og herunder vurderer jeg det som temmelig sannsynlig at AK Nettbureau eier domenet og nettsiden.
Når jeg tar et lite forbehold angående eierskap, så er det fordi at så lenge eierskapet ikke er bekreftet fra nevnte foretak selv eller fra annet hold, så kan jeg ikke helt avskrive en teoretisk mulighet for at AK Nettbureau for eksempel har solgt en av sine nettsideløsninger til en ekstern tredjepart, og at det er denne tredjepartene som har kjøpt domenet og ikke AK Nettbureau, selv om det ser slik ut.
Sannsynligheten for dette vurderer jeg imidlertid som ganske liten, blant annet fordi det er en kjensgjerning at AK Nettbureau har vært på søk etter nye gode domener, samt at selskapet fra før har domener i samme sjanger. Men hver og en står selvsagt fritt til å gjøre seg opp sin egen mening, om mine opplysninger om AK Nettbureau er bare løse spekulasjoner eller noe mer håndfast.
Ellers så viser vel denne tråden at det for mange er veldig interessant å vite
hvem som kjøpte domenet, selv om det ikke interesserer Msites. For mange er det interessant å vite at det er en profesjonell aktør som har kjøpt domenet for denne prisen, en aktør som ganske sikkert har regnet på hva som er mulig å tjene inn igjen.
Kjøperen var med andre ord verken et kredittkortselskap eller en fersk og naiv domenespekulant. For eiere av andre nettsider i samme nisje, men som ikke har hatt inntjening på et nivå som forsvarer slike investeringer som den summen det aktuelle domenet ble kjøpt for, kan viten om denne investeringen være både en vekker og en oppmuntring til å jobbe hardere for å oppnå bedre inntjening.