Hvem som eier dem spiller ingen rolle, det er Komplett med organisasjonsnummer 979642121 du har et eksisterende kundeforhold med.
Du har helt rett, hvem som eier selskapene spiller virkelig ingen rolle, ettersom man på komplett sine sider krysser av for nettopp det Tonny skriver ovenfor, "Jeg ønsker å motta Ukens tilbud, konkurranser og anbefalinger på e-post", og det betyr at komplett, enten det er komplett AS eller komplett.no AS, kan sende deg anbefalinger, nyheter, konkurranser og all mulig annen dritt.
Faktisk så leser jeg det så vidt at dersom Stein Erik Hagen fant det for godt å skrive en lengre og varm anbefaling av Stabburets frosne hamburgere, og så sendt denne anbefalingen til alle på komplett.no's "nyhetsbrev-liste", så kan han selvfølgelig det, det står ingenting om hvem som anbefaler hva, kun at man samtykker i at komplett kan sende deg hva de måtte ønske, uavhengig av hvem som produserer eller selger dritten de pusher.
Dette er helt vanlig, i posten kommer det reklameblekker fra både nær og fjern, og i for eksempel Coop blekka er det sider med Coop OBS, Coop Bygg, Coop Prix osv. og går jeg på finn.no og ser på biler så dukker det opp anbefalinger og reklame for finn eiendom, som jo er et annet selskap med et annet organisasjonsnummer, uten at jeg hyler "helligbrøde" og hiver meg på telefonen til forbrukerombudet umiddelbart av den grunn.
Det skal nevnes at jeg ikke har peiling på om det er lov eller ikke, da jeg ikke akkurat har finlest jusen på dette området, men noe sier meg at det er det.